[ליצירה]
תראה
זה שחלק מהאפרוריות היא חלק מהחיים, זה ברור (ודוק, חלק מהחיים ולא כולם).
הבעיה, שיש כאלו שהגישה שלהם היא להאפיר כל מה שזז (נו טוב, הרי בימינו, אני ציני - משמע אני חכם, עאלק).
יש גם אחרים שיודעים לצבוע בצבע יותר נועז גם את האפור. הם אולי לא חכמים, במבט ראשון, אבל הם בד"כ אלו שמצליחים לעשות כמה דברים בחיים שלהם.
תחשוב על זה.
[ליצירה]
"הוא" הגורל? "הוא" אלוהים? מי הוא זה ואיזה "הוא"?
מעבר לכך, מאוד אוהבת את מה שכתבת. תמשיך לראות גוונים (אבל למה אדום, למה?) אבל אל תתיאש אם תיכנע לפעמים ותראה רק אפור. לפעמים אפור זה סוג של הדחקה ושל שכחה מבורכת. צריך להיזהר רק לא לשקוע בזה עמוק מדי.
[ליצירה]
איש יקר,
בהתחלה רציתי לומר לך שלא תחשוש להעז ולראות צבעים , אדום וצהוב אפילו קצת קצת ירוק ושלפעמים אפשר לדמיין או לחלום שיש גם סגולים וכתומים.. אבל קלטתי שגמני לוממש יודעת על מה אני מדברת.
מה זה אפור בשבילך?
[ליצירה]
טויב ,
ראשית תודה למגיבים/ות .
תגובותי :
כלנית - כן הוא זה הקב"ה , לפי תפיסת ה"הם" ... (הכינוי המנוכר בגוף שלישי [נסתר] נעשה במכוון)
סימן שאלה - אני לא באמת מפחד , הקטע הזה בא לחשוף קטע מסוים מהתודעה (שלי או של "ההם", בקטע הזה הגבול בין התודעות האלו די אפור...;-) )
ממללא- מסכים איתך , (אמממ , ניכר שהבנת את כוונת דברי ... ) בגדול באתי לבקר את ה"פילוסופיה האפרורית" כלומר זו שמקדשת את ה"אפור" והופכת אותו לעיקר החיים , שמנסה להוציא כמעט אל מחוץ ללגיטימי את הברור (מה שהם קוראים "שחור ולבן") חלק ממה שניסיתי לומר הוא שפילוסופיה כזו . (שמעלימה את השחור והלבן) גורמת לכך שממילא כל שאר הצבעים בטילים , ונשאר חיים אפרוריים... (אולי זה בקורת על הפ"מ )
[ליצירה]
לדעתי אתה טועה
הפ"מ לא טוען שאין שחור ולבן והכל אפור. הטענה היא שכל צבע הוא לגיטימי באותה מידה.
אם למשל טוב לי וצבעוני לי עם האדום אז האדום הוא האמת שלי, אפילו שכל המדינה חושבת שצבעי הלאום הם צהוב-כחול, שמעון מזרחי הוא ראש הממשלה ופיני גרשון הוא הרב הראשי שליט"א ובבא בשעותיו הפנויות.
זוהי השקפה הפוכה לגמרי מזו שאתה יוצא נגדה. זו שאתה יוצא נגדה, היא השקפתו של מודרניסט נבוך, שלקחו לו את השחור והלבן והוא מרגיש שלקחו לו את כל הצבעים.
דווקא מהבחינה הזו, הפ"מ יוצר הרבה יותר צבעים ואפרויות מאשר היו קודם לכן.
[ליצירה]
יאללה
חדל קשקשת .
אני התכונתי לבקר פן מסוים ש**בעיני** הפ"מ מבטא .
ו...גם ביארתי את כוונתי היטב . (היות וזה לא מתעמת חזיתית עם הפ"מ אלא רק בעקיפין , כתבתי ש"אולי" זה בקורת על הפ"מ , ולא ודאי כי זה נוגע רק לתופעה אנושית שנובעת ממנה...)
שבת שלום .
[ליצירה]
כן ,
הוא מקדש את עצמו . (נשמע אבסורד , ו...זה אכן אבסורד...)
בנוגע לחוסר התרבות ... זה בסדר כך מקובל אצלינו במשפחה/שכונה , נכון ממללא ? |אוחז בממללא עם אקדח ברקתו| בקיצור זה סוג של הומור פנימי ...
שאולי באמת לא ראוי לעשותו ל"עיני כל ישראל"
אז סליחה (לא בציניות) מהרגישים/ות שנחשפו ואולי נפגעו מהמנהגים הברברים שלנו ... :-)))
[ליצירה]
יפה
הרגשי נחיתות שלך בקשר לשיר ממש לא במקום, הוא מאד יפה. נכון שלא לגמרי מובן, ויותר הבנתי אחרי שקראתי את ההסבר שלך... אבל זה היופי בשירים לא?!
אהבתי את התיאור של הבירור והעבודה שעוברים בספירת העומר. אגב, זו גם התשובה לתמיהה שלך - החול לא הופך לקודש פתאום, בשביל זה יש חמישים ימים! זה כל הסוד ביהדות, שיש תהליך ממושך, תהליך של בירור (מקביל לתהליך התשובה) שבו הדברים מתלבנים ומתעלים ונהיים בסופו של דבר - קודש. החיים של יהודי זה עבודה אחת גדולה, ממדרגה למדרגה. גם אדם חוטא לא נהיה בעל תשובה ברגע אחד, ויום כיפור זה לא הוקוס פוקוס נכון? אז ככה גם בתהליך הנוכחי, שמגיע מחר לסיומו בע"ה. כמו שאני מבינה את זה.
[ליצירה]
מחיר משתלם
אומרים שהיום יותר משתלם להיות אינסטלטור מאשר פרופסור באוניברסיטה, למשל.
עבודה ששכרה נאה גם בעולם הזה.
אני מכירה זוג נשוי; היא עורכת דין והוא אינסטלטור. מי לדעתך מרוויח יותר?
אהבתי.
[ליצירה]
ובכל זאת,
בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
[ליצירה]
את זה אהבתי מאוד.
אהבתי הרבה יותר מהראשון למעשה.
משום מה התעטפות בטלית נחשבת משהו מאציל כבוד ומרומם רוחנית...
למרות שזה בעצם בד מחמם ולכאורה מגביל....
יש כל מיני תחושות שזה יכול לעורר.
היטבת לתאר את תחושתך.
סו.
[ליצירה]
סוערורה ...
מה שיותר מענין (אותי...) זה לפי מה את בונה את הדמויות שלך ...(: (ניחוש שלי איסוף של אנשים שאת מכירה , בתוספת קצת דמיון נוסח הוליווד , ועוד קצת נוסח סוערה , ועוד קצת מה"אני הנסתר" שלך חגית , [סוערה זו אחת אחרת , לא ככה ??? ((:])
מה את אומרת ???
בכל מקרה הרעיון יפה .
[ליצירה]
אוי נעל נעל
איך אתה מצליח להתעסק בכל הנושאים ה"בעייתים" האלו , מנוקדת מבט כזו אנושית .
יפה , למרות (אולי בגלל???) שאתה גורם לי להזדהות עם שאלות ומצבים ש... לא הכי מתאים לי להזדהות איתם ...
[ליצירה]
וואוווווווווווו
מדהים , מדהים .
ו....לי זה כן היה מובן . (להבנתי הערבה מבטא גם משהו מ"ביטול היש" , וזה חלק מהותי מהסיפור )
יפה מאד (בעיני)המעבר החד מעולם המשחקים של המוות , לשבירה שמחזירה אותנו לעולם החיים .
בקיצור אהבתי .
ותודה לעורכת שהבאתני עד הלום .
[ליצירה]
טויב ,
ראשית תודה למגיבים/ות .
תגובותי :
כלנית - כן הוא זה הקב"ה , לפי תפיסת ה"הם" ... (הכינוי המנוכר בגוף שלישי [נסתר] נעשה במכוון)
סימן שאלה - אני לא באמת מפחד , הקטע הזה בא לחשוף קטע מסוים מהתודעה (שלי או של "ההם", בקטע הזה הגבול בין התודעות האלו די אפור...;-) )
ממללא- מסכים איתך , (אמממ , ניכר שהבנת את כוונת דברי ... ) בגדול באתי לבקר את ה"פילוסופיה האפרורית" כלומר זו שמקדשת את ה"אפור" והופכת אותו לעיקר החיים , שמנסה להוציא כמעט אל מחוץ ללגיטימי את הברור (מה שהם קוראים "שחור ולבן") חלק ממה שניסיתי לומר הוא שפילוסופיה כזו . (שמעלימה את השחור והלבן) גורמת לכך שממילא כל שאר הצבעים בטילים , ונשאר חיים אפרוריים... (אולי זה בקורת על הפ"מ )