[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
[ליצירה]
"את שונאייך באש מאכלת." - איפה אתה רואה שזה קורה בדיוק???
"רעייתי" - הדימוי בחז"ל לא"י לעומת עם ישראל הוא של האם לבניה "ציון דהיא אמון דישראל" (תרגום לשיה"ש), ולא של רעיה לבעל! (לעומת היחס של הקב"ה לעם ישראל שהוא יחס של בעל לרעיה וד"ל)
"לעם גאולתך" - ממה הארץ צריכה גאולה? הרי היא בקדושתה קיימת לעד!
נראה לי שהמשורר לא התבונן במילותיו, על מנת לראות אם הן מתאימות, וחבל.
[ליצירה]
רק כשקראתי את הצד שלה, הבנתי מאיפה הסיפור על ההשתחוויות מוכר לי...
צריך הרבה אומץ לצאת נגד רבנים נערצים כשהם אומרים כאלה דברים - אשריך. יש לך בהחלט מה שדרוש על מנת לכתוב סדרה סאטירית.
[ליצירה]
אתה יכול לנסות לזכור כמה שאתה רוצה, אבל האם זה עוזר?!
כולם "זוכרים" את חורבן בית המקדש, אבל כמה מאיתנו מרגישים את חסרונו?
כולם "זוכרים" את הגירוש, אבל כמה מאיתנו מתעניינים באמת במה שעובר על המגורשים?
[ליצירה]
הירידה העצמית על זה שאתה עונה לאנשים, בדרישתם בשלומך "הודו לד' כי טוב כי לעולם חסדו", איננה במקום לענ"ד. אתה לא צריך לרדת על עצמך כדי להצחיק אנשים - זו לא תכונה טובה.
שאר הפרק - משובח כהרגלך.