אוי לנו מאובות, ידעונים ודורשי מתים

שהם כשופכי דמים המחניפים את הארץ.
``כי לא יחדל אביון מקרב הארץ``.
כך גם לא יחדלו בעלי היסורין .
וכך גם כל אותם נאלחים העטים לנצל סיטואציות כואבות מעין אלה.
ועתה צא וראה לפתחו של מי רובצת אשמה כבדה זו.
לפתחם של כל רבני ישראל שעליהם לקום כאחד לצאת חוצץ ובמפגיע כנגד התופעה עד כדי גינויים,הוקעה אישית תוך אזהרות והתראות לחרם ממש.
רבנים שברדיוס שלהם מתנהלים הדברים ואינם יוצאים פומבית חוצץ כנגד התופעה עד כדי ``כלה ונחרצה``. הם הם האשמים בכל תוצאותיה של התופעה.
הרבה ``דמים תמימים נשפכים`` בביצה הלזו שאך אפס קציה נחשף  . תורתינו הקדושה לימדה אותנו כי כל חלל שנמצא בין לבין ובאין אחריות ברורה למיתתו, זקני שני ערים יוצאים לשדה לרחוץ בניקיון כפיהם.
ב``עולם שהקב``ה ביכר להיות בו ``נעלם`` תמיד יהיו ניסתרות, שהן מעבר להשגתינו ולפעמים גם טוב שכך.

 זהו יסוד חשוב ומובנה הנעוץ בבסיס אמונתינו ובטחונינו.
``הניסתרות לה` אלוקינו והנגלות לנו ולבנינו - לעשות את כל דברי התורה הזאת .
ההתמודדותהרלוונתית היחידה,  כנגד הניסתרות, הינה פשפוש במעשינו על מנת להגיע לכלל אותו האופטימום של:

 `` לעשות את כל דברי התורה הזאת``.
דגש על ``כל``
והנה מה עושים כל אותם שרלטנים. לא רק שמסיטים הם אותנו מהעיקר. אלא שגם אם הם ``קולעים``, דרך מקרה, למטרה סטטיסטית כל שהיא. הם משיגים למעשה גבול ``אלוהינו``.

 ואם הם מכזבים לא רק שהם מחללים שם אלוקים בנשיאת שמו לשווא, אלא שהם מחללים את כל הקדוש שבחיים.

דומה שהכל מתחיל בכלל מנקודה אחרת:
אנא חדלו מתרבות הקברים גם של צדיקים......
מזה למעשה מתחיל הכל...........
אסור לנו להדרש למתים בכל צורה שהיא ולא עוד ש:

``לא המתים יהללו יה ולא כל יורדי דומה``.
וכבר שמואל כעס מאד על שאול.
היו תמימים עם עצמכם ואלוקיכם
התפללו לו ישירות ``אנכית`` בלי תיווך ``אופקי``.
."בלי להזקק לכל מיני ``קביים`` או שמא ``כנפיים``.
הגיע הזמן להרהר שוב בכל אותן קונסטרוקציות מיסטיות מופרכות
של :

``צדיקים הגוזרים והקב``ה מקיים``.
זה נדיר שבנדירים וגם בעיקרואם בכלל:

 ב``גיזרות`` כלפי ולטובת כלל ישראל.

והנה דבר זה הפך לקרדום לחפור בו.

 עגל מסכה" לכל מיני שרלטנים ואפילו סתם אנשים הצדיקים בעיני עצמם או בעיני  זולתם. והכל לעיתים, תוך אמונה עצמית עזה והיסחפות למחוזות של תהומות שפל