מתקרבת, אינני יודע בת כמה הנערה. 16?
מילולית טובה, זה לא בדוק,ניסיתי לדבר איתה,אך לא הצלחתי. אני מניח שהיא אמה לפי שפת הגוף שלהן.
תודה לכן על התגובות
דודי
בחידה הלשונית:
"אשה נעלה נעלה נעלה נעלה את הדלת בפני בעלה".
בין הפותרים נכונה יוגרל העותק האוריגינלי של "ילדה ילדה ילדה" (יש אישור, דודי?)
שימי לב, מישי אחרת, בונוס בבגרות בלשון יינתן על ניתוח תחבירי מדוייק.
=)
דודי, סליחה על ניצול הבמה...
הייתי חייבת...
היא בת 13 מקסימום.
התמונה טובה אבל יש לי הערה כללית, לדודי ולעוד המונים שחוזרים מהמזרח. כולם שם פתאום מתחילים להתעניין בצילום אנתרופולוגי עאלק. ולצלם ילידים, בעיקר ילדים בסביבתם הטבעית והמאוד עלובה. אני אומרת את זה גם לחברים שחזרו והראו לי תמונות. יש כאן מימד מובהק של ניצול. לילדים האלה אין יצחק קדמן. עוד הרבה הרבה לפני זה אין להם תזונה חצי ראויה. למה שתצלם אותם ככה, גם בלי לשאול רשות וגם אם הסכימו, (יש להם ברירה מול הכובש הלבן?!) חשבת להציע להם תשלום או אפילו ארוחת צהרים ברופיה וחצי עבור הפוטו-אופ?
ואם כן, אז ההערה נשארת על תקן כללית בלבד.
נגה נגה, יש לא מעט בדברייך לגבי הניצול, אבל סתם שתדעי שיצא לי גם לזכות להיות מצולמת בידי איזה יפני נרגש שחשב כנראה שאני נורא אותנטית על רקע הכותל המערבי.. (: ולא קיבלתי שום תשלום בתמורה! ((:
ב"ה
אשה נעלה מלשון עליונות, נעלה נעלה, כלומר נעלה (לבשה) את הנעל שלה, ואז נעלה מלשון מנעול את הדלת בפני בעלה. זה קל. ועכשיו תחביר:
אשה - נושא, נעלה1 - לוואי, נעלה2 - נשוא, נעלה3 - מושא (ישיר, אבל לבגרות לא צריך לדעת אם ישיר או עדיף), נעלה4 - זה כבר התחלהשל חלק ב' חסר במשפט המאוחה שלנו. כלומר, אין נושא בחלק ב' של המשפט. נעלה4 הוא נשוא, את הדלת - מושא (שוב ישיר), בפני בעלה... המממממממ... זה צריך להיות או מושא או תיאור ע"פ בדיקתי. נלך על תיאור, מה שיהיה.
נו, כמה נקו-דוט?
אני מסכים איתך.
זוהי קבוצה של פליטים שהגיעו מ מיאנמר(בורמה לשעבר).הם חיים בתת תנאים. מדריכי הטיול לקחו אותנו לשם בכדי שניתן להם אוכל.
לאחר מכן, שאלתי אותה אם אני יכול לצלם, או לפחות ניסיתי במעין פנטומימה מצחיקה. היא לא הגיבה כלל. קרבתי את המצלמה אל עיני והמתנתי, היא לא זזה ולא הסתובבה. אז העליתי אותה אל עיני וצילמתי. ניסיתי לפחות להיות בסדר...
דודי
[ליצירה]
אינני יודע
מתקרבת, אינני יודע בת כמה הנערה. 16?
מילולית טובה, זה לא בדוק,ניסיתי לדבר איתה,אך לא הצלחתי. אני מניח שהיא אמה לפי שפת הגוף שלהן.
תודה לכן על התגובות
דודי
[ליצירה]
איזה 16??
היא בת 13 מקסימום.
התמונה טובה אבל יש לי הערה כללית, לדודי ולעוד המונים שחוזרים מהמזרח. כולם שם פתאום מתחילים להתעניין בצילום אנתרופולוגי עאלק. ולצלם ילידים, בעיקר ילדים בסביבתם הטבעית והמאוד עלובה. אני אומרת את זה גם לחברים שחזרו והראו לי תמונות. יש כאן מימד מובהק של ניצול. לילדים האלה אין יצחק קדמן. עוד הרבה הרבה לפני זה אין להם תזונה חצי ראויה. למה שתצלם אותם ככה, גם בלי לשאול רשות וגם אם הסכימו, (יש להם ברירה מול הכובש הלבן?!) חשבת להציע להם תשלום או אפילו ארוחת צהרים ברופיה וחצי עבור הפוטו-אופ?
ואם כן, אז ההערה נשארת על תקן כללית בלבד.
[ליצירה]
...
נגה נגה, יש לא מעט בדברייך לגבי הניצול, אבל סתם שתדעי שיצא לי גם לזכות להיות מצולמת בידי איזה יפני נרגש שחשב כנראה שאני נורא אותנטית על רקע הכותל המערבי.. (: ולא קיבלתי שום תשלום בתמורה! ((:
[ליצירה]
סופיתי
ב"ה
אשה נעלה מלשון עליונות, נעלה נעלה, כלומר נעלה (לבשה) את הנעל שלה, ואז נעלה מלשון מנעול את הדלת בפני בעלה. זה קל. ועכשיו תחביר:
אשה - נושא, נעלה1 - לוואי, נעלה2 - נשוא, נעלה3 - מושא (ישיר, אבל לבגרות לא צריך לדעת אם ישיר או עדיף), נעלה4 - זה כבר התחלהשל חלק ב' חסר במשפט המאוחה שלנו. כלומר, אין נושא בחלק ב' של המשפט. נעלה4 הוא נשוא, את הדלת - מושא (שוב ישיר), בפני בעלה... המממממממ... זה צריך להיות או מושא או תיאור ע"פ בדיקתי. נלך על תיאור, מה שיהיה.
נו, כמה נקו-דוט?
[ליצירה]
נגה נגה
אני מסכים איתך.
זוהי קבוצה של פליטים שהגיעו מ מיאנמר(בורמה לשעבר).הם חיים בתת תנאים. מדריכי הטיול לקחו אותנו לשם בכדי שניתן להם אוכל.
לאחר מכן, שאלתי אותה אם אני יכול לצלם, או לפחות ניסיתי במעין פנטומימה מצחיקה. היא לא הגיבה כלל. קרבתי את המצלמה אל עיני והמתנתי, היא לא זזה ולא הסתובבה. אז העליתי אותה אל עיני וצילמתי. ניסיתי לפחות להיות בסדר...
דודי
[ליצירה]
למשורר תקווה
תודה רבה לך.
עיינתי במאמר שציינת.
אכן מפעמת בי שאיפה,כמיהה זאת...מאוד...
אמנם , באופן גלוי לפחות , כוונתי הייתה אחרת, אם כי ניתן לפרש את השיר כפי שפירשת.
כל טוב לך , ויהי נעם ה' עליך...
דודי
[ליצירה]
אהבת האדם
משתדל לכתוב זאת לשם שמים:מפריע לי שדווקא הציבור החרדי, שרואה עצמו כמחזיק דגל הדת, נגוע בנושא 'אהבת ישראל' ו'אהבת האדם' בכלל.
שהרי נאמר 'חביב אדם שנברא בצלם-חיבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם'. ואמר ר''ע: 'ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה' ואמר הלל:' מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך' וכן על עבירות שבין אדם לחבירו אין יוה''כ מכפר עד שירצה את חבירו...
ומי חרש אילם?!
תגובות