[ליצירה]
הסבר קצר-ארוך.
יש עניין שנקרא "גזענות חיובית" ויש "גזענות שלילית".
השלילית היא כזו שיש בה אחד מועדף, וכל השאר פשוט נחשבים לעומתה כלום, ומתייחסים אליהם בצורה נוראית, כי הם לא מהגזע הנאור, והם מוכנים להשפיל את הגזעים הנחותים על כך שהם לא כמוהם, ועד שהם יהיו כמוהם- כי לפי הגזענות שלהם, כל מי שלא כמוהם ועד שהוא לא יהיה כמוהם, אין לו מה לעשות כאן.
החיובית היא כזו שיש בה אחד נבחר אך הוא לא ירע לפחותים מסוגו ולא יגיד שהם לא שווים כלום. אלא פשוט יתייחס אליהם ככל השאר, בכבוד, אבל הוא יודע שהם לא כמוהו. והוא לא ינסה להשפיל אותם על שאינם כמוהו, הוא מעדיף שהם ישארו מי שהם, כדי שהוא יוכל להישאר מיוחד.
אני גם אכנס לעניין שהדס הזכירה- השואה.
בשואה ודוג' נוספת- באינקוויזיציה היתה גזענות שלילית כנגד עמ"י (עם ישראל). הגרמנים רצו להרוג כל מי שלא מגזעם (ולכן בנוסף ליהודים הם עסקו גם בהריגת צוענים ועמים אחרים) והם רצו להשאיר רק את הגזע הארי שולט בעולם כולו.
ובאינקוויזיציה מי שהתאסלם לא נהרג. ומי ששמר על יהדות בסתר, חי בפחד, או שנספס, או שלא. אבל לשתי אלו ועוד רבים יש גזענות שלילית.
ולעומת זאת, לנו, ישראל, יש גזענות חיובית. ולהלן ההסבר. אנחנו לא הורגים כל מי שלא כמונו, אנו מנסים להשיג את מטרתנו במהלך הדורות- ארץ ישראל ושמירה לפחות על מסורת יהודית. ואנו לא טובחים סתם ככה בכל מי שלא מהגזע היהודי. עובדה נוספת לכך היא שאנו, בניגוד לגרמנים ולאחרים, לא רוצים שיתווספו אלינו יהודים. אנו מעדיפים שהם ישארו גויים ויקיימו את 7 המצוות שלהם, ובכך הם ישאירו אותנו נבדלים מהם. ובצד השני, כל מי שלא הצטרף אליהם- הייה מועד להריגה, או לפחות להשפלה מסויימת.
ככה שבהקשר לדרוזים, זו אינה אפלייה של גזענות. אנו פשוט לא מתייחסים אליהם כיהודים, כמו שאנחנו לא רוצים הרבה גויים מארצות אחרות שיבואו להשתקע כאן. אז הדרוזים חיים בתוכנו, בסדר. יש להם את היחס שלהם, אבל זו מדינה יהודית, ככה שאם לדעתך צריך להתיר להם כל מיני דברים כמו המכירת חזיר שהותר למקום בו יש ציבור רוסי, אז זה לא אמור להיות ככה. ואם לדבר כזה את קוראת -אזרח סוג ב' (כי לא נותנים לו משהו שהוא מבטא אותו) אז זה לא מסיבה גיזענית ונוראית. ואם את מנסה לעורר אותנו למחשבה שאנחנו זונחים שאנו למעשה לא מתייחסים טוב אליהם... אז דווקא לי זכור שהרבה פעמים מבקרים באוהל בדואי, דרוזי למכל מיני טיולים וממש אוהבים את זה ומכבדים את הרעיונות. ובקשר לקניית דברים מדרוזים.... מה הם מוכרים?.
(אני לא המצאתי את העיניין של סוגי הגזענויות, זה משיעורי מחשבת על ספר הכוזרי).
[ליצירה]
הכותב איפושהו מזכיר את זה שיגיע שלום? שערפת הוא טוב?
מה שהוא אומר זה שיבוא יום, יהיו שתי בירות- דהיינו שתי מדינות לשני עמים וגם כשזה יהיה כך עדיין העמים יאבקו, והמאבק יסתיים רק בניצחון של אחד העמים.
הכוונה היא בדיוק ההפך משלום.... בסכ"ה מי שיותר רוצה את זה שיהיו כאן שתי מדינות לשני עמים אלו השמאלנים שביננו, אלה שמאמינים גם בשלום, והשיר אומר שגם כשלכאורה יהיה שלום- כי יהיו 2 מדינות נפרדות, אז המאבק לא יפסק.
שיר טוב בהחלט.
[ליצירה]
קטעים נכונים ! :)
הייתי אומרת שהכי גרוע זה אלו בסופר.
נגיד אתה בא לקופה של -עד 8 מצרכים....אז תמיד יוצא לפניך איזה איש שהחליט ששמונה פעמים את אותו מוצר לקחת נחשב רק מוצר אחד, ולא שמונה ואז ככה יש לו עו מלא מוצרים.... מה שגורם לך לחכות יותר זמן מאשר בקופות הרגילות!.
[ליצירה]
אותי זה גם הצחיק....במיוחד המשפט האחרון -"סובלניים הגויים האלה....".
וטוב שסופסוף הגיע לכאן מישהו עם יצירות מעניינות ושמזכירות את הילדות!
ישר כוחך שגריר אנגליה באתר צורה ;).
[ליצירה]
חחחחח אהבתי ממש את המשחק מילים הזה!
"אני הרגתי יתוש, כל הלילה הוא חג סביבי וגרם לי לעיטוש" :)
"אני לא כזאת נמוכה כשירדתי מהפלטפורמות נתתי צ'יף לנמלה" =)
יומשמח לכולכם!
[ליצירה]
גם אותי זה מצחיק וזה גם מאוד כיפי לעשות מערכונים של זקנים... :) (מנסיון)
כמו שלשפה יש את השנים שלה... אז כיום איפה תראה "סבא גילי" ?? או "סבא אמיר" וכל אלו?... אין כאלו.
בעתיד השמות שלנו יהיו כאלו... אויי... בימים ההם איזה שמות שהם היו קוראים לילדודס שליהם.. הם היו מנסים לחרוז שמות חדישים במקום לקחת את אלו היפים הקיימים, ולפעמים זה נשמע כמו שם שצריך לחפש לו פירוש באנציקלופדייה... ;)
תגובות