בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
ובכל זאת,
בראיה חדשנית, פוסטמודרנית-מה, אין חרות בעבדות. זה סתם תירוץ שכזה, גם ריה"ל, בעצם, נזקק לתירוצים. כולנו, בעצם.
כי אנחנו עבדים,
ואחרי שאתה בוחר להיות עבד, אולי כבר אין לך כל כך בחירה לבחור שלא להיות עבד.
ואולי, כיוון שאבותינו כבר בחרו עבורנו להיות עבדים, אולי לנו כבר לא נותר אלא לרצוע את אוזנינו מתוך הכרה שאין לנו הרבה ברירה.
אולי..
[ליצירה]
מזכיר את השיר של ריה"ל זצ"ל
"עבד ה' הוא לבדו חופשי"
אני חושבת שעצם בחירתנו להיות עבדים לקב"ה ולא לשום דבר אחר זולתו,
היא החופשיות.
שלמרות ש"כפה עלי'הם הר כגיגית" הגיעו ל"הדור קיבלוה בימי אחשוורוש"- שימי אחשוורוש נראה לי אישית חירות ענקית שבמקום להשפל כלפי האדונים המולכים
אנו עבדים של מך מלכי המלכים.
המשפט מונסח יפה ובהיר ועם זאת גם ניתן להבנות רבות כפי שציינת בתגובתך, והעניין מוסיף נופך יפה למשפטך.
[ליצירה]
מענין
גם במשנה מוזכר הרבה פעמים הכנסת כלה ולוית המת
בכפיפה אחת . (בתור שני מעשי חסד חשובים)
במחשבה שניה , יום אחרי ל"ג בעומר , זה מקבל משמעות גדולה בהרבה ....
סתם חושב בקול ... (זה מה שהיצירה הזו גרמה לי) בשורות טובות.
[ליצירה]
זה מענין ממש...
יפה .... (בעיקר כי סוף השיר פותח לך הבנה חדשה ... וגם כי ההבנה הזו שאמורה להיות ממש קשה , נאמרת במין קלילות כזו ...) מה שאיכשהוא מעורר מחשבה .
[ליצירה]
יפה .
בהתחלה יש קטעים ממש מבריקים (בעיקר ה"דראמה" עם שלה יהודה ובת שוע .)
ההמשך ובעיקר הסוף קצת מפוספסים להבנתי . (או שלא לגמרי הבנתי מה את רוצה לומר בהם... דהיינו שהמסר לא מספיק בהיר לפי ראות עיני ...בעצם אולי חוסר הבהירות לעין הוא ה"מסר" ???)
אני רואה שלקח לך המון המון זמן לסיים את הסיפור הזה ... (דיברת עליו עוד לפני חצי שנה בערך, לא ?)
בכל מקרה יפה , ואם תוכלי להבהיר קצת יותר
את הכוונות הנסתרות , אשמח .
[ליצירה]
כן זה באמת התנועה
או יותר נכון מי שיוצר את התנועה .... (כלומר מי שנושף באויר) ואז האסוציציה היותר מתאימה היא אכן מה שאמר חתלתול , ופחות מה שאני אמרתי ...
מצד שני כיון שמדובר על חללים רבים (לעומת רוח האדם שנפחה במקום אחד "באפיו") , יש גם משהו בדברי ...
ונשאלת השאלה איך כל זה קשור לחליל של בית השואבה ?? :))) אם כבר התחלנו בסגנון למדני ....
תגובות