אני גם כן איני מסכים עם דרך הפעולה של מועצת יש"ע, ואני סבור בהחלט שכל דבורי ההבל שלהם, על "משאל עם" (כאילו שמשאל עם יכול להתיר איסור תורה) ועל "מוסריות" (כאילו שיש משהו לא מוסרי בלהעביר אנשים ממקום למקום, כמו שנעשה בכל ההיסטוריה של התרבות האנושית), היא אחת הסיבות העיקריות לכשלון המאבק.
אולם, ודאי שצריך להתבונן בדברי האנשים האלה, לראות מה הם באמת מאמינים בו, ומהי "דמגוגיה זולה". אם יש לך ביקרות על טענה אווילית שלהם, אין צורך לצלם תמונה, עם כיתוב, על מנת "להוכיח" לנו שהטענה שגויה, הרי כל טיפש מבין זאת.
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
ושקר דמגוגי למטרה פוליטית, זהו כן ממאפיינם של אנשים אמוניים? אם אתה מאמין במשהו- חרוט אותו על דגלך! אל תתיפייף עבור אנשים אחרים, זה מעיד על חוסר אמונה.
אני חייבת להדגיש מילה אחת של סומסום- "חלקית". כי אני הייתי אתמול בחממות של עצמונה, וכמות הציוד והשתילים שנזרקו שם בגלל קוצר הזמן ומכיוון ולא ישרדו את ההעברה, עצומה.
התמונה הזאת משולה לאדם שאיבד את כל חושיו וגפיו בפיגוע, ובאים מיד אחרי ואומרים לו שהעיקר שהוא חי.
אל תתני למראה עינייך להטעות אותך קצת, הנזק בל יתוקן. גם אם הקרווילות נוצצות, וחלק מהחממות מוקם שוב, הנזק בל יתוקן. אני מזמינה אותך לעיר האוהלים בצומת יד מרדכי, אני בטוחה שתמצאי שם מה לצלם.
כמו שסומסום אמרה - פחות או יותר.
חזק, עצוב וכאוב.
מישהו רוצה להסביר לי אם מאיר פרידמן מדבר בציניות כל הזמן או שסתם נראה לי?
ואם כן, מה הבעיה שלו?
או שאתה תסביר לי (לא הגיוני... אתה הרי "ברוגז" אתי מאז שהבעתי את דעותיי על הנוער שלנו... לא?)
קצת. התרגשתי מאוד.
התמונה היפהפייה הזאת נתנה לי אמנם תחושה של גוש, במיוחד תחת הסיווג "הספד", אבל אין ספק שזה מרגש לראות את החממות עומדות מחדש על תילן.
אתמול הייתי בסיטואציה ההפוכה, והכאב - בל יתואר. לעקור חממות ממקומן, ולראות בכאבו של בעל החממות, זה על הפנים..
התלבטתי הרבה אם להגיב. אז באמת התמונה יפה, והשם יפה, והסיווג מתאים. איכשהו ההערה הכתובה הורסת, כי היא הופכת את זה לוויכוח. הדברים חזקים גם בלי זה. רואים שם את הכאב והחורבן, ורואים בניה חדשה, כאובה וחלקית ככל שתהיה- וכל אחד יתייחס לזה לפי השקפתו. אז נכון שאת רצית להביע משהו מסויים, אבל זה שזרקת את זה עלינו ככה, ועדיין במסגרת ה"שלושים", לא נראה לי שייך.
סומסום- האבלה את חורבן ציון
תמונה יפה ומשמחת.
אם להיכנס לאופוריה? לא נראה לי. יש הרבה תמונות קוטביות לזו, גם בהיבט הכלכלי (מכולת מתכת שרתחה כחיום היום וכל הציוד שבה נמס - אולי צריך ללכת לצלם בפנים...)
אז אני מודה לך על התמונה, ומוותר על הכיתוב העוקצני - "מוקדש בחום" עאלק.
יפה..גם פיצוים כספיים, גם העבודה חזרה, גם יצאנו מעזה, גם פחות 2 מיליון פלסטינאים...עכשיו איך מתפטרים מכל הפשיסטים של נוער הגבעות, גגות ובעיקר החארות?
אני יודע..קצת סודה לפנים שלהם והכול טוב..
הנזק הבל יתוקן הוא לא בהקמת החממות מחדש אלא בהרבה סחורות שאבדו שאיבדו יחד איתם לקוחות ואמנם מצע מנותק הצליחו להעביר ברובו שאר הדברים שגדלו בקרקע גדלו בקרקע מאד מסוימת וזאת קרקע חדשה שלא נדבר על האקלים השונה מהים לבין שאר הנגב המערבי
להפריד.
חורבן הוא חורבן הוא אסון.
מצאו לי אחד מאנשי גוש קטיף, חבל עזה או צפון השומרון שיכולים לשכוח ולהשאיר מאחוריהם את סאת-ייסוריהם, גלותם, בשל העובדה (שאמורה להיות מובנת מאליה) שפרנסתם אולי תשתקם עם הזמן.
הנסיון לחבר בין הדברים כמשוואה - גירוש שווה נזק כלכלי; הנסיון להפריד בין הדברים - הלך הבית, הלכו החיים, אך החממות הגיעו; מגעילים אותי. או יותר נכון, מביישים אותי. הזהו אדם?
[ליצירה]
אני גם כן איני מסכים עם דרך הפעולה של מועצת יש"ע, ואני סבור בהחלט שכל דבורי ההבל שלהם, על "משאל עם" (כאילו שמשאל עם יכול להתיר איסור תורה) ועל "מוסריות" (כאילו שיש משהו לא מוסרי בלהעביר אנשים ממקום למקום, כמו שנעשה בכל ההיסטוריה של התרבות האנושית), היא אחת הסיבות העיקריות לכשלון המאבק.
אולם, ודאי שצריך להתבונן בדברי האנשים האלה, לראות מה הם באמת מאמינים בו, ומהי "דמגוגיה זולה". אם יש לך ביקרות על טענה אווילית שלהם, אין צורך לצלם תמונה, עם כיתוב, על מנת "להוכיח" לנו שהטענה שגויה, הרי כל טיפש מבין זאת.
[ליצירה]
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
[ליצירה]
ושקר דמגוגי למטרה פוליטית, זהו כן ממאפיינם של אנשים אמוניים? אם אתה מאמין במשהו- חרוט אותו על דגלך! אל תתיפייף עבור אנשים אחרים, זה מעיד על חוסר אמונה.
[ליצירה]
אני חייבת להדגיש מילה אחת של סומסום- "חלקית". כי אני הייתי אתמול בחממות של עצמונה, וכמות הציוד והשתילים שנזרקו שם בגלל קוצר הזמן ומכיוון ולא ישרדו את ההעברה, עצומה.
התמונה הזאת משולה לאדם שאיבד את כל חושיו וגפיו בפיגוע, ובאים מיד אחרי ואומרים לו שהעיקר שהוא חי.
אל תתני למראה עינייך להטעות אותך קצת, הנזק בל יתוקן. גם אם הקרווילות נוצצות, וחלק מהחממות מוקם שוב, הנזק בל יתוקן. אני מזמינה אותך לעיר האוהלים בצומת יד מרדכי, אני בטוחה שתמצאי שם מה לצלם.
[ליצירה]
כמו שסומסום אמרה - פחות או יותר.
חזק, עצוב וכאוב.
מישהו רוצה להסביר לי אם מאיר פרידמן מדבר בציניות כל הזמן או שסתם נראה לי?
ואם כן, מה הבעיה שלו?
או שאתה תסביר לי (לא הגיוני... אתה הרי "ברוגז" אתי מאז שהבעתי את דעותיי על הנוער שלנו... לא?)
[ליצירה]
קצת. התרגשתי מאוד.
התמונה היפהפייה הזאת נתנה לי אמנם תחושה של גוש, במיוחד תחת הסיווג "הספד", אבל אין ספק שזה מרגש לראות את החממות עומדות מחדש על תילן.
אתמול הייתי בסיטואציה ההפוכה, והכאב - בל יתואר. לעקור חממות ממקומן, ולראות בכאבו של בעל החממות, זה על הפנים..
[ליצירה]
התלבטתי הרבה אם להגיב. אז באמת התמונה יפה, והשם יפה, והסיווג מתאים. איכשהו ההערה הכתובה הורסת, כי היא הופכת את זה לוויכוח. הדברים חזקים גם בלי זה. רואים שם את הכאב והחורבן, ורואים בניה חדשה, כאובה וחלקית ככל שתהיה- וכל אחד יתייחס לזה לפי השקפתו. אז נכון שאת רצית להביע משהו מסויים, אבל זה שזרקת את זה עלינו ככה, ועדיין במסגרת ה"שלושים", לא נראה לי שייך.
סומסום- האבלה את חורבן ציון
[ליצירה]
תמונה יפה ומשמחת.
אם להיכנס לאופוריה? לא נראה לי. יש הרבה תמונות קוטביות לזו, גם בהיבט הכלכלי (מכולת מתכת שרתחה כחיום היום וכל הציוד שבה נמס - אולי צריך ללכת לצלם בפנים...)
אז אני מודה לך על התמונה, ומוותר על הכיתוב העוקצני - "מוקדש בחום" עאלק.
[ליצירה]
יפה..גם פיצוים כספיים, גם העבודה חזרה, גם יצאנו מעזה, גם פחות 2 מיליון פלסטינאים...עכשיו איך מתפטרים מכל הפשיסטים של נוער הגבעות, גגות ובעיקר החארות?
אני יודע..קצת סודה לפנים שלהם והכול טוב..
[ליצירה]
צחקתי תוך כדי כיווץ גבות (פעולה מוטורית מורכבת,אתה צריך לנסות פעם). אתה שנון ומשעשע, אבל לחלוטין לא ממוקד. נסה לזכור שגם אנחנו פה, ואסוף את רצף האסוציאציות לכדי סיפור.
[ליצירה]
בדיוק השבוע..
ניהלנו ויכוח סוער על הנושא בבית המדרש. המסקנה האישית שלי (למרות שאני באופן עקרוני נגד הסקת מסקנות וחתימת ויכוחים- תמיד יש מקום להרחיב ולמצוא צדדים חדשים) היתה שהיהדות אינה דמוקרטיה וגם לא דיקטטורה. כל הגדרה, פוליטיקלי קורקט ככל שתהיה, לא שייכת, מאחר והיהדות מעל להגדרות. היא המקור לכולן וכוללת את כולן יחד.
[ליצירה]
סתיו, אני דוגלת בגישה השמרנית ולא עורכת תמונות. זה אומר שהס מלהזכיר לידי פוטושופ, וגם לעולם לא אחתוך תמונה. זה מלאכותי בעיני וגורע מהאומנות..
אשר למיקום השחפים- הוא מכוון. אם את מכירה את חוק השלישים, ניסיתי לשחק איתו קצת ולמקם בין לבין (משהו כמו 1/3 וחצי) כדי שלא יהיה ממש במרכז, אבל גם לא ממש בימין. המיקום הקלאסי,לימין,התחיל לשעמם אותי קצת.
אולי את צודקת בקשר לים-שיש יותר מדי ממנו בתמונה, אבל השאלה היא אם מצלמים מעט גבוה יותר, האם מקבלים את תחושת הסערה?
ואגב, עומר- התמונה אכן אפורה, פשוט כי לא הייתה טיפת שמש בחוץ :-) אם למישהו יש רעיון איך להבהיר תמונות חורף שצולמו בלי אור, אשמח ללמוד.
ו, כמקובל לומר כאן באתר, תודה על התגובות!
[ליצירה]
.
כך גמני מרגישה כשסוקרת עוברי אורח.
והביטויים שלך..מקסימים ממש ("לראות איך העולם
מתקפל כול יום אל תוך עצמו במגע קל, שלא ניתן לראות אם הוא השאיר סימן")
יפה כתבת!
[ליצירה]
כקודמתי, גמני מזדהה.כ"כ. הדור שלנו מלא כמיהה לרוממות, תשוקה לקודש, רצון עז לפעול, ונותר ללא רועה- ללא מנהיג כריזמתי שיאסוף את כל הכוחות האלו וינווט אותם לכיוון חיובי ורצוי. (ולכל מי שיצעק "הרב אליהו".. נו באמת). באמת מתסכל לפעמים.
וקטנטונת..את כותבת מקסים, אעקוב אחריך :-)
[ליצירה]
איכשהוא תמיד היה ברור לי שמבריחים אותה מהארמון בתוך כל הבלאגן, או שאחשוורוש מבין את הקשר העמוק שיש לה לעמה ולכן משחרר אותה ללא תנאים.
חיפשתי עכשיו בפסוקים ולא מצאתי תיאור של מה באמת עלה בגורלה, בע"ה אחפש בפרשנים-מבטיחה ליידע אם וכאשר אמצא משהו מעניין.
(ואגב.. אני לא בטוחה שהקרבה של אדם פרטי עבור עם נחשבת לטרגדיה.. לאורך כל הדורות אנשים חשו גאווה של ממש למות על קידוש ה'. לעמ"י אין קיום של ממש-קיום ייעודי-כפרטים. רק כקבוצה).
תגובות