[ליצירה]
טוב, טוב, ממש טוב.
הדחיסה המסודרת הזו של סיפורים רבים, ביטויים רבים ואישים רבים הרמוזים מהתנ"ך. הכתיבה המדהימה הזו...
רק את יכולה. תמיד כיף לעלעל ביצירותייך ולהתפעל מחדש.
אמנם היו כמה דברים שהפריעו לי.
ראשית, אני בד"כ יוצא נגד קטיעות "מודרניות" המפרידות חלקים חשובים במשפט, מכיוון שזה מקשה על הקריאה ועוצר את הזרימה. קצת "מעצבן". שיגעון שלי - אינך חייבת לקבל. לפעמים אפילו אני משתמש בפסיחות כאלה, אך במינון קטן ביותר.
שנית, היה חסר לי התחכום האופייני שלך. הסיום היה צפוי (מכיוון שהסיפור ידוע), וחשבתי שלפחות תקחי נקודת מבט שונה ומעניינת, כמו שאת עושה בד"כ, או שתפתיעי בגורם נוסף ומפתיע המתחבר ליצירה (את יודעת למה אני מתכוון...). נכון, כתבת זאת בצורה מעולה שאני יכול רק להלל, אך היא פשוט הלבישה את הסיפור המקורי ברגש (שהיינו כבר יכולים להבין לבד) ובמלים יפות (מאין כמוהן), וחבל. ממש לא מתאים לך.
זהו, בעצם.
הבית האחרון מצויין!
נהניתי.
תודה!
[ליצירה]
הכמיהה הטבעית והחזקה ביותר של הנשמה - אל המקור שלה.
רואים דרך המלים היפות והכתיבה הטובה את הנשמה המפעמת והאקטיבית שלך, את הרוחניות הגוברת. זה עושה לי כ"כ טוב כשאנשים מפנים את כל כולם אל הבורא, אל נפלאותיו. כשאתה רואה את עצמך כחלק מהמארג האחיד של הבריאה, אתה בעצם מתמזג עם הבורא בכבודו ובעצמו.
"ואהבת את ה' אלוקיך בכל לבבך, בכל נפשך ובכל מאודך...".
שתזכי להרבה אהבה כזו, ושתחזי באהבתו אליך.
נהניתי ואהבתי.
תודה!
[ליצירה]
יפה...
לדעתי, לשירה יש קירות שאפשר להזיז לאיזה כיוון שרוצים, אך בתנאי שלא ייפלו. שירה הוא דבר מאוד מוגבל בתוך גבולותיו, אך פתוח כמעט עד אינסוף כשהוא נשאר בגבולותיו. זו דעתי, ועל פיה אבסס את הארותיי. אך קודם אתייחס לתוכן.
חודש תשרי, שבדיוק חלף, בכוונה בא עם הסתין. יש תחושת התנקות בסתיו, טהרה, החצנת הפנימיות. ולפי התחושות החזקות והמוכרות שהעברת, אני מבין שאת חושבת כמוני.
אז... בד"כ תומכים בדואב, אך במקרה שלך, אני מרגיש בדיוק כמוך. איפה אני והטהרה? איפה אני והטבעיות? נותקתי מעצמי, ועל כן נותקתי מן הטבע.
מצטער...
עכשיו נעבור לקטע הטכני. (גם זה חייב לבוא...)
* הרעיון של השיר מוכר ונעים. יפה!
* הרגש שהעברת פשוט וחסר כל מעצורים... או שפשוט כולם מרגישים את זה? טוב מאוד...
* בקשר למה שהזכרתי, להגדרות השירה: אין כאן מבנה של שיר, אין "אפקטים של שיר" (דימויים וכו'), אין חריזה או משחקי מילים. למה פשוט לא בחרת 'קטע'? (אל תביני אותי לא נכון, היצירה נפלאה, אך בתור שיר היא לא מתאימה כ"כ. [וגם זו רק דעתי, ויש המון חולקים]).
* הסיום טוב בהחלט, אך חסר לו קצת תבלין... צריך הדגשה למילה הנותנת את ה"פיצוץ", וזה נעשה בד"כ על ידי החדרת רעיון כפול. למשל, היית יכולה לתאר בצורה יפה ונסתרת שהעצים נטולי צל והעלים הזהובים חומקים מהצל, ורק את לא מצליחה להורידו מעל גבך.
המוח שלך, לא שלי. אני בטוח שיש לך את זה...
מקסים.
תודה!
תגובות