[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
חזקי –
סיפור משעשע ביותר.
אהבתי מאוד את צורת הצגת אביאל בידי יאיר (הוא עילוי קדוש מרחם ועוד שאר מיני טבין ותקלין שאין להם קשר ליכולתו להוות התאמה עבוד אודליה).
הדמות של דניאל, נשמעת קצת תלושה מהמציאות, לומר משפט פומפוזיוני כמו "הענוה היא אם כל המידות", נשמע קצת הזוי – אבל זה בכל זאת משעשע.
תודה לך.
נהניתי.
[ליצירה]
כתבת מאוד יפה, אולם כמדומני שהביטוי "ייסורים מאהבה" מתייחס לייסורים שלא באו לכפר על חטא מסוים, אלא ייסורים שבאו כי ד' רוצה למרק את הצדיקים - אם בסוף שירך את מתארת חטאים שעליהם הייסורים מכפרים, הרי שאלו אינם ייסורים מאהבה.
[ליצירה]
לפי האמונה הכנענית, האל תמוז ירד לשאול בחודש תמוז, וכחלק מהעבודת אלילים שלהם, הם בכו על ירידתו לשאול.
ביום שבו הלילה הוא הכי קצר, זה "יום הולדתו" ועל כן הם עשו בו חגיגה גדולה, שמאוחר יותר ככל הנראה התגלגלה ל"חג המולד" של הנצרות.
[ליצירה]
רק כשקראתי את הצד שלה, הבנתי מאיפה הסיפור על ההשתחוויות מוכר לי...
צריך הרבה אומץ לצאת נגד רבנים נערצים כשהם אומרים כאלה דברים - אשריך. יש לך בהחלט מה שדרוש על מנת לכתוב סדרה סאטירית.
[ליצירה]
תיאורי המחקר על "ונתנה תוקף" מאוד מעניינים. נחמד שאתה עושה מחקר לפני חיבור היצירות, ומעיין במחקר הרלוונטי למצוא בדיוק מהם הדברים שהובילו את החוקרים למסקנתם לגבי הפיוט.