למה נקרא שמו "עשיו" ולא "עשה אל" שמעשה הבכורה היה מצידו מעשה לא עשוי לא מאושרר מלמעלה. האנטריגות של יעקב לכתחילה היו מעשה פסול. ניסיון אנושי כושל  שהצריך תיקון גם ביסורין וגם חזרה למסלול שהברכה מלמעלה : המלאך וה' .
ולכן האכט המופגן של שינוי השם מיעקב לישראל בא להדגיש כי המעשה האנושי הקודם לא הלם את ערכי :"ישרות האל" ולכן טיהורו של המעשה הקודם גלום בשם "ישראל".
 הבכורה כמשמעות,אם כן איננה עניין פיסיולוגי או תחרותי ,אלא ערכי שממי כפוף לחזון ואחריות
.בביטוי  : "בני בכורי ישראל"  הבכורה שתביא ברכה כפופה לחזון הגלום בשם ישראל. 
 
הכינוי המשלים "ישורון" בא לבטא את התהליך העתידי של מימוש החזון .דהיינו  שעם ישראל ינחיל לעולם : "כי ישר ה'...." וכל מעשהו באמונה .
הנה כי כן הבכורה כמוסד לא באה לעולם אלא כאמצעי ספרותי לחדד ולרומם את הערך החזוני של "ישר - אל " [ולצורך זה אף ניתן בידנו הכלי האולטימטי של ערך העל  :"הישר והטוב"].
 שלצורך זה ולצורך זה בלבד קבלנו את התואר החסר משמעות : "בכורה" לכן גם בלשון הקודש  האותיות של הבכורה במובנן המעשי האלהי הינן "ברכה" כלומר הבכורה היא רק סולם טכני מן מינוי ראשוני של לכאורה בלבד להיות המיועד לקבל הברכה ולשאת את החזון .
ולכן בפועל הבכורה הפסיולוגית כמעט אף פעם לא התממשה [יצחק, יעקב, יהודה ועוד]כולל לבסוף שהלויים החליפו הבכורות לעומת זאת כשהקב"ה אומר לומר לפרעה : "בני בכורי ישראל" ואם אין אתה משלח את בני ישראל שיעבדוני בדרך לממש את חזונם
 אתה מסכן את בכורות מצרים