הקטע הקודם עם האחיינית ששאלה אותי –"הדודה שולי – אם את פושעת" מתי שראתה אותי בלבוש לא צנוע בפארק הירקון הוא לא הקטע הראשון שבו אני מתנגשת עם העולם הדתי הישן שלי.זה קורה מידי פעם וכל פעם משאיר אותי לחשוב ולקבל קצת ייסורי מצפון.

אני יכולה לספר על כמה פעמים שזה קרה. דוגמה בולטת מאוד שזה קרה הייתה בקטע הבא:

 

זה היה בתקופה שלא הייתה לי מערכת יחסים קבועה. בערך לפני שנה וחצי. תקופה לא כל כך יציבה מבחינת זוגיות.

יצאתי באותה תקופה עם סטודנט אחד שהכרתי אותו במסיבה. באותו ערב כבר היינו יחד חודש ונראה שהיחסים האלה לא יובילו לשומקום כמו שאומרים וכמו שאמרו החברות שלי. בקיצור,אחרי שהתלבשתי כמו שצריך.שמתי עליי מכנס פסים וגופיה והתאפרתי והתאמצתי. הוא אסף אותי באוטו  ונסענו אני והוא לאחד המועדונים שנמצאים באיזור צפון תל אביב (אני לא אציין את שמו...) בקיצור אמנם רקדנו עד שעלה אבק. הדי ג'יי היה מצויין והביא אותה בלהיטים של בריטני ומדונה. והיו הבזקים ופלשים וכל החבר'ה נהנו. היו שם אולי מאה אנשים. וגם שתינו קצת. אבל באותו ערב היה נראה שהיחסים ביני לבין שלומי (הסטודנט) נגמרים. בסוף הוא אפילו לא הוציא מילה כשמישהו הזמין אותי לרקוד ורקדתי (אם היה אכפת לו הוא היה מתנהג אחרת וגם אני)

בשעה חמש וחצי בערך הוא הסיע אותי לאיזור שבו גרתי בערך. הוריד אותי בערך במקום, ואני, מסטולה מהאלכוהול גם ירדתי בלי לומר שלום אפילו.

טוב.אני לבד אז אני כזה הולכת עם הלבוש ששמתי עליי למקום שנראה כמו הדירה שלי .ופתאום בפינת הרחוב אני רואה אדם מבוגר ונמוך עם חולצה משובצת וכובע קסקט הולך עם תיק בד(טלית ותפילין) כנראה לבית הכנסת. יש לו בערך שמונים שנה. ואני בלי לחשוב עוקבת אחריו. לרגע הוא עצר ואני אחריו. הסתכלתי בו טוב –ושומו שמיים  - זה סבא פנחס (אבא של אמא), סבא פנחס בן שמונים ומשהו, התאלמן מאשתו לפני חמש שנים.

אני מסתכלת בעצמי טוב. מהססת אם לומר לו בכלל בוקר טוב. הוא יתפלץ אם יראה את "זיס" שלו הולכת כמו "פושטק".

הוא נעצר לרגע. מפנה אליי את המבט. אני קופאת מפחד ובושה.

רגע, אני אומרת- זה לא סבא, לאיש הזה אין שפם דק ופנים עגלגלות.ודבר שני סבא פנחס לא גר כאן, הוא גר בפתח תקווה.

אני נושמת כמו שצריך. הוא מפנה אליי את הגב וממשיך בדרך שלו. במרחק כמה צעדים יש בית כנסת ספרדי והוא נכנס לשם. אז בכלל יש דבר שלישי: סבא פנחס הוא לא ספרדי ולא התפלל אף פעם בבית כנסת ספרדי.

 

אני מגיעה לדירה' עושה מקלחת כמו שצריך ושוכבת במיטה. זה כמעט כמעט סבא.... משהו בלב קצת זז.