שאלה קשה יותר על יונה, המובילה אותנו למסקנה כי כנראה בפנינו דמות ספרותית:
מאין האכזריות הנוקשה הזו של "נביא" שמגלה צרות עין ורוח לחזרתם בתשובה של רבבות רבבות בני אדם, שימשיכו לחיות את חייהם. איזה ערך יש לנביא שכזה שמסרב לשתף פעולה עם הבורא להצלתם של ברואיו הרבים וגרוע מזה, בדיעבד, כשמתברר לו שהשליחות הצליחה הפעם מבקש הוא עצמו למות. משל חייהם של רבים ושלו עצמו כקליפת השום. ומשל אם ה´ הצליח למה לו חיים
האם יכול להיות, שכל ספר יונה הוא מעין טכניקה ספרותית שבאה להעביר לנו מסרים רבים וסותרים גם בהפוך על הפוך. משל מדובר בחלופה אנושית לעומתית של אותה היונה שבתיבה שנשלחה לחפש מנוח ויבשת כי שם בניגוד לסיטואציה ביונה, כבר הושמד הכל ועתה תרים אחר החיים וקדושתם של אלה.
האם יכול להיות, שכל ספר יונה הוא מעין טכניקה ספרותית שבאה להעביר לנו מסרים רבים וסותרים גם בהפוך על הפוך. משל מדובר בחלופה אנושית לעומתית של אותה היונה שבתיבה שנשלחה לחפש מנוח ויבשת כי שם בניגוד לסיטואציה ביונה, כבר הושמד הכל ועתה תרים אחר החיים וקדושתם של אלה.
אם כן הרעיון המרכזי הוא כי החיים הם חזות הכל. ולכן הקב"ה יתעלל בכל אדם ויהא זה נביא, אשר יהין שלא לקדש חייהם של בני אדם באשר הם בני אדם ואף לעשות הכל כדי להציל חיים.
ופה נזקק ה' לנביא וירטואלי שכזה, כדי להעביר באמצעותו אמיתות רבות ועל כן נקרא הוא לא רק "יונה" במרכאות, אלא גם "בן אמיתי" תולדה לצורך של אותן אמיתות אלוקיות אשר הנרטיב הספרותי הזה בא לרבות
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח אנא חמישה לצדקה
תודה
ופה נזקק ה' לנביא וירטואלי שכזה, כדי להעביר באמצעותו אמיתות רבות ועל כן נקרא הוא לא רק "יונה" במרכאות, אלא גם "בן אמיתי" תולדה לצורך של אותן אמיתות אלוקיות אשר הנרטיב הספרותי הזה בא לרבות
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח אנא חמישה לצדקה
תודה