הבית, האישה והמנורה

חוכמות בנתה ביתה חצבה עמודיה שבעה"

 

בית המקדש אינו אלא מיקרוקוסמוס של כל היקום שנברא

 וכך כשם שנברא תחילה האור – אור שבעת הימים

 כך בבית המקדש הועמדה המנורה לסמל בשבעת נירותיה

 את אותו אור שבעת הימים.

ויש הבדל בין האור הרוחני הנצחי הזה

 לאור הפיזי של המאורות

 שאור שבעת הימים כל כולו מלשון הוויית עד - לנצח נצחים

 והוא מאיר כאור ה´ בלי כל יסוד שנברא.

וכבר הנביא מתווה את מסלול השכלול של האור הפיזי בשיפורו הרוחני

"והיה אור הלבנה כאור החמה ואור החמה יהיה שבעתיים

 כאור שבעת הימים ביום חבוש ה´ את שבר עמו ומחץ מכתו ירפא"

לכן התשוקה התת תודעתית של כולנו לשוב ולחוות ולטעום דווקא מאותו האור

 אותו האור שבוקע וזורח מהנצח

 מהאין סוף

 מהקב"ה

 וכמאמר הנביא :

 "קומי אורי כי בא אורך וכבוד ה´ עליך זרח"

ובהמשך "עליך יזרח ה´"

וכן :

 "והיה לך ה´ לאור עולם"

והנה צדיקים שבכל דור כמאמר משלי

 נושאים ומרימים נס הגחלת:

 "ואורח צדיקים כאור נוגה הולך ואור עד נכון היום"

ובמה במצווה ובתורה בבחינת:

 "ונר מצוה ותורה אור"

ולעתיד לבא:

 "לא יהיה לך עוד השמש לאור יומם ונגה הירח לא יהיה לך

 והיה לך ה´ לאור עולם ואלוהיך לתפארתך .

 לא יבא עוד שמשך וירחך לא יאסף

 כי ה´ יהיה לך לך לאור עולם

 ושלמו ימי אבלך

 ועמך כולם צדיקים לעולם יירשו ארץ נצר

 מטעי מעשה ידי להתפאר .

 הקטון יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום

 אני ה´ בעיתה אחישנה"

ובינתיים זיקוקי הדינור מפוזרים בביתיהם של ישראל

 כמקדשי מעט

 ובלי בית נאמן בישראל

 אין את כל אלה

 ועל "עיקר" הבית – האישה

 הוטלה המשימה :

לא רק לבנות הבית בבחינת"

 "חוכמות בנתה ביתה

 אלא אותה מלאכת השגרה הקשה

 לחצוב יום יום ולהקים עמודים שבעה

 של מנורת המקדש

 דווקא כאמור

 בכל בית ובית בישראל