אוי..איזה עיניים תמימות..הוא באמת נראה שברירי ועדין שכזה..
הציור הזה הוא בעצם אני שמתחבאת מאחורי השם שלי..:)
או שלא..
הקוים שלך מאוד חלקים ופשוטים ולכן הציור לא נראה ממש מציאותי...(אבל לא בטוח שהמטרה היא לצייר כמו מצלמה)
הייתי מציעה לעבוד על הצלה (מלשון צל)נכונה...כדי שתהיה הפרדה ברורה בין הפנים שלו לקורות הארגז...
זהו..אא..זה גם קצת הזכיר לי שואה...
יפה יא מיבלאז'יו! י צירה שעדיין לא ראיתי.
חיי האדם השבירים והנפיצים. היום אני חזק וחסון ומחר אני כעלה נידף או כחרס הנשבר
"אדם יסודו מעפר וסופו לעפר, בנפשו יביא לחמו, משול כחרס הנשבר"
גל י-ה 6/11/2007 22:25:04 ממש מזכיר לי שבגוש קטיף ת"ו
בשבוע שלפני החורבן,כשהצבא הביא מדבקות לאריזה שכתוב עליהן "שביר" לקחנו את המדבקות הללו לפני הפינוי והדבקנו על לבותינו באופן סימבולי. מה עוד שלפי הזכור לי המדבקות היו בצבע כתום, אז בכלל...
אהבתי. הוא נראה קצת כמו חיה רדופה, וזה צמרר אותי קצת, אבל אני מניחה שלכך התכוון המשורר...
[ליצירה]
אוי..איזה עיניים תמימות..הוא באמת נראה שברירי ועדין שכזה..
הציור הזה הוא בעצם אני שמתחבאת מאחורי השם שלי..:)
או שלא..
הקוים שלך מאוד חלקים ופשוטים ולכן הציור לא נראה ממש מציאותי...(אבל לא בטוח שהמטרה היא לצייר כמו מצלמה)
הייתי מציעה לעבוד על הצלה (מלשון צל)נכונה...כדי שתהיה הפרדה ברורה בין הפנים שלו לקורות הארגז...
זהו..אא..זה גם קצת הזכיר לי שואה...
[ליצירה]
יפה יא מיבלאז'יו! י צירה שעדיין לא ראיתי.
חיי האדם השבירים והנפיצים. היום אני חזק וחסון ומחר אני כעלה נידף או כחרס הנשבר
"אדם יסודו מעפר וסופו לעפר, בנפשו יביא לחמו, משול כחרס הנשבר"
[ליצירה]
ממש מזכיר לי שבגוש קטיף ת"ו
בשבוע שלפני החורבן,כשהצבא הביא מדבקות לאריזה שכתוב עליהן "שביר" לקחנו את המדבקות הללו לפני הפינוי והדבקנו על לבותינו באופן סימבולי. מה עוד שלפי הזכור לי המדבקות היו בצבע כתום, אז בכלל...
אהבתי. הוא נראה קצת כמו חיה רדופה, וזה צמרר אותי קצת, אבל אני מניחה שלכך התכוון המשורר...
[ליצירה]
לרוב, זאבים, גם אחרי ש"גילו את ליבם ואת רוך נפשם" אי אפשר ככה להתעלם מעצם היותם זאבים... (מנסיונינו, מי שעושה זאת מוצא את עצמו קרוב לוודאי חסר סבתא זקנה אחת).
השיר נחמד ובנוי היטב, אבל מה הייתה המטרה כאן? להגיד שלכל "זאב" יש צד נחמד? כי זה לא נכון, לא חסרים מניאקים אמיתיים בעולם. שב"זאבים" של העולם חייב להיות חלק המזדהה עם הקורבן שלו? או אולי שבהכרח מתישהו בעבר הם בעצמם היו קורבן לטורפים אחרים? אתה מנסה לתרץ אותם? חסר לי כיוון בשיר... משפט, או אפילו מילה שירמזו כיוון.
[ליצירה]
ראש קטן
מאמר מרשים. במיוחד כי החלק המדעי מעניין. אבל אני חייבת להגיד (בלי ניסיון כפירה או משהו) שהרבה יותר נראה לי שדגים לא כשרים לקורבן, כי באותה התקופה, לא היה להם דרך הספקת דגים חיים למקדש לקורבנות. נראה לי שלבנות בריכה שלימה רק לזה היה מעל ומעבר למקובל. ועוד סיבה שנראית לי הגיונית יותר - דגים לא ממש נחשבים. נראה לי שגם אז חשבו ככה. במיוחד כי בהסברים עצמם שהבאת, רואים שישנם דגים שרבייתם אכן כמו זו של בני האדם. שלא ניכנס ל"דגים" שמניקים בכלל. או למה לא מקריבים כל שאר החיות שאכן רבייתם כמו זו של בני האדם. ואפילו כשרים לאכילה. מצטערת, אבל מדרש תנחומא יוצא כאן ממש ראש קטן.
אבל סחטיין על ההסבר היפה על צורת הרבייה של דגים X עופות.
[ליצירה]
לא הבנתי מה בדבריי הצביע על קיבעון כלשהו, כשאני בדיוק אומרת שיש מקום להכל בעולם היצירות. גם אם אני מאמינה בצבע שמיים כלשהו, אני בטח ובטח לא חושבת שזה מהותי לחשיבה שלי. דברים כאלה מצמצמים בני אדם. אני חושבת בדיוק ההיפף, הנתונים השונים בעולם חשובים כמו הדף הלבן עליו תתחיל להמציא. אבל הם עדיין נתונים מציאותיים שיש להתחשב בהם. ועדיין, כל כמה זמן מופיעים גאונים אמיתיים שמסוגלים להתעלות על מגבלות המציאות ויוצרים מה שהעולם קורה "אומנות".
אז שוב, אולי הבעיה אצלי, אבל מה מקובע פה?
אתה זריז לקבוע שלאנשים אחרים יש גבולות מסויימים. חשבת אולי על האפשרות השנייה?
[ליצירה]
שמואל, כשאני קוראת את השירי טבע שלך, אני תמיד מתפלאה מחדש - למה אתה מבזבז כושר ביטוי כזה יפה בשירים על המהפכה חברתית..? לא חסרים נושאים מציאותיים יותר לשיר עליהם...
[ליצירה]
נראה לי דווקא הבלבול מכוון ותורם לאוירת המשורר המצורע והמאוהב... הסוף לכאורה נראה קצת כמו קצה חוט שסתם נפרם לרוח, אבל אז חזרתי וראיתי שזה בדיוק מתאים לשיר. מלנכולי שכזה. נחמד.
תגובות