-

הגם שהדברים שבזה ישמעו אולי
כאסופה מגובבת של קלישאות בסוף כל הדרכים מתחברים הם למארג מופלא
המחוויר כך אני מקווה אי אלו פשרים
המן הוא לחמו של הנם שהוא בא בקלי קלות כמטר מהשמיים
לחם שאי אפשר להגדירו ולחוש בו בבירור ולכן יש בו הכל וגם במובן מסויים אין בו כלום
ולכן דווקא בהיותו כזה הוא ממוקד מטרה ולא בכדי נאמר עליו שהוא :
כגשם שה' ממטיר לנו משמיים ואשר מתגשם עלי ארץ גם כטל
שהרי מגלם הוא את כל הערך הרוחני המוסף עלי אדמות
בבחינת "מוצא פי ה'
וכפי שגם משה מרמז בפר' האזינו : "יערוף כמטר לקחי תיזל כטל אמרתי"
אם כן המן הוא לחם שאומנם פיזית משביע אך מנגד יוצר ריקנות ורעבון רוחני
ולכן גם נקרא הוא לחם שמיים
לחם שאי אפשר לו להיות לבד בלי ערך רוחני מוסף המתלווה אליו תמיד
וכן המן מעמיד את האדם בשקיפות מלאה
שהוא נראה כזרע גד כאילו אומר לאדם :
אני אשליה אני חיקוי
האמיתי זה הזרע הפיזי, שגד לך :
תזרע אותי ותוציא לחם מן הארץ
ואם לא די בכך הוא כעין הבדולח
לאמור מדיה שקופה המעמידה את האדם הנזקק לו במערומיו
כבבואה נאמנה של דמותו של האדם הנזקק לו
הנה כי כן עתה ברור איזה אתגר עצום מציב המן לאדם
לא רק בצריבת התודעה כי הוא אכן כלחם של שגרה הוא לחם קלוקל
לא ראוי ולא אמיתי ואינו יכול לאורך זמן לשמש תחליף גם בארץ נושבת קדושה
שאין בשום פנים ואופן להשיג את גבולה זה
אבל המן גם נושא מסר נוסף אין בשום פנים ואופן לצבור אותו כממון
שהרי בכל רגע נתון כל מזון שבעולם מיועד לכל הפיות כולם
וכן מזון מצוי צריך לשאול :"מןהוא" למי מיועד הוא ולהעבירו לאותו הנזקק
כמאמר הנביא פרוס לרעבך לחמך ועניים מרודים תביא ביתה
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה