[ליצירה]
תראה
זה שחלק מהאפרוריות היא חלק מהחיים, זה ברור (ודוק, חלק מהחיים ולא כולם).
הבעיה, שיש כאלו שהגישה שלהם היא להאפיר כל מה שזז (נו טוב, הרי בימינו, אני ציני - משמע אני חכם, עאלק).
יש גם אחרים שיודעים לצבוע בצבע יותר נועז גם את האפור. הם אולי לא חכמים, במבט ראשון, אבל הם בד"כ אלו שמצליחים לעשות כמה דברים בחיים שלהם.
תחשוב על זה.
[ליצירה]
"הוא" הגורל? "הוא" אלוהים? מי הוא זה ואיזה "הוא"?
מעבר לכך, מאוד אוהבת את מה שכתבת. תמשיך לראות גוונים (אבל למה אדום, למה?) אבל אל תתיאש אם תיכנע לפעמים ותראה רק אפור. לפעמים אפור זה סוג של הדחקה ושל שכחה מבורכת. צריך להיזהר רק לא לשקוע בזה עמוק מדי.
[ליצירה]
איש יקר,
בהתחלה רציתי לומר לך שלא תחשוש להעז ולראות צבעים , אדום וצהוב אפילו קצת קצת ירוק ושלפעמים אפשר לדמיין או לחלום שיש גם סגולים וכתומים.. אבל קלטתי שגמני לוממש יודעת על מה אני מדברת.
מה זה אפור בשבילך?
[ליצירה]
טויב ,
ראשית תודה למגיבים/ות .
תגובותי :
כלנית - כן הוא זה הקב"ה , לפי תפיסת ה"הם" ... (הכינוי המנוכר בגוף שלישי [נסתר] נעשה במכוון)
סימן שאלה - אני לא באמת מפחד , הקטע הזה בא לחשוף קטע מסוים מהתודעה (שלי או של "ההם", בקטע הזה הגבול בין התודעות האלו די אפור...;-) )
ממללא- מסכים איתך , (אמממ , ניכר שהבנת את כוונת דברי ... ) בגדול באתי לבקר את ה"פילוסופיה האפרורית" כלומר זו שמקדשת את ה"אפור" והופכת אותו לעיקר החיים , שמנסה להוציא כמעט אל מחוץ ללגיטימי את הברור (מה שהם קוראים "שחור ולבן") חלק ממה שניסיתי לומר הוא שפילוסופיה כזו . (שמעלימה את השחור והלבן) גורמת לכך שממילא כל שאר הצבעים בטילים , ונשאר חיים אפרוריים... (אולי זה בקורת על הפ"מ )
[ליצירה]
לדעתי אתה טועה
הפ"מ לא טוען שאין שחור ולבן והכל אפור. הטענה היא שכל צבע הוא לגיטימי באותה מידה.
אם למשל טוב לי וצבעוני לי עם האדום אז האדום הוא האמת שלי, אפילו שכל המדינה חושבת שצבעי הלאום הם צהוב-כחול, שמעון מזרחי הוא ראש הממשלה ופיני גרשון הוא הרב הראשי שליט"א ובבא בשעותיו הפנויות.
זוהי השקפה הפוכה לגמרי מזו שאתה יוצא נגדה. זו שאתה יוצא נגדה, היא השקפתו של מודרניסט נבוך, שלקחו לו את השחור והלבן והוא מרגיש שלקחו לו את כל הצבעים.
דווקא מהבחינה הזו, הפ"מ יוצר הרבה יותר צבעים ואפרויות מאשר היו קודם לכן.
[ליצירה]
יאללה
חדל קשקשת .
אני התכונתי לבקר פן מסוים ש**בעיני** הפ"מ מבטא .
ו...גם ביארתי את כוונתי היטב . (היות וזה לא מתעמת חזיתית עם הפ"מ אלא רק בעקיפין , כתבתי ש"אולי" זה בקורת על הפ"מ , ולא ודאי כי זה נוגע רק לתופעה אנושית שנובעת ממנה...)
שבת שלום .
[ליצירה]
כן ,
הוא מקדש את עצמו . (נשמע אבסורד , ו...זה אכן אבסורד...)
בנוגע לחוסר התרבות ... זה בסדר כך מקובל אצלינו במשפחה/שכונה , נכון ממללא ? |אוחז בממללא עם אקדח ברקתו| בקיצור זה סוג של הומור פנימי ...
שאולי באמת לא ראוי לעשותו ל"עיני כל ישראל"
אז סליחה (לא בציניות) מהרגישים/ות שנחשפו ואולי נפגעו מהמנהגים הברברים שלנו ... :-)))
[ליצירה]
יפה
הרגשי נחיתות שלך בקשר לשיר ממש לא במקום, הוא מאד יפה. נכון שלא לגמרי מובן, ויותר הבנתי אחרי שקראתי את ההסבר שלך... אבל זה היופי בשירים לא?!
אהבתי את התיאור של הבירור והעבודה שעוברים בספירת העומר. אגב, זו גם התשובה לתמיהה שלך - החול לא הופך לקודש פתאום, בשביל זה יש חמישים ימים! זה כל הסוד ביהדות, שיש תהליך ממושך, תהליך של בירור (מקביל לתהליך התשובה) שבו הדברים מתלבנים ומתעלים ונהיים בסופו של דבר - קודש. החיים של יהודי זה עבודה אחת גדולה, ממדרגה למדרגה. גם אדם חוטא לא נהיה בעל תשובה ברגע אחד, ויום כיפור זה לא הוקוס פוקוס נכון? אז ככה גם בתהליך הנוכחי, שמגיע מחר לסיומו בע"ה. כמו שאני מבינה את זה.
[ליצירה]
מחיר משתלם
אומרים שהיום יותר משתלם להיות אינסטלטור מאשר פרופסור באוניברסיטה, למשל.
עבודה ששכרה נאה גם בעולם הזה.
אני מכירה זוג נשוי; היא עורכת דין והוא אינסטלטור. מי לדעתך מרוויח יותר?
אהבתי.
[ליצירה]
ובכל זאת,
בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
[ליצירה]
את זה אהבתי מאוד.
אהבתי הרבה יותר מהראשון למעשה.
משום מה התעטפות בטלית נחשבת משהו מאציל כבוד ומרומם רוחנית...
למרות שזה בעצם בד מחמם ולכאורה מגביל....
יש כל מיני תחושות שזה יכול לעורר.
היטבת לתאר את תחושתך.
סו.
[ליצירה]
חחחמוד...
חייכתי (בעיקר משלושת הטיפוסות הראשונות .... וד"ל)
ומהסיום ...
(את הטיפוס הרביעי אני כמעט לא מכיר ...)
עכשיו צריך את התשובה הנשית ...
שבת שלום , יא שובינסט . ((:
[ליצירה]
טוב אז ככה
תיארתי לי , שהרעיון לא יהיה לגמרי מובן , ואני מקוה שאצליח להסביר .... השיר הוא על שבועות ויש בו כמה וכמה ענינים הקשורים לחג הזה , הרעיון הבסיסי הוא איך ה"ימים הרבים ההם" של לפני פסח (פסח כמטאפורה של
זמן היציאה מהמצרים , כפי שנרמז בבית הראשון של השיר) חוזרים ומחזירים איתם את המציאות העירומה והכמעט מושפלת (כאן הרמזים לרות ובועז) ע"י ספירת העומר למקומם הראוי , כשהספירה היא גם תהליך של בירור עצמי עם המציאות ....
כאשר בסוף הספירה , מגיע הרגע בו שנראה שהכל כבר תוקן , ועוצרים (שבועות נקרא עצרת בחז"ל) וגם את החמץ (קרבן שתי הלחם המוקרב בשבועות) אפשר לקרב אל המזבח , ואז האדם שעבר את כל התהליך עומד ורוצה לקרוא מקרא קדש (כמו שכתוב בפרשת אמור , "וקראתם בעצם היום הזה מקרא קדש") אבל כיון
שכל התהליך קשור מאד לחומר (כפי שרמוז גם מכך שמדובר בשדה , וגם מענין רות ....) יש הרגשה שסיום התהליך מחייב את השאלה/תמיהה האמנם קדש ?!
התשובה היא כמובן כן , אבל מבחינת כותב השיר , זה נראה בהחלט מפליא , שכל החול הופך כך פתאום לקדש ....
זה הרעיון באופן כללי (יש כמה ניואנסים על היחס בין רות ובועז , שמהוים איזושהיא מטאפורה , שאני מתקשה להסביר במדויק , אני מקוה שעכשיו זה יובן מההקשר...)
איכשהוא נראה לי שהפרשנות הזו יותר טובה מהשיר ....לא ??? (((:
חג שמח .
[ליצירה]
כי הוא מתאר
חידלון ...
קשר שמתחילתו מנוון , וגם כשלכאורה יש מעין התפקחות היא ממש לא אמיתית (והדבר מודגש לאורך השיר ...) אלא חזרה על אותו ריטואל באדרת אחרת .( מחליפה את המשורר , בעושה פסלים בקרח וכד'.)
הנה לך חומר לביעור חמץ . (ולמרות שאת אינך [כפי הודאת פיך.] גם כאן אסיים בד"ל...)
אה , וכמובן פסח כשר ושמח לך .(-:
[ליצירה]
אמממ
עד כמה שידוע לי חלק גדול מהדברים שכתבת על החגים לא ממש כלולים במה שמוגדר "עבודת ה'" ...
כולל נקיונות מוגזמים לפסח . (אין לי התנגדות לעצם הניקיון , השאלה היא מה המחיר שמשלמים עליו ....)
דומני שאכן חלק מההתנהגות החברתית משעבדת , אבל עבד ה' , הוא באמת לבדו חפשי .
חג שמח . (נכתב לפני חג סוכות)
prednisolone side effects in dogs go prednisolone 5mg tablets