עם כל הכבוד - טעות אופטית
 
היעד של "המלך המשיח" - מטעה.
התורה לא התיחסה לשלל של שיטות ממשל, ומתוכם בחרה את השיטה האופטימלית המועדפת.
אלא נאחזה בשיטה המידית הקיימת והזמינה.
ותוך שבשני התייחסויות שליליות  מידיות גם בטאה את סלידתה ממנה .
כשהכתוב אומר :
"מלך ככל הגויים אשר סביבותיכם" היש יותר שלילי מהתייחסות שכזו . מה טוב בכלל נלקח מהגויים סביב שהתורה תרצה לאמץ מהם גם את שיטת המימשל.
אבל לתורה יש גם טכניקות נוספות לרמז את מה שנאמר במפורש לעיל הביטוי : "שום תשים"
יש לקוראו גם בניקוד של נקודה ימנית מעל לאות שין.
כלומר מלשון "שומו" ו"שממה".
העובדה כי נשתרש הביטוי "המלך המשיח" היא המטעה....
ראו למשל ביחזקאל שם "בן דוד" יהא בכלל "נשיא" בעם ישראל....
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה 
2.   

עד כאן תגובה לדרשה של רב שדרש בזכות או עדיפות המלוכה על פני הדמוקרטיה

תגובה נוספת לטוקבקיסט:
 
.
3. 2 - אהבתי תגובתך והיא לי כ"סדן"
 
התייחסתי למלך המשיח, לא מפני שזה מופיע ככזה בתורה, אלא לאור הערת הרב בשולי דרשתו ובניסיון להסביר מדוע לדעתי, השתרשה בתודעתינו המלוכה לחיוב...
על כל פנים, איני עומד בפיתוי ובמסגרת המדור ל"סירוס" מילים, כדבריך, הרשה לי להוסיף לך נופך נוסף.
הידעת כי בהיפוך אותיות "מלך" = "כלם" [כלום]...
ואכן, שים לב, במסגרת הכבלים , והסייגים שמטילה עליו התורה בהמשך, למעשה לא נותר בו כלום מאותה המלוכה של הגויים אשר מסביב....
ובענין "מדור הגיחוך" :
צדקה תציל ממוות
הידעת עוד אחי כשאמרנו :
 ש"מלך"= "כלום"
 הוא גם שווה = "כולם"
 האם זה הוא עוד "סירוס מילים מקרי, או שמא ביטוי נאמן של תורת אמת הצופה פני עתיד ולכל הטווחים .
 גם לאותו הטווח האיסטרטגי ההסטורי של ימינו אנו, ששלטון  של המלוכה לעתיד מתהפך [כמו בהיפוך האותיות] לשלטון של :
  "כולם"
  לדמוקרטיה