בכל משפחה יהודית מצויה, חייב שיהיה לפחות רופא שיניים אחד. במשפחה שלנו זאת דודה שלי מצד אבא. אין חבר משפחה אחד שלא קיבל ממנה טיפול מסור בשיניו, או יותר נכון בחוריו.

בניגוד לסטראוטיפים המקובלים, הדודה הזו היא דווקא אישה נורא חברותית, והטיפול אצלה לא כל-כך אימתני, כמו שטיפול אצל רופא שיניים מצטייר בדרך כלל. היא נוהגת להצחיק את המטופלים שלה לאורך כל הטיפול, כך שבין קידוח לקידוח יוצא גם להנות פה ושם (אם שואב הרוק לא תקוע לך בפה).

דודה שלי היא רופאת שיניים מעולה. כנראה שזה הרבה בזכות הזיכרון היוצא דופן שלה. היא מכירה וזוכרת את ההיסטוריה של כל פה ופה במשפחה. היא יודעת בדיוק כמה סתימות, טיפולי שורש וכתרים יש לכל אחד, והעיקר: מתי היא עשתה אותם. כן, היא ולא אף אחד אחר עשתה את כולם.

מה לעשות, לכל דבר יש מחיר. למשל המחיר של העובדה שיש לך דודה רופאת שיניים עם זיכרון פנמונלי, הוא שבכלל לא קיימת האופציה ללכת לטיפול אצל רופא אחר. אם רק תעז רגלך לדרוך על סף מרפאת שיניים זרה, מיד תיתן על כך את הדין בטיפול הבא אצל הדודה, שהרי היא מכירה היטב את העבודה שלה, ואת הפה האומלל שלך. ואם בכל זאת העזתם, מאיזו סיבה שלא תהיה לבקר אצל רופא שיניים אחר, סביר להניח שתתחרטו על כך עד יום מותכם, (או לחילופין עד שבפיכם יתנוססו תותבות מבהיקות made in china ). ותסמכו עלי, שום תירוץ לא יתקבל. מרגע זה ואילך אתם בגדר חשודים באשמת ריגול ובגידה. גורכלם נגזר לכיוון אחד בלבד והדרך חזרה היא בטרנספר חוץ גופי בלבד, כנראה בגלגול הבא.

ברגע שתופיעו על מפתן דלתה פעם נוספת, היא תביט בפה שלכם בחשדנות, ותשדר בכל איברי גופה אי שביעות רצון. גבותיה הנישאות אל על יגיעו כמעט עד הקרקפת, וקימוץ השפתיים המאיים תוך נענוע בלתי פוסק של הראש לצדדים, יגרום לכם לתחושות צער חרטה ווידוי. היא גם לא תחסוך מכם את דעתה המקצועית בנוגע לטיפול הזר אם תרצו בכך או לא.

 המחיר טרם נגמר. לא משנה מה יקרה, לעולם אסור להתלונן על הטיפול שלה. בטח לא בפניה, אך גם שלא בפניה (במשפחה השמועות מגיעות דבר ראשון אל מי שהן לא אמורות להגיע). אסור לאיים, ושלא לדבר על לתבוע. בכל זאת, משפחה.

אבל בואו נהיה הוגנים, יש גם הרבה יתרונות בללכת לרופא שיניים שכבר מכיר את ההיסטוריה הרפואית שלכם. למשל היא יודעת במדוייק כמה חומר הרדמה דרוש לך, כדי שזה לא יכאב מצד אחד, אבל גם כדי שלא תסתובב אח"כ שבוע בתחושה שבפה שלך שוכן אבטיח בגודל ממוצע, וחרדה שהחיבורים בין המוח ללשון אבדו לעולם.

ודבר חשוב לא פחות, ואל תגידו: "כסף לא חשוב - העיקר הבריאות", כי בבנק עוד לא שמעו על זה, היא תעשה לך מחיר טוב.

בכל זאת משפחה.