[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
נחמד מאוד.
השורה האחרונה נפלאה!
והבנות צודקות... כשאתה יוצר יצירה שהיא רק נחמדה ותו לא, זה באמת מאכזב (והלואי ואלו יהיו האכזבות היחידות שלנו...)
[ליצירה]
[ליצירה]
חזקי,
כמו תמיד נהניתי מאוד מהמשך הסדרה.
(אני אוהב לקרוא את הדברים כשיש לי ניחותא, ועל כן אני מפגר בכמה פרקים, כפי שודאי שמת לב...)
מספר הערות קצרות:
1. "באורח פלא, למרות שלא הקשיב על פי רוב לאריכות דברי הנשים, כששאלות היו מופנות אליו, הוא היה שם לב אליהן" - אני לא יודע אם הייתי מגדיר זאת 'אורח פלא', זה הטבע שהקב"ה חנן בו את הגברים.
2. הדיאלוגים בין אביאל לאחותו באמת מצחיקים. תשתדל להכניס אותה יותר בסדרה.
3. זה שהגבר לא יודע בכלל איך לגשת לעולם הרוחני של האישה - זו הערה נבונה, ומן הראוי שהקוראים יפנימו אותה וינסו לדבר עם נשים על מנת לנסות להבין מהו עולמן הרוחני, שאיננו מוגדר ומוגבל כמו שלנו.
[ליצירה]
הדס היקרה,
את טועה ומטעה אחרים.
את מדברת על הראיה של האל "תמוז" בפולחן השומרי, המבוסס בעיקרו על המיתוס "ירידת אננ שאולה".
הפסוק מתייחס לראיה של תמוז בעיני בני ישראל, שלקחו את עבודת האלילים שלהם מהכנענים.
המקור העיקרי לידיעותינו על עבודת האלילים הכנענית הוא מהמיתוס המכונה במחקר "פעם אחת בימי קדם", במיתוס הזה האלה אננ נקראת "אנ" והמדובר באל זכר, אשר איבר הזכרות שלו נבלע בידי האל "אלל" - אין שום זכר לכך שהיא יורדת לשאול, לעומת זאת האל "דמז" (תמוז לענינינו) כן יורד לשאול, בשל חטאיו נגד "אלל".
[ליצירה]
"רק הלכה לתנומה" - לא עברית תקנית! נסי "רק הלכה לנום" או "רק הלכה לנמנם" או "רק הלכה לקחת תנומה".
"ממלאים את נפשי-היותי" - אולי עדיף: "נפשי -הוויתי" - ההויה שלי.
יצירה נחמדה,
אם היית מפסקת את המילים, היתה נקראת ביתר נוחות.