"בדרך הביתה החלטתי לעשות רשימת חטאים. לקראת ראש השנה, אתם יודעים, כדי שאספיק לחזור עליהם בתשובה. אז חשבתי על הפעם הזאת שצעקתי על אמא שהיא בכלל לא יכולה להבין אותי, והפעם שהרבצתי לאח שלי די חזק, או שניתקתי לחברה שלי את הטלפון בפרצוף. היתה את הפעם שהדלקתי בטעות אור בשבת,ואת אלף הפעמים שפיספסתי תפילות, את ה-20 שקל שאני עוד חייבת לדודה שלי, ועוד הרבה שקלים שאני חייבת ופשוט לא זוכרת, וששכחתי לברך שלשום ברכת המזון, ועוד כמה כאלה. כשהגעתי הביתה מהר רשמתי את כולם. אבל הרגשתי שאחד עדיין מסתובב לי בראש, לא הצלחתי להיזכר! חשבתי עוד ועוד וזה פשוט לא עלה לי. שמתי את הרשימה מתחת לכרית, וקיוויתי שהחטא הנעלם יעלה לי במהלך היום. הוא לא עלה. הלכתי לישון. בלילה חלמתי שאני עולה לבית הדין של מעלה. אל תנסו אפילו לדמיין...בקיצור, המלאך העורך דין אמר לי להגיש לו את רשימת החטאים. הגשתי. הוא אמר:"מצטער, חסר חטא אחד, אי אפשר לקבל את זה" "אבל!", התעקשתי "אני יכולה לחזור על כל השאר בתשובה בנתיים! אולי תזכיר לי איזה חטא זה?" "אני לא יכול!" המלאך צעק בזילזול- "זאת העבודה שלך! יש לי כאן מיליון בני אדמים על הראש!" אז החלקתי במין מגלשה לעולם של מטה, והתעוררתי בבהלה. אני חייבת למצוא את החטא ההוא...חייבת. עברו שבועיים עד ראש השנה, חזרתי בתשובה כמה שיכולתי על החטאים שברשימה. נשארו לי עוד 10 ימים להיזכר בחטא ההוא.ולא הצלחתי...הגיע יום כיפור, ואני מרגישה בתוך בועת חטא גדולה. בזמן התפילה ניסיתי לעבור על כל האנשים שאני מכירה ולחשוב אם פגעתי בהם. אחר כך ניסיתי לחשוב על השבתות- אולי חיללתי במזיד איכשהו? אח"כ חשבתי על הדומם- אולי הרסתי משהו? ולא הצלחתי להיזכר! כולם התענגו על המזמורים, גם נראו כמה דמעות בתפילה, ואני לא יכולתי להתרכז! הייתי חייבת להיזכר באותו חטא! הגיעה תפילת נעילה, יום כיפור עומד להסתיים, שערי שמים ננעלים, ואני עוד עם חטא בידי! ריבונו של עולם עזור לי! תקיעת השופר שלקראת סיום התפילה נשמעת ברקע ומחלחלת אל תוכי. אני צועקת בליבי לאלוקים ומתחננת שיעזור לי למצוא את החטא! כיצד עובר לו יום כיפור ולא שבתי בתשובה על חטא? כיצד עברו להם כל התפילות ואני רק הייתי מרוכזת ב...זהו זה! זה זה! זה החטא!!! כוונה בתפילה!!! לא התכוונתי בתפילה! זה החטא שרצית לשוב בו בתשובה! אלוקים! התפילה עומדת להיגמר, כיצד אספיק לחזור בתשובה?? שערי שמים ננעלים!אני ממהרת להסתכל בסידור- מה עוד נותר לי לומר בכוונה לפני הסיום וקוראת עם החזן בלב שלם את המשפט האחרון- "עושה שלום במרומיו -הוא יעשה שלום עלינו, ועל כל ישראל ואימרו אמן!""