בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
ובכל זאת,
בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
[ליצירה]
מזכיר את השיר של ריה"ל זצ"ל
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
אהבתי ממש
הצלחת להעביר יפה, את הקיום ה"כפול" בחיים.
את ה"א-ל המסתתר" שאנחנו נוטים לשכוח, בתוך חיי היוםיום השגרתיים של כולנו...
יכול להיות שהייתי ממליץ לשנות את שם השיר ל"א-ל מסתתר" או משהו בסגנון...
לעיונך.
[ליצירה]
יפה .
בהתחלה יש קטעים ממש מבריקים (בעיקר ה"דראמה" עם שלה יהודה ובת שוע .)
ההמשך ובעיקר הסוף קצת מפוספסים להבנתי . (או שלא לגמרי הבנתי מה את רוצה לומר בהם... דהיינו שהמסר לא מספיק בהיר לפי ראות עיני ...בעצם אולי חוסר הבהירות לעין הוא ה"מסר" ???)
אני רואה שלקח לך המון המון זמן לסיים את הסיפור הזה ... (דיברת עליו עוד לפני חצי שנה בערך, לא ?)
בכל מקרה יפה , ואם תוכלי להבהיר קצת יותר
את הכוונות הנסתרות , אשמח .
[ליצירה]
טויב ,
ראשית תודה למגיבים/ות .
תגובותי :
כלנית - כן הוא זה הקב"ה , לפי תפיסת ה"הם" ... (הכינוי המנוכר בגוף שלישי [נסתר] נעשה במכוון)
סימן שאלה - אני לא באמת מפחד , הקטע הזה בא לחשוף קטע מסוים מהתודעה (שלי או של "ההם", בקטע הזה הגבול בין התודעות האלו די אפור...;-) )
ממללא- מסכים איתך , (אמממ , ניכר שהבנת את כוונת דברי ... ) בגדול באתי לבקר את ה"פילוסופיה האפרורית" כלומר זו שמקדשת את ה"אפור" והופכת אותו לעיקר החיים , שמנסה להוציא כמעט אל מחוץ ללגיטימי את הברור (מה שהם קוראים "שחור ולבן") חלק ממה שניסיתי לומר הוא שפילוסופיה כזו . (שמעלימה את השחור והלבן) גורמת לכך שממילא כל שאר הצבעים בטילים , ונשאר חיים אפרוריים... (אולי זה בקורת על הפ"מ )
[ליצירה]
יפה לך ...
(רק עכשיו ראיתי )
גם היצירה וגם ה"מיני דיון" שבעקבותיה ... (כולל פרסום ה פורום בעולם הרחב ;-) )
לעצם הענין אני חושב שכן אפשר למצוא את החויה הדתית הפשוטה , גם בתוך עולם המנוכר לה .
אם כי צריך לדעת לבנות את חלקת הא-להים הקטנה שלך , בכוחות עצמך (פחות או יותר)...
קשה , אבל מומלץ .
תגובות