בס"ד
"וכי ימוך אחיך ומטה ידו עמך והחזקת בו גר ותושב וחי עמך".
"וכי ימוך אחיך", יכול ועד "וכי ימות אחיך.
ואין "אחיך", אלא גם "גר ותושב", שנאמר:
"והחזקת בו" -ב"אחיך" ואפילו הוא "גר ותושב" .
"וחי עמך".
ולא עוד , אלא שנמיכות של אח כאמור, סופה כאמור עדי הדיוטא התחתונה ביותר, של חלילה : "וכי ימות אחיך".
שהרי הביטוי שבסמוך : "ומטה ידו" מכוון גם להצביע על הדינאמיקה והכיוון של למטה באותו המדרון הטרמינאלי עד ההפך מכוח של "ידו". דהיינו כדי חידלונו - "דיו"
ובמורד הלזה, המתחיל ב"כ" הסופית של : "ימוך"
ואשר מסתיים, בסופו של דבר ב"ת" של "ימות", מסתתרות בסתר המדרגות היורדות, עשר דיוטות של "נמיכות" והתמוטטות, כנגד כל אותן עשר האותיות שבתווך:
שבין ה"כ" ל"ת".
ואם חלילה , אין אתה נחלץ באחד השלבים. ואין אתה מקיים בחפיפה מתאימה, אחד משלושה הדברים, ובמדרג עולה של :"עמך" "והחזקת בו" "וחי עמך".
ואזי "ידו", הופכת כאמור ל "דיו" .
והוא הולך ומנמיך עד מוות ובהיכרח,נמנע ממך מלקיים את היעד האולטמטיבי :"וחי עמך" .
ולא עוד שאתה הוא שמוחזק במיתתו, שנאמר :
"והחזקתו בו ".
החזק בו בחיוב של חיים. ואל תהי מוחזק בו בנטישתו עד מוות.
והנותן חמישה לצדקה תבואהו ברכה.
תגובות