[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
חזקי, הקטע עם האיפור מדכא, למה אתה צריך לתאר בצורה כ"כ חיה את התלאות הנשיות?
והקטע עם "על קדושתם יקדישו" וכו', זה מתאר אותה בצורה יותר "מלאכית" ממה שהיא תוארה עכשיו. זו תופסת נחמדה.
[ליצירה]
בניגוד ליצירה הקודמת "נשמה מדממת" שבה לראות את התקוה הנובעת מהיצירה צריך מבט מעמיק, כאן המחבר בשורה האחרונה עונה על השאלה (שנשארת "פתוחה" ביצירה הקודמת) ואומר לנו: ודאי שהקב"ה מנהל את העולם וודאי שהוא יודע מה שהוא עושה וודאי שכל מעשיו לטובה.
מצוין!
[ליצירה]
יצירה נפלאה.
ראשית: הכותרת - "וידוי של סוף אב" - כולם מתחילים את התשובה באלול, ואילו המחברת מדברת על הרגש הפנימי שקודם לתשובה המתבטאת בפועל.
לאחר מכן פירוט החטאים - כולל הסבר מפורט למושגים חטא פשע ועוון.
ובהמשך - העובדה שהקב"ה מעניש אותנו על חטאינו.
וסוף היצירה - העובדה שרובנו נשארים תמיד, למרות התשובה ולמרות העונשים, בדיוק כמו מקודם: "שכמו בכל אלול תהיה עליה גדולה, ואחרי יום כפור הנפילה התמידית?"
יפה מאוד.
[ליצירה]
מדהים!
אני לא מסוגל לתאר במילים את התחושות שלי למקרא השיר. המילים נוקבות כל כך לתוך הלב, שהפה כמשתתק מעצמו.
יצירה מדהימה, שאיני חושב שזכיתי מזה הרבה שנים לראות כמותה.
[ליצירה]
אהבתי.
זה עצוב שאינך יודע לשמוח, אבל אני מאמין שאם תתמיד בעבודה על זה ותתפלה חזק אל בורא העולם, הקב"ה יזכה אותך לשמוח, בין אם תזכה למצוא זיווגך ובין אם תתעכב חלילה קמעא.
[ליצירה]
כתבת מאוד יפה, אולם כמדומני שהביטוי "ייסורים מאהבה" מתייחס לייסורים שלא באו לכפר על חטא מסוים, אלא ייסורים שבאו כי ד' רוצה למרק את הצדיקים - אם בסוף שירך את מתארת חטאים שעליהם הייסורים מכפרים, הרי שאלו אינם ייסורים מאהבה.