ואהבת לריעך כמוך - אני ה'" []
כל מה שכב' הרב מתייחס אליו במאמר זה
מקופל למעשה ככמוסה מרוכזת בפסוק הנ"ל
צריך לאהוב כל אחד מישראל על חולשותיו ומגרעותיו משום "אני ה' "
שהקב"ה ברא אותו ודווקא כך
ביחס אלינו : אני ה' כביכול- אני "אשם" רק בי יש לתלות הכל
ה"כמוך" הוא עצום ורחב יותר מ"ואהבת לריעך". לא רק שהוא מכיל את "אהבת העצמי"
אלא שגם נגזר ממנו הגזירה השווה ל"עצמי לכל אורך הדרך
גם עד למדרגת האהבה.
ה"כמוך" מחייב הרבה לפני האהבה
לא להיות אדיש לזולת .להחלץ לעזרה אקטיבית וודאי לא להזניח או לשנוא שהרי שנאת הלב המקרא שלל במפורש [שלעיתים הכמוך במקרה זה לא יעיל שהאדם גם לעיתים מהרהר רע לעצמו...]
כל מה שכב' הרב מתייחס אליו במאמר זה
מקופל למעשה ככמוסה מרוכזת בפסוק הנ"ל
צריך לאהוב כל אחד מישראל על חולשותיו ומגרעותיו משום "אני ה' "
שהקב"ה ברא אותו ודווקא כך
ביחס אלינו : אני ה' כביכול- אני "אשם" רק בי יש לתלות הכל
ה"כמוך" הוא עצום ורחב יותר מ"ואהבת לריעך". לא רק שהוא מכיל את "אהבת העצמי"
אלא שגם נגזר ממנו הגזירה השווה ל"עצמי לכל אורך הדרך
גם עד למדרגת האהבה.
ה"כמוך" מחייב הרבה לפני האהבה
לא להיות אדיש לזולת .להחלץ לעזרה אקטיבית וודאי לא להזניח או לשנוא שהרי שנאת הלב המקרא שלל במפורש [שלעיתים הכמוך במקרה זה לא יעיל שהאדם גם לעיתים מהרהר רע לעצמו...]