אני גרושקה החננה, ילדה קטנה. דיי נמוכה, בסך הכל בת 9. חכמה לגילי, אפילו מדי, ושונה. שונה מכולם. מבט עצוב, או שמח לפעמים כי מישהי סוף סוף חייכה אלי בכיתה...ומבט עצוב כי אני לבד.

הינה גרושקה החננה, נו , איזה ספר קראת היום?מי זאת דבורה עומר בכלל? היא לא בערוץ הילדים! מה את שרה שם ?שוב את הולכת לבד ושרה לעצמך בג'יבריש? למה את כבר לא באה לצופים? למה באמת.. כי פתחתם לי את הדלת של השירותים. כל הבנים וי'. ולאדון גבע המדריך הליליפוט שגדל יותר מידי לרוחב ופתחות מידי לגובה זה ממש הזיז שילדה קטנה בוכה.הרי גם הוא היה כמו אותם בנים בטח כמה שנים לפני כן.

הינה גרושקה החננה. למה את בוכה? מת לך מישהו בספר? עוד פעם קיבלת מאה? זה לא כי יש לך שכל, כי הקשבת בשיעור, כי התכוננת בבית, מה פתאום?! הרי הסיבה היא שהמורה עושה לך פרוטקציות, המורה אוהבת אותך כי את מתחנפת אליה. המורה כותבת לך את שיעורי הבית במחברת. (הלוואי ויכולתי לכתוב אותם בעצמי ..) את הבובל'ה של המורה.

הינה גרושקה החננה. י' למה את צוחקת עלי? למה את לועגת לי? למה את בועטת בי ? זה לא אשמתי שאבא שלך מרביץ לכולם בבית משוגעים שנקרא הבית שלך, שאמא שלך לא יודעת איפה את בצהריים, בלילה, בבוקר ובכל שעה שאת מסתובבת ברחובות לבד. זה לא אשמתי שאמא שלי באה לקחת אותי בשער ואת מסתכלת בקנאה. תפסיקי כבר אני לא אשמה שרע לך. לי רע בגללך.

הינה שוב, אותה גרושקה החננה.כבר בכיתה י"ב, ששוב דשה בדברים שהיו לפני שבע שנים. ששוב נזכרת וחייבת לכתוב הכל, לכתוב כדי להמשיך הלאה, למרות שהיא כבר מזמן לא איתם. אולי כי היא עדיין אחרת?  אחרת עם אנשים אחרים בבית ספר אחר. ועדיין לבד בין אנשים שאין לה שפה משותפת איתם. בין בנות שמסתכלות עליה כאילו שהיא אוויר, כאילו שהיא פחות מהן הרי אין לה ג'ינס חדש מדיזל במחיר חצי משכורת של פועל. בין בנים שמזכירים חניכים במוסד לנוער עבריין.

היה לה טוב שנה וחצי. לגרושקה החננה. היא היתה בעננים, לא היתה צריכה אותם . עד שגם הוא, האחד והיחיד, הפך את עורו וכפי שאומרים "נדפק לו המוח" ממלאך הפך למפלצת. והיא שוב חזרה להיות אותה ילדה שיושבת שעות מול המחשב בחיפוש אחר אנשים וירטואלים מארצות ניכר שיקשיבו לה. שיאהבו אותה. אני לא כאן , ולא כאן.. לא כמו אותן הבנות בבית ספר, ולא כמו אותם אנשים במכינה שאליה הייתי נותנת הכל בכדי להיות מתאימה. הרי גם במקום המלא באנשים איכותיים ממני, אני ארגיש לא בנוח. מסיבה במועדון לא מדברת אלי אך גם שיעור גמרא זה משהו שנשגב מבינתי הדלה יחסית. אני בורה בעומדי ליד האנשים שמגיעים לאותה מכינה קדם צבאית.ואינטלקטואלית מידי בשביל הפרחות האלה. אין לי מקום . אין לי מקום באף מקום. 

מתי תמצאי את מקומך? אולי אף פעם?

הינה שוב גרושקה החננה עם הפילצופים שלה. אולי בכלל אין לה מקום בעולם הזה?