לעולם אל:

1. תביא שני מחקים. - כי זו עילה לאיבוד המחקים.

2. תביא יותר מעפרון אחד. -כי העפרון שתלווה לעולם לא יחזור אליך.

3. תלווה סכום קטן של כסף. -כי מי זוכר להחזיר לך שקל או חצי שקל.. ואז כשזה מצטבר זה מכעיס.

4. תביא מילון אוקספורד לבית ספר. -כי כל הבית ספר מחפש אוקספורד... ומעניין למה... הספרים שבארון אף פעם לא חוזרים.

5. תביא חפיסת מסטיקים שיש בה יותר משני מסטיקים, שהם בשבילך. -כי כמובן שכל החפיסה תתרוקן.

6. תביא משחת שיניים לטיול. -כי כולם שכחו וישתמשו בשלך.

7. תגלה לכולם את האמת. -כי יש אנשים שאוהבים להשתמש בה לרעתך, או להפיץ עליך שמועות מרחיקות לכת (שכיח אצל בנות). 

8. תעשה את כל השיעורי בית. -כי ממילא כל ילד שני שהמורה תקרא לו יענה את התשובות שעליהן אתה שקדת.

9. תסחוב ספר מתמטיקה. -כי ממילא לכולם יש.

10 תהיה כנה עם אדם שאתה שונא, ביחוד כשהוא מבקש ממך להיות כנה איתו. -כי הוא שונא אותך עכשיו.. אז למה שפתאום הוא יאהב אותך!?.

11. תתנדב לחלק פליירים. -כי ממילא כולם זורקים אותם לזבל.

11. תקליט את ערוץ 11 בוידאו. -כי הערוץ הזה ממלא את מקום ה"ארכיון" בטלויזיה, כך שאין אפשרות שהתוכנית שלך לא תהיה בשידור חוזר (ואני לא אפרט כמה פעמים שהוא חוזר).

13. תעמוד בשקט בסופר. -כי תמיד יהיה את זה שינסה לעקוף אותך, הישאר עירני!. 

14. תשאיר את המוכרות חסרות מעש. -כי אחרי הכל, למה משלמים כ"כ הרבה!?.

15.  תתנדב לשטוף כלים ביום שזה לא תורך. -כי דבר גורר דבר, ביום אחר ינצלו אותך גם בשביל לרדת לזבל מהקומה השמינית שבה אתה גר.

16. תפתח את העיניים כשאתה רוצה עוד לישון בבוקר. -כי אחרי שפתחת כבר יהיה קשה לך לחזור לישון.

17. תישאר ער בהרצאה. -כי ממילא המרצה יחזור על עצמו פעמיים, לכל הפחות, אז עדיף למצוא תעסוקה לחצי השני של ההרצאה. אם לא כך הדבר, אז למה הרצאה לוקחת כל כך הרבה זמן!?

18. תצלם חומר לבחינה ממישהו שכותב הרבה. -כי אם צלמת, מצבך גרוע, וסביר להניח שאתה מצלם את החומר יום לפני הבחינה, ולא חודשים לפני. כך שאם מוקצב לך יום אחד גם לא יהיה לך זמן לקרוא את ה"חוברת" שצלמת.

19. תיכנס עם פאלפון לשירותים. -כי לא תוכל לדעת מאיפה הוא יצא לך.

20. תזמזם לעצמך שיר ברחוב. -כי תמיד, אותו אדם שתחפש כל הדרך אם הוא שומע אותך, יגיח לפתע.

21. תאכל בננה ליד אדם בולמי. -כי גם מבלי לאכול זה מצריך לחשוב על קיא.

22. תנסה לנקות את השיניים אחרי שאכלת במבה. -כי זו פנטזיה, שגם אם תנסה, לא תצליח.

23. תיתן לספר לספר אותך כשאתה קורא עיתון בנחת. -כי הוא עושה מה שלדעתו יפה.. וזה יכול להיות גם קרחת!!!.

24. תגיד שיש לך שיחות יוצאות בפלאפון. -כי לכולם תמיד נחסמו השיחות.

25. תיבהל כשאומרים לך "זהירות! מוקש חום וטרי לפניף!". -כי אתה תריח את ניחוחו, עד שירד לך האסימון.

26. תלווה בטריות מלאות. -כי הן תמיד יחזרו ריקות, אז חבל על החשמל.

27. תקרא ספר בשיטת "התחלה, אמצע וסוף". -כי אם תקרא את האמצע תמיד תוכל להבין מה קרה קודם, אך אם תתחיל מהתחלה לא תוכל לנחש במהירות מה יקרה בסוף.

28. תקרא ספרים של שיעורי ספרות למבחן. -כי בספרות, כמו שבספרות, הכל בנוי על מוטיב חוזר.

29. תחשוב שמי שהמציא את האנגלית היה גאון. -כי כל גאון יודע שכלל אמור לכלול בתוכו הכל, ולא שלכל כלל יהיו 100 יוצאים מהכלל!. 

30. תלווה ניקוב. -כי מי זוכר כמה חורים קטנים הוא עשה בשבוע האחרון.

31. תסמוך על אדם שאומר לך לסמוך עליו. -כי הזכרנים הגדולים עלהם אפשר לסמוך חיים בשקט, הם לא ירצו שכולם יבקשו מהם לזכור להכל, לעומת זאת, כל השאר יפיצו שמועות לגביהם.

32.. תיהיה כמו כולם. -כי אם גילו את המוטציות חבל לעשות העתקים של אותו הדבר, הרי כל מוטציה היא מיוחדת, והעתק, הוא בדיוק כמו הקודם.

ככה שבסך- הכל, אם אתה רוצה להיות אדם מרובע על יתר המידה, אל תקרא את השורה הראשונה (שאומרת -לעולם אל) ואת הנימוקים (שמתחילים ב-כי). אך את המשפט ה- 32, תיקח כנקודה למחשבה, ותחבר אליו את השורה הראשונה.

מוגש באהבה ממשרד השר ללא תיק. -כי הוא ממילא לא עושה כלום בממשלה, אז אפשר לחתום בשמו של הכלום.

(כתבו: דנדן ורוני)