[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
חזקי היקר,
שזירת המחשבות וניהול השיחה בין בני-הזוג מופלאה, והיכולת שלך להכניס הומור, גם בדברים שבמבט ראשון לא אמורים להצחיק, גורמת להנאה מרובה.
[ליצירה]
"את שונאייך באש מאכלת." - איפה אתה רואה שזה קורה בדיוק???
"רעייתי" - הדימוי בחז"ל לא"י לעומת עם ישראל הוא של האם לבניה "ציון דהיא אמון דישראל" (תרגום לשיה"ש), ולא של רעיה לבעל! (לעומת היחס של הקב"ה לעם ישראל שהוא יחס של בעל לרעיה וד"ל)
"לעם גאולתך" - ממה הארץ צריכה גאולה? הרי היא בקדושתה קיימת לעד!
נראה לי שהמשורר לא התבונן במילותיו, על מנת לראות אם הן מתאימות, וחבל.
[ליצירה]
בוא ננסה לראות אם הבנתי, ישנו יחוד קוב"ה ושכינתיה, שמכונה ברמח"ל גילוי הנהגת המשפט, וברב זצ"ל חיבור האלוהות העליונה עם האלוהות העולמית - על כל אלה דברת כבר ביצירתך "כתר יתנו לך".
ביצירה הזאת הוספת נדבך חדש, שמלבד התיקון הכללי של העולם שצריך לכוין בכל מעשה מצוה, ישנה גם כונה פרטית שהגוף הגשמי שלך יתפעל בידי מחשבותיך האלהויות. מה המקור של כונה זו?
[ליצירה]
היצירה מעניינת, אולם בו-זמנית מאכזבת, שורת המחץ קצת קהה ולא מעניינת מספיק.
מלבד ההערה הכללית - מס' הערות פרטיות:
"מחשבותיו נדדו הרחק הרחק" - מדוע לא "מחשבותיו נדדו הרחק"? כפילות המילה לפי דעתי איננה מוסיפה דבר, אלא רק צורמת לאוזן.
"בימים אלו של חשש ואי ידיעה" זה כמובן המשך המשפט, וכנראה בטעות לחצת על אנטר.
העברית של דוד לא נשמעת אמינה: "איך זה גייסו אותך ככה עם שני ילדים", מי מדבר ככה?!