[ליצירה]
מאיר מאיר חשבתי שלא תוכל עוד להפתיע אותי
אבל שוב עשית זאת
לבטא בכלכך מעט מילים עולם רגש כלכך מפותח
למרות דעתי הדלה הייתי רוצה לקשור כתר לראשך הכתר הצהוב אדום הזה של בורגר קינג
אולי מראהו של אדם מבוגר החבוש בעיטור לכאורה מלכותי ספק מיצג ספק סמל ספק מסמך אנושי מזעזע
אולי הוא יוכל לבטא את הכאב הגלום בתסכולו של יוצר בעל עומק ריגשי נדיר אך בעל יכולת התבטאות כה גולמית
מה שמזכיר לי שיר שאותו כתבה עלמה צרפתייה סמוך לנפילת הבסטילה:
הוי שמים כה קודרים
והים עד היכן
כי אני פה ואתה שם
מיותר לציין שאותה נערה הייתה בכיתה ה
ועוד יותר מיותר לציין שבעקבות אותו שיר היא הייתה הראשונה לחנוך את הגיליוטינה
סתם פנינה הסטורית קטנה כך בשבילך
[ליצירה]
שוב ערוגה מצליחה ברגישות יתר לשים את האצבע על מה שבאמת משנה
"רענן טל ג'נין על שפתיו"
שורה נפלאה בתוך יצירה מצויינת
זוהי שירה שנראה כאילו נכתבה מהצד האחר
באמת נפלא
:)
[ליצירה]
כיסוף וכישוף חביב אודה ולא אבוש נהנתי מהביקורת שלך
על אף שהיא מעידה עלייך שאת\ה ללא כל צל צילו של ספק יוצר בינוני שמנסה לדרך על גב יוצרים מנוסים ומיומנים כמוני על מנת לכבוש את דרכו לפסגה אינני מאשים אותך ואולי אפילו מעט מעריך או מרחם על הטקסט העילג שאתה מוציא מתחת לטלפיך ואותו אתה מנסה לעלות לסדר היום הציבורי על ידי פרפגאנדה זולה ומתלהמת המתרחשת על שכמם החסון של יוצרים גדולים(כמוני:)
נו מילא תהנה בכל מארג מזון ישנו האריה וישנו הצבוע
אז שיהיה לך שבוע מהמם צבוע מתוק שלי
אני :)
[ליצירה]
כנרת חביבה אני באמת שמח שנתפסת לשמץ הפראדוקס המובא לידי ביטוי בפיסקה שצוטטת
שכן לעניות דעתי הוא הוא הנותן את טפיפתה הקלה של הארוניה הסלאבית המובאת לידי ביטוי ביצירותיהם של גי דה מופסן קווליארי ודומיהם על פניה של מציאות דו אנפית ואפילו מערב אירופאית מעט
ולכל מי שלא בקיא בפרטי התרבות של שלההי המאה הקודמת אנסה להבהיר: אני קראתי לכנרת מפגרת
שזה אפילו חרוז
:)
[ליצירה]
יעל חביביתי קודם כל אני מעריך את היושרה למרות שהיא מעידה על בורות מסוימת
נדרש אומץ רב להגיד בצורה כלכך פשוטה אני מטומטם
ואולם התהיה שלך בדבר דרך החיבור אל השיר נכונה היא ללא כל ספק כבר הרבה קולמוסין נשתברו על מדוחה זו. אם שאלתך נשאלת בצורה יותר ספציפית על יצירה זו או על יצירותי בכלל התשובה היא שאכן ישנם רבדים עמוקים יותר שכל שיר שלי טומן בחובו מה שלא שולל את החופש שלך ושל כל אדם באשר הוא להבין ולהתחבר לפן מסוים שהשיר מיצג
לגבי הספקולציה המחוכמת שהעלת בדבר היותי מעין יוצר פיקטיבי אני חייב להודות נפגעתי אבל אני אמחל לך וזאת רק מפני שברור לי שהדבר נובע מסוג מסוים של פיגור
אמנם שירי הם סאטירים לרוב ומעוטרים הם בהומור מושחז ונשכני
ברור ששכבות מסוימות באוכלוסייה יתקשו לפרש את הדברים חלקם אפילו עלול להפגע לעתים
אבל אין הדבר אמור לגרום לי להוריד את הרמה
ואחרון לגבי הטענה שאני עשיתי למר פרידמן עוול בכך שלא ירדתי לעומקו של שירו הנאלח הרי בדיוק ההפך הוא הנכון אני בחירוף נפש ממש הגנתי על קודשי ישראל מציפורניו המטונפות של אותו פרחח
ואת כל אותם רמיזות הומואירוטיות דליתי אני משירו והצגתי אותו ואת שירו הסוטה במערומיו
ואם אינך יכולה להכיר טובה על כל אלה אין אלא לומר אינך ראויה לקרוא את יצירותי
[ליצירה]
הידדד איזו שירה משובחה
אני חייב לציין כי בשיר זה כמו גם בקודמיו
ניכרת השפעה ספק אירופאית ספק פראבוסלאבית
ושמה דר אתה בכפיפה אחת עם רשליה טולוז מונק
ואחרים
ואולי זוהי דרכך האומללה להתריס כלפי שמיה
אינני יודע
אך דע זאת
מצפים לך בערבי שירת הבוסר של תמול שילשום
ומחכים נערים ונערות שתשוב ותחולל ברחובות ירושלים
ואנשי המרקיה סופקים כל ערב כפייהם בייגון
ומקדיחים את תבשילם
ושאלתם תלויה בחלל האוויר הצונן
איכה?
אשוב ואקרא בשנית
הידדד הידד הי דד
[ליצירה]
אני לא חושב שהמילים בהם אשתמש יהיו לרוח האתר
לכן אני מבקש ממך למתן את השיר אחרי הכל תנ"ך בגובה העיניים זה דבר אחד אבל אתה הגזמת חביבי
לתת דרור למחשבותיך הסוטות זה אפשרי אחרי הכל אנחנו במדינה דמוקרטית אבל השיר הזה כמו גם יצירותיך הקודמות מציב גם אותך באור די מביך
תגובות