[ליצירה]
אוי, זה מקסים.
הסוס באמת נראה כאילו הדביקו אותו על רקע שלא היה שם, אני צודק? (כי הסוס והשדה נעשו בטכניקות שונות..)
אתה יכול להסביר איך עשית? מעניין אותי.
[ליצירה]
אהבתי את הקטע של "הזמנתו של משורר ישראלי לחקירה "ביטחונית" על תוכן שיריו וקיום
מעקב הדוק של השב"כ על פרסומים ספרותיים ופוליטיים מהווים עדות
מפחידה כי ישראל צועדת לקראת הפיכתה למדינת משטרה."
אני חושב שהוא צודק, ושהוא אמור לשמוח על זה, הרי כך ישראל צועדת (אחורה או קדימה, מה זה משנה) היישר לכיוון משטרים נהדרים כמו תקופת השלטון הקומוניסטי ברוסיה, לא?
[ליצירה]
אני חייב להודות בכל הכנות, שאני חולק על דעתך ואולי לכן אני רואה חסרונות כה רבים בשיר. אבל אנסה להיות אוביקטיבי:
שתי שורות ברצף מסתיימות באותה המילה - זו לא בדיוק חריזה.
כמעט בכל הבתים יש בעיית משקל בולטת. (אני יודע שהיא בולטת כיון שאני הבחנתי בה, ואני ממש לא מהמבינים..)
הסיום מטופש, לא רלוונטי, ומשנה את כל משמעות השיר: משיר הלל לגיבורך - לשיר לעג לאדם שאפילו אינו ראוי לו, דבר שודאי לי שלא התכוונת אליו.
[ליצירה]
אתה יודע, השאיפה שלך לאחוה היתה יותר משכנעת אם היית מזדעזע גם מ, לדוגמא, הפיצוץ באוטובוס הילדים.
גם אני סבור שהרצח בשפרעם היה מעשה נבלה, אבל אין שום קשר בינו לבין "החינוך הגזעני" שיראל נותנת כביכול לאזרחיה. אתה מודע לעובדה שלרוצח ירד פרופיל על סעיף נפשי?
אתה סתם מסית בלי שום בסיס.
[ליצירה]
התרגום יפה, מלבד הבית הראשון, בו חסרה מעט זרימה בין המילים.
לגבי הדעה שהובעה:
האם אלוקים לצידך כשאתה עוקר אלפי תושבים מבתיהם?
האם אלוקים לצדך כשאתה קורא לאותם אלפים, ביניהם ילדים רבים, "מחרחרי מלחמה" רק בשל העובדה שהם גרים בחזית, וסופגים את מטר הפצמרים שהיית סופג אתה לולא היו שם הם בשבילך?
בלי להצדיק את מעשהו של גולדשטיין - באיזה צד אלוקים היה בזמן שגולדשטיין ניסה להציל פצועים רבים, ובעקבות הזעזוע הנפשי שנגרם לו כתוצאה מתקופה ממושכת בה ראה כל כך הרבה פצועים והרוגים, עשה את מה שעשה?
בעז"ה, ובעזה, אלוקים לצדנו, והוא ידאג לעצירתה של המלחמה מבית ומחוץ.