כי זה כל האדם"
על הפסוק :
"אם שמוע תשמע בקול ה' אלוהיך ועשית הישר בעיניו כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך כי אני ה' רופאך"
מיד לאחר יציאת מצרים, ביקשה התורה להבהיר לנו מושכלת יסוד.
לענין מניעת מחלות וריפויין.
"אם שמוע".
ואין "שמוע" אלא ב"בין אחיכם" שנאמר:
"שמוע בין אחיכם"
אם אוזנו האחת של האדם כרויה לשמוע את סבלות אחיו ונחלץ לעזרתם. ממילא מובטח לו כי באוזנו השניה יתקיים :"תשמע את קול ה' אלוהיך".
וכשאדם שומע קול אלוהים אין כל אפשרות שלא לעשות הישר בעיני ה'
והתוצאה :"כל המחלה...."
ואם חלילה תחלה .
דע לך תשוב לקיים באדיקות את עשרת הדברות המתחילות ב:
"אני ה'"
על מנת שתרפא על ידי ה'.