האגדה הגואלת.....
עד שאתם מפליגים רחוק לחפש פתרונות.
הנה זה עומד אחר כותלינו:
וכי לא היה לו לקב"ה לנקוט במשל אחר בגאולת מצרים
אלא משל זה :
,"ישלח אתכם מזה כשלחו כלה
גרש יגרש אתכם מזה"
ומדוע כפל פמעמים :
"מזה" וגם לשון : "יגרש"
אלא רמז להם הקב"ה כי בעת גאולת הקץ הכל משתנה.
וכי ממשל זה בהדגש של המילה החוזרת : "מזה"
יש ללמוד הלכה חדשה שעת הגאולה נצרך לה מאד
שאין משהין יותר גירושין ולו יום אחד מיותר .
שכשם שה´ גאל וכפה על פרעה תיכף ומיד כך לעתיד הזה מצווה בית הדין לכפות גירושין כדי גאולה ממש ותיכף ומיד
דהיינו אם מסרב בן הזוג לגרש בית הדין עצמו מגרש............
גירוש על ידי בית הדין עצמו.............
ולא זאת אף זו שהמתעקש שלא כהוגן ולא כדין לגרש נקרא : "פרעה"
והוא חשוף לפרעונות קשים משמים
. מה ענין מכת בכורות לגירושין
המצב הקיים, בו היהדות האורטודוקסית מדשדשת או מחפשת פתרונות שוליים וקוסמטיים לבעיית סירוב למתן גיטין.
הוא מצב נורא של חילול שם שמים נורא שלא היה כדוגמתו באף דור.
באף דור לא אירע כזה עוול, כזה עיוות דין, כזו חדלות שמביאה בוודאות לפריצות של ערווה כתוצאה מחידלונם של רבני ישראל.
והלא רק לסיבלה של אישה אחת ולו גם כרות המואביה, שנתכם דיינים נכבדים הייתה צריכה לידוד......
את חילול שם שמיים שנוצר מזה ארבעה דורות ומכך שרבים מהצעירים גם מדירים עצמם מנישואין כדת משה וישראל לא ניתן יהיה למחות
גם אם תשבו שבעים ושבעה נקיים לא תסירו מעליכם את הכתם הנורא הזה .
הלוואי והיה קם מחזאי שימחיז לכם את החושך שאתם עושים בשמיים
בהמשך לנאמר לעיל בפתיח וכהמשך לו:
לא בכדי דווקא לפני מכת בכורות ואחרי מכת החושך שירבב הקב"ה את ענין מוסד הגירושין גם אם בעקיפין.
והכל לרמז כי מי אשר חדל לעשות ומביא את החושך הזה.
מעלים עליו בשמיים,כאילו גם גרם מיתה לבכור ישראל של אותה אישה מעונה
והשומע לי ושומר נפשו ימנע בכל מחיר
מלהשהות גט כשהנסיבות מחייבות זאת