"צדיק וישר הוא" - במעלות האמונה
על ידי משה אהרון

איש האמונה הולך מתעלה במדרגות אמונה ביחס ישר
לעומק אמונתו ובתגמול של יכולת והשגה גם כן ביחס ישר של התוודעות חוויתית ממשבסגולותיו של הבורא והכל כפיראמידה מופלאה הגלומה בפסוק כאמור.
הכל מתחיל באמונה בסיסית של "ויתור" ראשוני מצד האדם שלכתחילה נראה לנו הקב"ה כ"אבן צור" אטומה שאינו מדבר ואינו מגיב לכאורה כלל.
אך חייבים אנו להאמין כי הואאיננו חלילה גוף דומם אלא ישות פועלת תדיר. וכי כל פועלו בראיית האין סוף של הדברים הוא שלם ומושלם בבחינת "תמים".
זאת ועודבניגוד לאדם, יש לו דרכים רבות להגיע למשפט ולאמת.
דרכים שלנו נראות לכאורה סותרות ומתנגשות אך בהמשך ראיית האין סוף כאמור כולן מתחברות כך או אחרת ומגיעות ל"משפט" - לאמת.
[לכן אגב צריך לכבד כל בעל מחלוקת].
אם כך אנו מתחילם באמונה כי אז הקב"ה הופך בליבנו ל"אל" . ל"אל אמונה",שמאמינים בו.
והנה ממצב זה בהתמדה ניתן לדלג אט אט למדרגה הבאה והיא שתזכה אכן להווכח גם בראייתך ובהשגתך המוגבלת.
שאין בכל דרכיו ופועלין כאמור משום חלילה : "עול".
והנה ממדרגה זו אתה יכול בהמשך להעפיל לפיסגתה של הפיראמידה להווכח שלא רק שאין בו בקב"ה ובמעשיו כל עוול אלא הוא התגלמות והשלמות של כל החיוב והטוב בבחינת : "צדיק וישר הוא".......
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת, אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם