במילה אחת: אין לי מושג בצילום.
ביותר מזה:
אביתר - אין לי מושג, למען האמת. אני ממש ממש לא מבין בצילום, כפי שאמרתי. צילמתי את זה במצלמה שאבי מורי קנה, אני לא יודע הרבה יותר מזה...
ותאיר - אני חושב שהבנתי מה אמרת, אבל שוב - אני לא מבין בצילום.
סתם בטעות יצאה לי התמונה הזאת..
טוב, לא בטעות, 'רדפתי' אחריו עם המצלמה וצילמתי יותר מתמונה אחת, אבל זה באמת לא משהו מקצועי.
האיכות של התמונה טובה.
וגם אני חושבת שהייתי ממקמת את הפרפר במקום אחר, אבל כל מקום שלא תשים יגיד משהו אחר.
אני הייתי שמה אותו בפינה למטה, בתקווה שה"רקע" של התמונה יפה.
איזה כיף לך, שנים אני חולמת לצלם פרפר. אף פעם לא יצא לי...
[ליצירה]
ובכן
במילה אחת: אין לי מושג בצילום.
ביותר מזה:
אביתר - אין לי מושג, למען האמת. אני ממש ממש לא מבין בצילום, כפי שאמרתי. צילמתי את זה במצלמה שאבי מורי קנה, אני לא יודע הרבה יותר מזה...
ותאיר - אני חושב שהבנתי מה אמרת, אבל שוב - אני לא מבין בצילום.
סתם בטעות יצאה לי התמונה הזאת..
טוב, לא בטעות, 'רדפתי' אחריו עם המצלמה וצילמתי יותר מתמונה אחת, אבל זה באמת לא משהו מקצועי.
[ליצירה]
זה ..
שובה לב..רק בענין הקומפוזיציה: אולי היה כדאי לשים את מרכז ההתרחשות, כלומר את הפרפר, באחד מן השלישים של התמונה ולא במרכז. זה מעלה את רמת הענין.
[ליצירה]
מהמם.
האיכות של התמונה טובה.
וגם אני חושבת שהייתי ממקמת את הפרפר במקום אחר, אבל כל מקום שלא תשים יגיד משהו אחר.
אני הייתי שמה אותו בפינה למטה, בתקווה שה"רקע" של התמונה יפה.
איזה כיף לך, שנים אני חולמת לצלם פרפר. אף פעם לא יצא לי...
[ליצירה]
בסדר,
אמרנו פחות או יותר את אותו הדבר.
מה שאמרתי זה שאדם צריך למצוא לו בתוך השדה שהוא הולך בו ומגדיר את עצמו בתוכו, את התלם שהוא חורץ לעצמו. רק למה שאני קראתי שדה את קראת תלם, אבל הרעיון הוא אותו רעיון ביסודו, לענ"ד.
אבל על כל פנים, אני שונא לומר "האדם צריך".
[ליצירה]
*
קודם כל - תודה.
ההמשך יבוא, בעז"ה. כלומר, ההמשך מתוכנן, אבל זה לו זמן רב מאוד שהוא מתעכב איפשהו בדרך בין הראש ליד, לעפרון ולדף..
על כל פנים, אני מקווה שהוא יבוא.
חוץ מזה, זה נראה כאילו אנשים מנסים לראות (או רואים) בסיפור הזה סיפור שאפשר לפענחו, ובוודאי כותבו התכוון למשהו מסוים.
אז לא. לא התכוונתי לכלום, חוץ ממה שגלוי לעין, וקצת ממה שפחות גלוי לעין. אבל מה לעשות,ברגע שכתבתי ופרסמתי, היצירה כבר לא שייכת לי, וכל אחד יכול לראות בה מה שהוא רוצה.
אז אם מישהו מחפש פענוח, אצלי הוא לא ימצא. אבל אם הוא רוצה לתת פירוש משלו, או לנתח, ואולי גם לנסות להבין מה היה בראשו של הכותב כשכתב את זה, ואלו תסביכים נפשיים עומדים מאחרי הסיפור ובלה בלה, אין לי בעיה, בכבוד.
אבל לדידי, זה רק סיפור, ותו לא.
ושוב תודה, אם כי אני ממש לא חושב שהכישרון נוטף לי בין האצבעות, הראל. אולי יש לי כשרון ואולי לא, את זה אני לא יודע. אבל בודאי שאין צורך להגזים.
[ליצירה]
ובכן,
בעקבות שינוי כיוון המסתמן בעלילה, שונה שם הסיפור מ'את המאור הגדול' ל' את שני המאורות הגדולים'.
דווקא יהיה מעניין לשמוע מה אנשים חושבים על הסיבה לכך...
[ליצירה]
כן,
אבל לפעמים גם אם האדם לא מגדיר את עצמו בדרך מסוימת, כל עוד הוא יודע מה הוא רוצה מעצמו, כל עוד הוא יודע לאן הוא שואף, הבדיקות האלה נעשות לפי קריטריונים ברורים.
אז נכון שאני לא מדבר על מה שאת כותבת כאן, כי אני מדבר על בנאדם שכן ברור לו מה הוא רוצה. אבל מצד שני, הוא לא הולך בתלם, אלא הוא חורץ לעצמו את התלם שלו, ובזה זה כן דומה למכותב של המכתב הזה.
נראה לי שיש בזה איזה דבר שהוא יתרון, בחיפוש התמידי. לא דיברתי על חיפוש של שדה לרעות בו, אלא חיפוש של תלם, או חריצה של תלם.
סתם מה שחשבתי בעקבות המכתב הזה (ולא רק בעקבותיו..)
תגובות