י-ה אכסוף,
ואתהלך לי בשווקים,
אתבונן מסביבי.
אצעק,
בתוך תוכי פנימה,
אייהָ?!
היכן מסתתרת היא?
מדוע אחרו,
פעמי מרכבותיה?
חכמות שרותיה.
תענינה.
אך אני כחירש,
איננו שומע,
ואינו מדבר.
רק זועק במר לי:
אייךָּ??
נעם שבת.
לא התכוונתי לשבת במובן של "יום השבת", התכוונתי לשבת במובן העמוק יותר שלה - נעם שבת. ולכן, אפשר להבחין במטאמורפוזה שעוברת מ-שבת, ל-נעם שבת. מלשון נקבה, ללשון זכר.
כי בעצם, שני הדברים - חד הוא.
אני אנקד את האייך. זה בעצם אייךָּ..
יותר מובן עכשיו?
למי אתה צועק.
אל השבת? הרי היא, כהגדרה של היום השביעי בשבוע, קבועה ובאה תמיד, לא צריך לקרוא לה. היא תבוא גם אם אתה נוסע בה בשבת לאכול צ'יזבורגר.
אל אווירת השבת? הנֹעם?
בשווקים זה כמו אילו היה לי כוח הייתי יוצא לשוק, הייתי מכריז ואומר - שבת היום לה'.
אבל פה זה נשמע שונה. לא יודעת. למי אתה צועק.
[ליצירה]
עדי,
לא התכוונתי לשבת במובן של "יום השבת", התכוונתי לשבת במובן העמוק יותר שלה - נעם שבת. ולכן, אפשר להבחין במטאמורפוזה שעוברת מ-שבת, ל-נעם שבת. מלשון נקבה, ללשון זכר.
כי בעצם, שני הדברים - חד הוא.
אני אנקד את האייך. זה בעצם אייךָּ..
יותר מובן עכשיו?
[ליצירה]
לא הבנתי עד הסוף
למי אתה צועק.
אל השבת? הרי היא, כהגדרה של היום השביעי בשבוע, קבועה ובאה תמיד, לא צריך לקרוא לה. היא תבוא גם אם אתה נוסע בה בשבת לאכול צ'יזבורגר.
אל אווירת השבת? הנֹעם?
בשווקים זה כמו אילו היה לי כוח הייתי יוצא לשוק, הייתי מכריז ואומר - שבת היום לה'.
אבל פה זה נשמע שונה. לא יודעת. למי אתה צועק.
[ליצירה]
ג-ד-ו-ל-!
גדלתי על הסיפור הזה..
אפילו היום אני יכול לדקלם אותו בעל-פה..
ממש אהבתי את הפראפרזה - גם שנון, וגם כתוב טוב מאוד - מתאים למשקל המקורי ומלא חן.
המשך כך.
[ליצירה]
היי!
המשך תגובתי בזאת תשודר
(מקווה שהאזור לא ממודר)
מעדן לחיך, תאווה לעיניים
ואף תגובות יש, אחת או שתיים
אדון עמירם הנכבד - האב הגאה
קבל בזאת תודה מאדם לאה
על זאת שפיתחת כאן כזה דיון
לא אצליח אפילו לתת ציון
בהצלחה בהמשך, עם זאת המירב
רק בכיאת רבאק, להתחתן עם רב?!
הרי הווי לידוע קבל עם ועולם
שבמקצוע הנ"ל, הכסף רק נעלם..
אולי הייתי גם נשאר להדגים,
אך נאלץ אני אך לאכל,
היו שלום. ותודה על הדגים.
[ליצירה]
שנון...
כל רודפיה השיגוה.
בין המצרים
בת בבל השדודה
היאך תעז ותרים פניה
מעפר מקום מקדשנו.
עיננו כלות אל עברו
ההר השמם
שועלים הלכו בו
הר ציון ששמם
ששמם.
-- השיר נכתב ממש לא ברצינות ולא מתוך רגש. אלא מתוך כוונה ברורה לייצר שיר קיטשי --
[ליצירה]
גדול!
משעשע ביותר. אין כמו קטע טוב על מצב אבסורדי שכתוב היטב כדי להעלות את מצב-רוחי...
תמשיך לכתוב.. זה יהיה טוב לכולם.
מזכיר קצת את דוגלאס אדאמס. (קבל את זה בתור מחמאה)
[ליצירה]
טויב,
אסביר.
בסיפא דברייתא, תנא: "ואולי". ומכלל דאיכא מידי אחריניה דכתיבי בהו: "ואולי", הוקשה סיפא דברייתא להתם.
----
תלמוד בבלי מסכת חגיגה דף ד עמוד ב
רבי אמי כי מטי להאי קרא בכי: " יתן בעפר פיהו אולי יש תקוה" אמר: כולי האי - ואולי? רבי אמי כי מטי להאי קרא בכי: "בקשו צדק בקשו ענוה אולי תסתרו ביום אף ה'" אמר: כולי האי - ואולי? רבי אסי, כי מטי להאי קרא בכי: "שנאו רע ואהבו טוב והציגו בשער משפט אולי יחנן ה' [אלהי] צבאות" כולי האי - ואולי?
-----
הו, הגמרא..
תגובות