[ליצירה]
לא הייתי אומר.
שמואל כינה אותי באחת ההודעות ששלח לי "ימין קיצוני"
רק כדי להסביר מה זה קיצוני - הבעתי הסכמה להחזרת שטחים תמורת שלום.
דרך אגב, מישהו יודע למה ימין הוא קיצוני ושמאל הוא רדיקלי? בחיים לא שמעתי שאומרים שמאל קיצוני או ימין רדיקלי, אני מחפש הסבר לתופעה.
[ליצירה]
לא בדיוק שלום ושקט. יותר דומה לרעב, רצח מליונים, ודיקטטורה אלימה.
כמה תיקונים לשוניים:
ככר האדומה - זה לא נכון. אפשר לכתוב "הככר האדומה" או "ככר אדומה".
מרצפיה - לא ידוע לי על מילה כזו. נראה לי שהתכוונת ל"מרצפותיה" (יחיד - מרצפת, רבים - מרצפות)
תהילת עולם - נצורה, ולא נצור.
בנוסף לכך, הפסיקים שלך לא במקום המתאים.
וגם לא הבנתי מה זה "הוד מנצחים נסוך להם על האפיים" - על האף?
[ליצירה]
"בעולמו של מרקס ישנם ההמונים הרעבים והמיעוט השבע. מרקס אינו מעוניין להחיל צדק על ההמונים, אלא להחיל אי-צדק דומה גם על המיעוט."
(פרידריך ניטשה)
[ליצירה]
וחוץ מזה, השוביניזם וחוסר השוויון מופיע בשיר הזה בצורה מזעזעת.
אני - אקריא משירי היפים (זה דווקא מאד מתחשב מצידו, תארו לכם שהיא תצטרך להקשיב לכולם. אני, אגב, עדיין מחפש שיר שירושלמי עשוי להקריא לה, ולא מוצא.)
את - תתני לי השראה, ואת כל כולך.
מה עוד אפשר לבקש מבעל, חוץ מלעמוד בסלון כל היום ולקרוא שירים?
ללא ספק, שמואל הינו איש משפחה למופת.
[ליצירה]
לענ"ד הסוף הוא הפואנטה..
תנסו לקרוא את זה ככה:
לא ידעתי אם תאהב את המילים
המקצב, הסגנון, עם או בלי חרוזים,
הוא קצת תינוקי , רדוד, מטופש
(הפסקה. )
מחר אשיר לך שיר חדש
(בקונוטציה מקראית לתהילים,"א-לקים,שיר חדש אשירה לך" - רק בווריאציה ילדותית משהו, שתואמת את האווריה של השיר.חוצמזה שיר חדש, אם אני מבין נכון, הוא מושג הקשור בגאולה. ר' נחמן אומר שבאחרית הימים יתעורר "...שיר חדש בעולם, שיר של נפלאות")
בקיצור, איך שאני מבין את השיר, הוא מודה בחוסר המושלמות שלו, אבל מבקש מהקב"ה שיקבל אותו בכל זאת, ובעז"ה נזכה בקרוב לשיר שיר חדש - שיר ציון.
ואת זה אהבתי מאד. בגלל שהשיר בעצם לא נועד להיות יפה מבחינה ספרותית, קשה לי להעביר ביקורת. אבל הילדותיות שנמשכת לאורך השיר היתה טיפה מוגזמת בשבילי, והבית הראשון כמעט גרם לי לוותר על קריאת כל השאר. אבל הבתים האחרים מצליחים לשמור על חינניות למרות העמדת הפנים של חוסר יכולת להתבטא כראוי, והסוף בעיני מרשים מאד.
כל הכבוד!!
(וואו, זה יצא ארוך. אבל השקעתי..)
[ליצירה]
יש משהו מוזר בקצב. לא ממש יודע להגדיר את זה. אולי.. ילדותיות כזאת. אותו קצב של כל הדקלומים מהגן.
הייתי מציע לפרק את השורות לשניים לפי החרוזים.
ועכשיו לחלק הארוך, של כל הדברים שאהבתי:
כתיבה מתוחכמת ושנונה, זורמת וכיפית.
" אין כאן שאלה מכאן שאין כאן גם תשובה" - וגם אין אפשרות להסביר כמה אהבתי את המשפט הזה.
הבית של שיחת החולין בשחור, והבית הירוק שאחריו.
וגם בכלל.
[ליצירה]
שלום לך מסיונר יקר.
הנה כמה טעויות שנפלו במאמרך:
-תורת הנסתר איננה מיועדת להפצה להמונים, אלא ללימוד ליחידי סגולה בלבד, ולכן הטענה כאילו רק היא מגלה את טעם החיים מגוחכת.
-לוח השנה העברי הוא אכן לוח רוחני, אך החגים לא נקבעו על פי חכמי הקבלה, אלא על פי התורה. ככלל, לכל אורך מאמרך אתה נוטה לבלבל ולערבב בין הקבלה לבין היהדות כפי שאנו מכירים אותה.
-היהדות המסורתית עונה באופן מספק ביותר על שאלת ה"איך" וה"למה" לחיות את החיים האלה.
-הכוח העליון, מסבירים חכמי התורה בכל הדורות, נקרא אלוקים. הוא כולו נתינה ואהבה, לא צריך להיות מקובל כדי לדעת את זה.במהלך לימוד התורה - ואני מדבר על תורת הנגלה ה"פשוטה" - לומד האדם כיצד להידמות לבוראו,או במילים אחרות - להדבק בבוראו.
כפי שמסבירים חכמינו: "מה הוא חנון - אף אתה חנון, מה הוא רחום, אף אתה רחום.."
[ליצירה]
יש לי חוש הומור דפוק, ולכן אני מתקשה להבין מה מצחיק בלהמציא ארגון חרדי-קיצוני-אנטי-מזרוחניקי. זה נראה לי יותר דומה לסתם טיפוח שנאה, וזה מה שעיצבן אותי.
וכציור, זה דווקא מצויר טוב מאד.
תגובות