סודה של הציצית היותה משכן לכל אדם
לא באה מצוות ציצית אלא להמחיש לכל אדם ואדם כי בראייה האלוקית כל אדם כצלם אלוקים ראוי שיבנה סביבו משכן.
והציצית משמשת כמשכן קודש. שליבתו האדם.
הציצית משמשת כסממן ויזואלי להמחיש כי כל אדם בצלם אלוקים ראוי שיהא מרכזו של משכן כאילו לא כדאי הוא משכנו של האלוהים בלא סך כל המשכנים של כל בני האדם.
לא בכדי גם ארבעת הפתילים משמשים כארבעת עמודים התומכים במשכן וגם לא בכדי בכל "עמוד" יש פתיל תכלת, לשמש סמל למרכיב שממי המעורב באותו משכן קודש,
אם כן מעתה אמור שאין כל משמעות למשכן ה´ אם אין את היחס הראוי לכל "משכני האדם"
והנה כשאדם מישראל רואה את זולתו כשהוא לבוש ציצית ורואה הוא בעיני רוחו משכן קודש שליבתו ותוכו הוא האדם כאמור אזי נזכר הוא בכל מצוות ה´ שכל כולם למעשה בעבור ולמען האדם ומתעוררת בו המוטיבציה לקיימן כולם.
כי בתודעתו ברור לו כי גם הוא כעוטה ציצית זוכה לאותה הראייה המיוחדת של אדם-משכן ואזי גם אין לנטיית הלב והעיניים לכיוון הזנות משום שלטון על האדם.
כי אדם לאדם הופך כאלוהים לאדם
וכך משכולם רואים זאת כך ומבינים כולם כי כל מצוות ה´ למען כולם וכולם ראויים למשכן כצלם אלוקים, באה לעולם אותה האחדות ההרמונית המיוחדת שהופכת אותנו קדושים לאלוהינו
והציצית משמשת כמשכן קודש. שליבתו האדם.
הציצית משמשת כסממן ויזואלי להמחיש כי כל אדם בצלם אלוקים ראוי שיהא מרכזו של משכן כאילו לא כדאי הוא משכנו של האלוהים בלא סך כל המשכנים של כל בני האדם.
לא בכדי גם ארבעת הפתילים משמשים כארבעת עמודים התומכים במשכן וגם לא בכדי בכל "עמוד" יש פתיל תכלת, לשמש סמל למרכיב שממי המעורב באותו משכן קודש,
אם כן מעתה אמור שאין כל משמעות למשכן ה´ אם אין את היחס הראוי לכל "משכני האדם"
והנה כשאדם מישראל רואה את זולתו כשהוא לבוש ציצית ורואה הוא בעיני רוחו משכן קודש שליבתו ותוכו הוא האדם כאמור אזי נזכר הוא בכל מצוות ה´ שכל כולם למעשה בעבור ולמען האדם ומתעוררת בו המוטיבציה לקיימן כולם.
כי בתודעתו ברור לו כי גם הוא כעוטה ציצית זוכה לאותה הראייה המיוחדת של אדם-משכן ואזי גם אין לנטיית הלב והעיניים לכיוון הזנות משום שלטון על האדם.
כי אדם לאדם הופך כאלוהים לאדם
וכך משכולם רואים זאת כך ומבינים כולם כי כל מצוות ה´ למען כולם וכולם ראויים למשכן כצלם אלוקים, באה לעולם אותה האחדות ההרמונית המיוחדת שהופכת אותנו קדושים לאלוהינו