[ליצירה]
ציור מקסים!
אני הק' הייתי מעדיף "לאור הירח",
אבל איך שנראה לך (כמובן).
אהבתי את יחסי המרחקים בין העצמים השונים בתמונה. מעניין לראות עוד ציורים שלך!
[ליצירה]
כנסו - חובה!
יפה! מי ששאל את עצמו פעם איך מרגישה מצה - הנה התשובה. באמת יפה.
יש יצירות שצפות ועולות ממעמקי ההסטוריה הצורנית ועולות וזורחות מחדש, ומחדשות כנשר נעוריהן.
[ליצירה]
בס"ד
זה סיפור יפה ונכון מאוד.
עם זאת אני חושב שהשאלה של יהודית בת עמי נכונה:
בדקתי בגוגל, פפוס ולולינוס נהררגו על מעשה - לפי רש"י הם הודו באשמת הריגת בת מלך למרות שהם לא עשו את זה, כדי להציל יהודים. בירושלמי יש סיפור אחר שבו הם נהרגו על כך שסירבו לשתות מכוס זכוכית שהיה עליה ציור של עבודה זרה. בכל מקרה הם עשו מעשה שידעו שיביא להריגתם לכאורה ובכך בוודאי קדשו את השם. אמנם גם על זה אפשר לשאול איך הם שעשו מעשה אחד נמצאים מעל כל הצדיקים שעבדו כל חייהם את הקב"ה.
ככל הנראה במקורות לא כל מי שנהרג על עצם היותו יהודי אם זה בלי ידיעה ומוכנות מראש כלל נחשב מקדש ה'.
לכאורה השאלה\אמירה של רבי יהודה הנשיא על רבי אלעזר בן דורדיא דומה לזה:
'יצאה בת קול ואמרה רבי אלעזר בן דורדיא מזומן לחיי העולם הבא, בכה רבי ואמר יש קונה עולמו בכמה שנים ויש קונה עולמו בשעה אחת, ואמר רבי לא דיין לבעלי תשובה שמקבלין אותן אלא שקורין אותן רבי.'
אמנם לא נאמר לר' אלעזר בן דורדיא שהוא מזומן למחיצה הגבוהה ביותר, אבל התמיהה הזו על כך שהוא עשה בשעה אחת מה שרבים וטובים עשו בשנים ולא עוד אלא שקורין אותו ר' דומה מעט לכאן.
ואני יודע שזה שונה כי אפשר להגיד שהוא בכה בשעה אחת כמו שרבים וטובים לא בוכים במשך שנים וכו', אבל עובדה שאפילו ר' עשה את ההקבלה הזאת.
לסיכום, השאלה לדעתי היא שאלה טובה, למרות שהיא לא מבטלת הת הנכונות של הסיפור, ולו לגבי אותם שנהרגים במלחמות ישראל או בכל מני הזדמנויות אחרות לא עלינו.
[ליצירה]
'שנוי במחלוקת. אוף! אומרים על מישהו שהוא שנוי במחלוקת ואז זהו, נגמר, התווית הזו לא תרד ממנו יותר. זה אבסורד. אחרי שהבן אדם הוכתר בתואר 'שנוי במחלוקת' אנשים מתייחסים לתואר הזה ממש בקדושה. ואז, במקום להתעסק בנושא המחלוקת עצמו ולנסות להבין את הטענות, מתעסקים בדימוי. "אומרים עליו שהוא שנוי במחלוקת". מי אומר?", "אומרים!".'
אוף! כמה שזה נכון!
[ליצירה]
זה הקפיץ לי את הסיפור על הנסיכים שהמכשפה אופכת לברבורים ואחותם מכינה להם אפודות מסרפדים וכו', הצטמררתי מיד. אחר כך ראיתי את הכיתוב למטה והבנתי שכנראה יש קשר לחורבה. בעצם, למה לא רואים את החורבה?
נראה לי, שאם יש לחורבה משמעות, צריך גם לראות אותה,
ואם אין חבל לכתוב את זה למטה כי זה מבלבל.
תגובות