מארבע רוחות בואי הרוח
וכי למה מארבע רוחות השמיים והלוא הרוח אשר נתנה האלוהים שבה אליו עם הפטירה. ואכן גם בהמשך ברור לאמור : "ונתתי רוחי בכם ויחייתם". אלא שאין רוח של מערב דומה לזו של מזרח ואין של צפון דומה לשל דרום ובכל זאת כולן הן חלק אינטגראלי מרוח האין סוף של ההשגחה. ומה זה בא ללמדינו שלעולם גם בגאולתינו שבזה רוחינו רעיונית לא תהא שווה ואין המדובר במהות רעיונית של מקשה אחת אלא שבכל זאת אנו צריכים לה לאחדות לעמוד על רגלינו חייל אחד גדול מאד מאד .
ושוב כפל "מאד" שזה לעולם אותיות "אדם" לרמז על סוגים שונים כביכו
 
הטרגדיה שלנו היא, חוסר הבנה בסיסי של תהליכי הגאולה השלימה.
שרויים אנו בתהליך של גאולת הקץ שמאפיניה הדומיננטיים הינם מאפיינים גלובליים.
להוותינו מורשתינו התלמודית לא הטיבה להכיננו לקראת אותו הפוטנציאל היחודי,
לכן אנו שרויים במבוקה ומבולקה.
ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה.
יש חלוקת תפקידים :
ההתנחלות וההאחזות בארץ בידי שמיים והיא פונקציה של תן וקח לאותה הסחורה של חברת מופת אחדותית ,ערבותית ושוייונית .
מזה שנות דור או שניים אבדנו את האורינטציה נסחפנו ברוח משיחית חד צדדית ולא במגרש שלנו.
הזנחנו את האחדות את טיפוח עם ישראל אל עבר חברת מופת..
 
נחרת בוז לכם חיילי השטן בשחור
כסילים נבערים מוכי סנוורים, חלושי דעת ותבונה שכמותכם.
שואה ותקומה כרוכים ירדו לעולם ומששת ימי בראשית.
אם מכחישים אתם בתקומה רובצת לפתחכם חידת השואה האיומה .
אי אפשר גם להכחיש בתקומה ולהניח לשואה ללא כל הסבר תיאולוגי אחר.
זו הכפירה הנוראה ביותר באלוקי ישראל.
ומי שפספס את האתחלתא לעולם
לא יזכה לאותה השלימות של החדוותא
של הגאולה השלימה
מששת ימי בראשית הכין עצמו השטן לחבל בגאולה השלימה
והוא ידע כי חייליו הטובים ביותר יהיו דווקא אותם שאפשר להטל בהם בהפוך על הפוך כאילו אותם המשחרים לאו
 
גאל ישראל" ו"גואל ישראל" הברכות שיהודים רבים אמרו הבוקר
לבטלה.
החובה "לצפות" לגאולה איננה רק במובן הפאסיבי של המתנה ויחול בלבד אלא גלום בא גם יסוד אקטיבי של לזהות ולראות נכוחה את סימניה המתגשמים של הגאולה השלימה .
לכן בניגוד לברכת גאולת מצרים שנאמרת בלשון עבר -"גאל ישראל".
בתפילת שמונה עשרה אנו מברכים בלשון הווה : "גואל ישראל"
הנה כי כן כל החרדים כביכול לדבר ה´ שאינם חוגגים יום קדוש זה ומברכים על ההלל
נשמת תפילת נגוזה וברכותיהם כאמור היו לבטלה