תעתועים
מרצדים לנגד עיני
משטים בי.
מסונוור
מושיט את ידי
מגשש
אוחז
את הלא-כלום
אוצר
יקר ממציאות
מתעטף בו
נעלם
נבלע
בתעתוע מרצד
מסך של שקר
אור לכ"ז ניסן ה'תשס"ג
ממש אהבתי.
הסוף זה לא קצת שבירת מבנה?
בעצם, זה לא כזה עקרוני. סתם זה בלט לי בעינים.
בניגוד לסוערה אני כן מסכימה עם הענין של השקר.
אומנם אפשר לשנות את זה ולהשתמש בזה לטובה אבל היסוד הוא שקר..
הי, אם אתם פותחים אני ישמח להצטרף למכון.
יפה מאוד, הניסוח. והרעיון.
ואש יוקד יקירי, אתה מוזמן להכנס לתרבות שנטשת, ולקרוא את ההודעה של איתם הפותחת שרשור, לגבי "הכלי הוא המסר".
ובתור אחד שהיה בתקשורת אתה אמור לדעת את זה.
--------
אני עובר על תוגבתי ומגלה שיש פחות מידי תשבחות ליצירה.
אז מויש, קרא עוד פעמיים שלוש את השורה הראשונה. אני מתכוון לכל מילה שם.
[ליצירה]
יפה יפה..
ממש אהבתי.
הסוף זה לא קצת שבירת מבנה?
בעצם, זה לא כזה עקרוני. סתם זה בלט לי בעינים.
בניגוד לסוערה אני כן מסכימה עם הענין של השקר.
אומנם אפשר לשנות את זה ולהשתמש בזה לטובה אבל היסוד הוא שקר..
הי, אם אתם פותחים אני ישמח להצטרף למכון.
[ליצירה]
וואי.
יפה מאוד, הניסוח. והרעיון.
ואש יוקד יקירי, אתה מוזמן להכנס לתרבות שנטשת, ולקרוא את ההודעה של איתם הפותחת שרשור, לגבי "הכלי הוא המסר".
ובתור אחד שהיה בתקשורת אתה אמור לדעת את זה.
--------
אני עובר על תוגבתי ומגלה שיש פחות מידי תשבחות ליצירה.
אז מויש, קרא עוד פעמיים שלוש את השורה הראשונה. אני מתכוון לכל מילה שם.
[ליצירה]
נאה בהחלט
אם זה מה שקורס מ"כים מוציא ממך, אולי גם אני אחשוב על זה (ואז אתאבד, כמובן).
טוב לראות שאתה חי ובועט, וגם שובר כמה חזירים-קדושים בדרך.
[ליצירה]
ובכן,
בעקבות שינוי כיוון המסתמן בעלילה, שונה שם הסיפור מ'את המאור הגדול' ל' את שני המאורות הגדולים'.
דווקא יהיה מעניין לשמוע מה אנשים חושבים על הסיבה לכך...
[ליצירה]
*
קודם כל - תודה.
ההמשך יבוא, בעז"ה. כלומר, ההמשך מתוכנן, אבל זה לו זמן רב מאוד שהוא מתעכב איפשהו בדרך בין הראש ליד, לעפרון ולדף..
על כל פנים, אני מקווה שהוא יבוא.
חוץ מזה, זה נראה כאילו אנשים מנסים לראות (או רואים) בסיפור הזה סיפור שאפשר לפענחו, ובוודאי כותבו התכוון למשהו מסוים.
אז לא. לא התכוונתי לכלום, חוץ ממה שגלוי לעין, וקצת ממה שפחות גלוי לעין. אבל מה לעשות,ברגע שכתבתי ופרסמתי, היצירה כבר לא שייכת לי, וכל אחד יכול לראות בה מה שהוא רוצה.
אז אם מישהו מחפש פענוח, אצלי הוא לא ימצא. אבל אם הוא רוצה לתת פירוש משלו, או לנתח, ואולי גם לנסות להבין מה היה בראשו של הכותב כשכתב את זה, ואלו תסביכים נפשיים עומדים מאחרי הסיפור ובלה בלה, אין לי בעיה, בכבוד.
אבל לדידי, זה רק סיפור, ותו לא.
ושוב תודה, אם כי אני ממש לא חושב שהכישרון נוטף לי בין האצבעות, הראל. אולי יש לי כשרון ואולי לא, את זה אני לא יודע. אבל בודאי שאין צורך להגזים.
[ליצירה]
טוב,
קודם כל, תודה.
שלומי ב"ה טוב, והשאר, דומני, אין מקומו בתגובות..
מישי - רק רציתי לבדוק אם את באמת תעשי את הצפוי, מה שכמובן עשית..
סתם, לא.
ותודה, אגב.
[ליצירה]
ובכן,
אני אחרוג עכשיו, ואגיב.
בלי לומר כל מיני מילים יפות מסביב, כמו מדהים, מקסים, נהדר, נפלא או וואוו, אני פשוט לא זוכר שקראתי סיפור יותר טוב מזה בצורה. אולי זה כי אני נוגע בדבר, ויתכן שהגזמתי, אבל כך אני מרגיש.
זה הכל, ולכן הוא בודד ברשימת האהודות שלי.
[ליצירה]
אהממ..
ברור.
אני יכול להסביר קצת דברים חיצוניים, לא יותר.
בעצם, אני אסביר רק מה זה טריולות.
כל תיבה במוזיקה מחולקת לארבע (נלך על מצב פשוט).
כל רבע מתחלק לרוב לשניים, ואז זה שמיניות. טריולות זה חלוקה של כל רבע לשלוש.
זה פחות או יותר טריולות, בצורה שטחית ולא מדויקת מאוד.
מצטער, אני לא חושב שאני הולך להסביר כאן יותר.
[ליצירה]
כן,
אבל לפעמים גם אם האדם לא מגדיר את עצמו בדרך מסוימת, כל עוד הוא יודע מה הוא רוצה מעצמו, כל עוד הוא יודע לאן הוא שואף, הבדיקות האלה נעשות לפי קריטריונים ברורים.
אז נכון שאני לא מדבר על מה שאת כותבת כאן, כי אני מדבר על בנאדם שכן ברור לו מה הוא רוצה. אבל מצד שני, הוא לא הולך בתלם, אלא הוא חורץ לעצמו את התלם שלו, ובזה זה כן דומה למכותב של המכתב הזה.
נראה לי שיש בזה איזה דבר שהוא יתרון, בחיפוש התמידי. לא דיברתי על חיפוש של שדה לרעות בו, אלא חיפוש של תלם, או חריצה של תלם.
סתם מה שחשבתי בעקבות המכתב הזה (ולא רק בעקבותיו..)
תגובות