[ליצירה]
מצוין, יצירה טובה המבטאת חקר האמת. אני אוהבת.
בנימה אישית אני אוסיף שאתה צודק.
אם האמונה לא נעשת במקביל לשכל.
אם אין בדיקה אמיתית, ברור מעמיק כל אחד עם עצמו ומול בוראו, אזי הבית הראשון שלך מתקיים במלואו.
תודה לך.
[ליצירה]
אני תוהה על הנדהם והמזועזע,
הרי אינך חושב באמת הפוך מן הידיעה וההכרה שאיננו יודעים ועוד עלינו להרחיב דעת.
וזה שהצלחת לזעזע את היצר, באמת פותח לך שער לעבודה המיגעת.
הלואי עלי.
[ליצירה]
סיפור מענג במיוחד.
הדיונים של אביאל לגבי המצב של עם ישראל - בהחלט מזכירים מרכזניקים רחפנים, והרצון שלו לשקוע בעיון, במקום לעשות חזרות - היא מחלה ידועה.
[ליצירה]
היצירה מעניינת, אולם בו-זמנית מאכזבת, שורת המחץ קצת קהה ולא מעניינת מספיק.
מלבד ההערה הכללית - מס' הערות פרטיות:
"מחשבותיו נדדו הרחק הרחק" - מדוע לא "מחשבותיו נדדו הרחק"? כפילות המילה לפי דעתי איננה מוסיפה דבר, אלא רק צורמת לאוזן.
"בימים אלו של חשש ואי ידיעה" זה כמובן המשך המשפט, וכנראה בטעות לחצת על אנטר.
העברית של דוד לא נשמעת אמינה: "איך זה גייסו אותך ככה עם שני ילדים", מי מדבר ככה?!
[ליצירה]
ליאת היקרה.
הבחירות אינן צפויות בחודשים הקרובים, אז אין טעם בתעמולת בחירות בימים אלו.
ולעצם הענין, הטענה של האנשים האמוניים לא היתה קשורה לצד הכלכלי, וגם לא לצד המוסרי, הטענה של האנשים האמוניים היא אחת: הקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על מצות ישוב א"י! והקב"ה ציוה בתורתו הקדושה על איסור של "לא תחנם"! כל שאר דבורי ההבל, על "משאל עם", וש"יהודי לא מגרש יהודי", הם רק לסבר את האוזן בשביל אנשים שהאמונה לא מתבטאת במעשי היום יום שלהם (מה שמכונה בפי העם "חילונים"), ממילא התיחסות כאילו הטענות לגבי ההפסד הכלכלי הן מוטעות היא התיחסות לא נבונה, כי אף אחד לא טען אותם מכיון שהם אמיתיות, הטענות היו רק לשכנע אנשים לתמוך במאבק.
[ליצירה]
רק כשקראתי את הצד שלה, הבנתי מאיפה הסיפור על ההשתחוויות מוכר לי...
צריך הרבה אומץ לצאת נגד רבנים נערצים כשהם אומרים כאלה דברים - אשריך. יש לך בהחלט מה שדרוש על מנת לכתוב סדרה סאטירית.
[ליצירה]
קראתי את היצירה כמה פעמים, בנסיון נואש להבין מה עומד מאחורי בליל המילים האלה - והמסקנה היחידה שלי היא שיש מחשבה שרצף של "מילים גבוהות" מהווה יצירה.
חבל.
[ליצירה]