דומה ששום דבר לא יעזור . יסוד חשוב בתפילה כיום, נעלם מאתנו או נכון יותר הוצנע או מוסמס .
אפשר וחובה כעיקר להתפלל אל או ל.
אבל גם חשוב לכרוך ב``להתפלל`` גם על : עליך עצמך או על כל דבר אחר.
ודווקא באותו היסוד המבטא ``פלילה`` סובייקטיבית כלפי מעלה.
בשלמה למדנו כי התפילה כולל גם ``תחינה``. אין ולא יכולה להיות תפילה לה` שאין בה גם מרכיב סוביקטיבי חזק . תפילה שאין בה מרכיב של מונולוג חריף טרונייתי כלפי הבורא היא לעולם תפילה ריקה לכתחילה וגם בדיעבד.
כנראה,איננו אמיצים די, לומר כי במתכונת הקיימת יש בתפילה הרבה מרכיבים פולחניים ולאומיים כלליים מאסיביים, שלא מאפשרים לרוב האוכלוסיה להתרכז ולכוון, באשר כאמור, חסרה בה אותה הנימה האישית החזקה.
התקרבות אל האמת הגאולית מחייבת כנות, אומץ ועוז רוח, לערוך רויזיה שקולה ומחושבת בתפילה ואשר מלבד השלד הבסיסי כמו תפילת שמע ושמונה עשרה,לא להסס, לערוך את התפילה מחדש, כשהמגמה הינה בפתיח ובסיום משקל רב יותר למימדים סוביקטיביים אישיים.
כנראה, שהערת ביניים זו סיכוייה שווים ביחס הישר לכך שמשיח יתגלה בקרוב
אפשר וחובה כעיקר להתפלל אל או ל.
אבל גם חשוב לכרוך ב``להתפלל`` גם על : עליך עצמך או על כל דבר אחר.
ודווקא באותו היסוד המבטא ``פלילה`` סובייקטיבית כלפי מעלה.
בשלמה למדנו כי התפילה כולל גם ``תחינה``. אין ולא יכולה להיות תפילה לה` שאין בה גם מרכיב סוביקטיבי חזק . תפילה שאין בה מרכיב של מונולוג חריף טרונייתי כלפי הבורא היא לעולם תפילה ריקה לכתחילה וגם בדיעבד.
כנראה,איננו אמיצים די, לומר כי במתכונת הקיימת יש בתפילה הרבה מרכיבים פולחניים ולאומיים כלליים מאסיביים, שלא מאפשרים לרוב האוכלוסיה להתרכז ולכוון, באשר כאמור, חסרה בה אותה הנימה האישית החזקה.
התקרבות אל האמת הגאולית מחייבת כנות, אומץ ועוז רוח, לערוך רויזיה שקולה ומחושבת בתפילה ואשר מלבד השלד הבסיסי כמו תפילת שמע ושמונה עשרה,לא להסס, לערוך את התפילה מחדש, כשהמגמה הינה בפתיח ובסיום משקל רב יותר למימדים סוביקטיביים אישיים.
כנראה, שהערת ביניים זו סיכוייה שווים ביחס הישר לכך שמשיח יתגלה בקרוב