ואני כל כך אהבתי את המעט הזה.
ולא. אין זאת חנופה. אמת לאמיתה.
בלי פוסט טראומה או טרום מודרנה, תגובתך שופעת חום ולהט גילוי . קארבר - ענק (רכשתי, והוא קנה אותי).
הממ..
מאיר יקר, אף אחד לא יכול לקחת ממך את ה"אמת שלך", וגם לא למתוח עליה ביקורת או אפילו להביע לגביה דיעה, שכן, כפי שאמרת, היא חלק מהקיום הייחודי והחד פעמי שלך, שאף אחד לא יוכל אף פעם "להבין" (או להרגיש או לחוות) באמת.
נכון. אבל זה לא מה ש"ציידת חלומות" (ליאת חומסקי?) ניסתה לעשות. היא התייחס לא לאמת שלך ואפילו לא לדרך בה אתה אומר אותה, אלא, למיטב הבנתי - לבמה. כלומר, לעובדה שבחרת להביע את האמת-חסרת-המסיכות הזאת באתר שעוסק בכתיבה יצירתית, ותחת הסווג "שירה".
העניין הוא, ששירה זו אומנות. והאומנות דרכה במסיכות. אך המסיכות שהיצירה האומנותית משתמשת בהן, מטרתן בעצם להרשות לנו להסיר את המסיכות האחרות שלנו, שנוצרו משחיקה ומ"עייפות החומר" או מהצורך להגן על עצמנו -- ולגעת בנו בדרך אחרת, מזוית לא צפויה, ולהותיר בנו חותם אמיתי.
המילים וצורת ההבעה שאתה השתמשת בהן ב"שניה" הן שגרתיות וסתמיות, ולא מצליחות לעקוף את מחסומי הציניות והעייפות ובאמת לגעת. יש מבין?
(אני מקווה שאפשר להמשיך ולפתח כאן דיון ענייני, ושלא תמצא לנכון לתקוף אותי כאן כי מטרתי אינה לתקוף אותך...)
יום טוב,
כנפי שחר.
איני בא להגן על מה שכתבתי, את אשר כתבתי כתבתי.
לא הוספת כלום כנפי שחר לדיון אלא הבעת את דעתך ששירה חייבת להיות סוג אחד של אומנות שאת חושבת שהיא כזו.
כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, השתמשתי בכל הסגנונות והסגנונות היו מסוגננות מידי ולא אמיתיות.
אני אוהב את מה שכתבתי וטוב לי עם כך ואני עדיין חושב שהתגובה של אותה " פלצנית" הייתה תגובה של פלצנית.
מאיר.
ליאת חומסקי יקרה( ואני נהנה להדגיש את שם המשפחה) עייפתי מהרדידות והחוסר הבנה שלך ושל רבים כמותך באתר זה.
את הסברי ניתן למצוא בתגובות אחרות שתקפו אותי באתר זה ואת הצביעות ניתן לראות בהשוואה לשירי "שאול מלכי" לעומת הבלדה שנכתבה כאן בידי מישהו אחר על יחסי יהונתן ודוד.
במגוון היצירות( אם בכלל ניתן לכנות אותן יצירות)שכתבתי הוכחתי שאני שולט במדיום הלירי לגווניו(כולל פרוזה ותסריטאות...דברים שרק מעטים כאן אם בכלל, מסוגלים), גם אני יכול לסחרר בליהוטטי מילים וליהוטטי מטאפורות אולם זהו שקר..שקר שרבים כאן מיטיבים לכתוב.
במחשבה הפוסטמודרנית האמת שלי איננה פחותה מהאמת שלך אולם זוהי האמת שלי. בפראפרזה על תגובתך, החוסר ליריות איננה מורידה ממה שהכותב התכוון ובמקרה הנידון הכותב התכוון לשחרר אנחה ואנחה איננה מגיעה בצורה לירית כפי שעיטוש או שיעול איננו לירי.
אמנם לא כל קובץ מילים הוא שירה ובכך חשיבתי היננה מודרנית אולם חוש הביקורת שלי הוא פוסטמודרני, מה שלא מוצא חן בעיני אינני מגיב עליו כל עוד הוא איננו פוגע בחברה סטייל שירים משיחיים ופשיסטיים, נקודה שכנראה לא חדרה לחלל שכלך,כנראה את לא הגעת לתובנה הזאת.
הגדולה בשירה איננה במשחקי מילים, חרוזים, מטאפורות, תקבולות ועוד ועוד בולשיטים שלימדו בשיעורי ספרות. לקח לי שנים לקלוט את זה ועיני נפקחו רק לאחר שקראתי את קארבר ואת בוקובסקי.
אם תקראי את סגנון הכתיבה של בוב דילן לדוגמא(מודה באשמה משוחד לגביו)את תגלי את הסלנג הדיבורי שלו, את קובץ המילים שכתבתי( והרי תתנגדי למילה שירה)השתמשתי בסגנון הדיבור בשאיפה להעביר את האמת שלי ללא מסכות.
אני לא מחפש להתריס נגד תרבות(ומהי תרבות ? משמעות פומבית המובעת בידי שיח/טקסט- קליפורד גירץ) לו הייתי מחפש להתריס נגד תרבות הייתי צריך להמציא סגנון חדש שעדין לא נשמע ונכתב אבל שנות ה50 בארה"ב הקדימו אותי במספר שנים. אני לא מחדש שכן מילה היא סופית( עייני בהסברי בשאר התגובות שתקפו אותי) אולם הקול שלי עדין לא נשמע ולא נכתב ובזאת אני כן מחדש, בלי יותר מידי התיימרות, יש את החותם והגנון שלי בכתיבה ואפילו אם זה משהו כה לא לירי כדברייך כמו " שניה".
אינני זקוק לתשבוחות על כתיבתי שכן אין סיכוי שאדם שאיננו בגופי בין את מה שגופי כתב.
אם כן נשאלת השאלה " מדוע אני מפרסם כאן?"
שאלה שאני די מתחבט בה ואני חושב שאעשה הרבה אנשים מאושרים בשניה שאוריד ואסיר את יצירותי מהאתר.
הסיכוי ליצירת דיון על שירה(לגבי תסריטאות לא מצאתי כאן שותפים) הוא סיכוי ששווה לתת לו לחיות,אולם ביקורת ללא הבנה של כוונת הכותב או מחשבתו הינה נבזות ומסתכם בציטוט " נו באמת " ובקשקוש לגבי החלק האחרון(אפילו אין לי כוח לעשות קופי פייטס)
כשניתחתי יצירה שלך, ניתחתי אותו לעומק ללא התיימרות שזו באמת הייתה כוונת הכותבת אלא מה הייתה הבנתי, כנראה הנובילוס הינה תכונה זרה לך( האם זה גנטי במשפחה ?)
אני מודה עייפתי.
ובעייפות זאת אסכם:
זה כזה עצוב שילדות האתמול ככה חלפה..
בלי שניה אחת להתעכבות..
בלי שניה אחת לתהיה
אולי אין חזרה..
הייתי חותם ב" שלך" אולם זה יהיה כזה שקר, אז אסכם בכך שכנראה אין לנו שיח ושיג אז " איש על מחנו איש על דגלו"
מאיר פרידמן שמצונזר
נו באמת.
"כזה עצוב"- זו לא שפה לירית (ואם תטען לכוונה תחילה להבאת עגה כמטאפורה או סתם כביטוי מתריס כלפי התרבות , אגיד שוב: נו באמת.).
"התעכבות"? אולי עיכוב.
החלק היחידי שכן אהבתי הוא הפרדוקס התיאוטולוגי שב"אולי אין שניה אחת לתהיה"- כאשר השורה שאחריה מבטאת את אותה תהייה שלכאורה אין זמן אליה.
[ליצירה]
ואני כל כך אהבתי את המעט הזה.
ולא. אין זאת חנופה. אמת לאמיתה.
בלי פוסט טראומה או טרום מודרנה, תגובתך שופעת חום ולהט גילוי . קארבר - ענק (רכשתי, והוא קנה אותי).
[ליצירה]
על אמת ועל מסיכות
הממ..
מאיר יקר, אף אחד לא יכול לקחת ממך את ה"אמת שלך", וגם לא למתוח עליה ביקורת או אפילו להביע לגביה דיעה, שכן, כפי שאמרת, היא חלק מהקיום הייחודי והחד פעמי שלך, שאף אחד לא יוכל אף פעם "להבין" (או להרגיש או לחוות) באמת.
נכון. אבל זה לא מה ש"ציידת חלומות" (ליאת חומסקי?) ניסתה לעשות. היא התייחס לא לאמת שלך ואפילו לא לדרך בה אתה אומר אותה, אלא, למיטב הבנתי - לבמה. כלומר, לעובדה שבחרת להביע את האמת-חסרת-המסיכות הזאת באתר שעוסק בכתיבה יצירתית, ותחת הסווג "שירה".
העניין הוא, ששירה זו אומנות. והאומנות דרכה במסיכות. אך המסיכות שהיצירה האומנותית משתמשת בהן, מטרתן בעצם להרשות לנו להסיר את המסיכות האחרות שלנו, שנוצרו משחיקה ומ"עייפות החומר" או מהצורך להגן על עצמנו -- ולגעת בנו בדרך אחרת, מזוית לא צפויה, ולהותיר בנו חותם אמיתי.
המילים וצורת ההבעה שאתה השתמשת בהן ב"שניה" הן שגרתיות וסתמיות, ולא מצליחות לעקוף את מחסומי הציניות והעייפות ובאמת לגעת. יש מבין?
(אני מקווה שאפשר להמשיך ולפתח כאן דיון ענייני, ושלא תמצא לנכון לתקוף אותי כאן כי מטרתי אינה לתקוף אותך...)
יום טוב,
כנפי שחר.
[ליצירה]
איני בא להגן על מה שכתבתי, את אשר כתבתי כתבתי.
לא הוספת כלום כנפי שחר לדיון אלא הבעת את דעתך ששירה חייבת להיות סוג אחד של אומנות שאת חושבת שהיא כזו.
כפי שכתבתי בתגובה הקודמת, השתמשתי בכל הסגנונות והסגנונות היו מסוגננות מידי ולא אמיתיות.
אני אוהב את מה שכתבתי וטוב לי עם כך ואני עדיין חושב שהתגובה של אותה " פלצנית" הייתה תגובה של פלצנית.
מאיר.
[ליצירה]
ליאת חומסקי יקרה( ואני נהנה להדגיש את שם המשפחה) עייפתי מהרדידות והחוסר הבנה שלך ושל רבים כמותך באתר זה.
את הסברי ניתן למצוא בתגובות אחרות שתקפו אותי באתר זה ואת הצביעות ניתן לראות בהשוואה לשירי "שאול מלכי" לעומת הבלדה שנכתבה כאן בידי מישהו אחר על יחסי יהונתן ודוד.
במגוון היצירות( אם בכלל ניתן לכנות אותן יצירות)שכתבתי הוכחתי שאני שולט במדיום הלירי לגווניו(כולל פרוזה ותסריטאות...דברים שרק מעטים כאן אם בכלל, מסוגלים), גם אני יכול לסחרר בליהוטטי מילים וליהוטטי מטאפורות אולם זהו שקר..שקר שרבים כאן מיטיבים לכתוב.
במחשבה הפוסטמודרנית האמת שלי איננה פחותה מהאמת שלך אולם זוהי האמת שלי. בפראפרזה על תגובתך, החוסר ליריות איננה מורידה ממה שהכותב התכוון ובמקרה הנידון הכותב התכוון לשחרר אנחה ואנחה איננה מגיעה בצורה לירית כפי שעיטוש או שיעול איננו לירי.
אמנם לא כל קובץ מילים הוא שירה ובכך חשיבתי היננה מודרנית אולם חוש הביקורת שלי הוא פוסטמודרני, מה שלא מוצא חן בעיני אינני מגיב עליו כל עוד הוא איננו פוגע בחברה סטייל שירים משיחיים ופשיסטיים, נקודה שכנראה לא חדרה לחלל שכלך,כנראה את לא הגעת לתובנה הזאת.
הגדולה בשירה איננה במשחקי מילים, חרוזים, מטאפורות, תקבולות ועוד ועוד בולשיטים שלימדו בשיעורי ספרות. לקח לי שנים לקלוט את זה ועיני נפקחו רק לאחר שקראתי את קארבר ואת בוקובסקי.
אם תקראי את סגנון הכתיבה של בוב דילן לדוגמא(מודה באשמה משוחד לגביו)את תגלי את הסלנג הדיבורי שלו, את קובץ המילים שכתבתי( והרי תתנגדי למילה שירה)השתמשתי בסגנון הדיבור בשאיפה להעביר את האמת שלי ללא מסכות.
אני לא מחפש להתריס נגד תרבות(ומהי תרבות ? משמעות פומבית המובעת בידי שיח/טקסט- קליפורד גירץ) לו הייתי מחפש להתריס נגד תרבות הייתי צריך להמציא סגנון חדש שעדין לא נשמע ונכתב אבל שנות ה50 בארה"ב הקדימו אותי במספר שנים. אני לא מחדש שכן מילה היא סופית( עייני בהסברי בשאר התגובות שתקפו אותי) אולם הקול שלי עדין לא נשמע ולא נכתב ובזאת אני כן מחדש, בלי יותר מידי התיימרות, יש את החותם והגנון שלי בכתיבה ואפילו אם זה משהו כה לא לירי כדברייך כמו " שניה".
אינני זקוק לתשבוחות על כתיבתי שכן אין סיכוי שאדם שאיננו בגופי בין את מה שגופי כתב.
אם כן נשאלת השאלה " מדוע אני מפרסם כאן?"
שאלה שאני די מתחבט בה ואני חושב שאעשה הרבה אנשים מאושרים בשניה שאוריד ואסיר את יצירותי מהאתר.
הסיכוי ליצירת דיון על שירה(לגבי תסריטאות לא מצאתי כאן שותפים) הוא סיכוי ששווה לתת לו לחיות,אולם ביקורת ללא הבנה של כוונת הכותב או מחשבתו הינה נבזות ומסתכם בציטוט " נו באמת " ובקשקוש לגבי החלק האחרון(אפילו אין לי כוח לעשות קופי פייטס)
כשניתחתי יצירה שלך, ניתחתי אותו לעומק ללא התיימרות שזו באמת הייתה כוונת הכותבת אלא מה הייתה הבנתי, כנראה הנובילוס הינה תכונה זרה לך( האם זה גנטי במשפחה ?)
אני מודה עייפתי.
ובעייפות זאת אסכם:
זה כזה עצוב שילדות האתמול ככה חלפה..
בלי שניה אחת להתעכבות..
בלי שניה אחת לתהיה
אולי אין חזרה..
הייתי חותם ב" שלך" אולם זה יהיה כזה שקר, אז אסכם בכך שכנראה אין לנו שיח ושיג אז " איש על מחנו איש על דגלו"
מאיר פרידמן שמצונזר
[ליצירה]
נו באמת.
"כזה עצוב"- זו לא שפה לירית (ואם תטען לכוונה תחילה להבאת עגה כמטאפורה או סתם כביטוי מתריס כלפי התרבות , אגיד שוב: נו באמת.).
"התעכבות"? אולי עיכוב.
החלק היחידי שכן אהבתי הוא הפרדוקס התיאוטולוגי שב"אולי אין שניה אחת לתהיה"- כאשר השורה שאחריה מבטאת את אותה תהייה שלכאורה אין זמן אליה.
[ליצירה]
אריאלה
אז את רם בן חורין את לא מכירה שזה מקובל, תכירי כעת את מאיר פרידמן שממליץ לך בחום להוציא את המקל מטאטא שתקוע לך את יודעת איפה?
זה מספיק אקדמאי ?
[ליצירה]
בזכות הסמים אני מסוגל לחשוף הצגות עלובות כמוך...
אבל בוא לא נרד לפסיים אישיים...בוא נסכם שאני מהאצולה..ואתה יכול רק לשאוף לכך..פלבאי..
ממני
הפטריקי.
[ליצירה]
[ליצירה]
היית צריכה לענות לרופא,
"מה דעתך על החלפת המשקפיים,כי אני באמת מכירה אופטמטריסט טוב שיעזור לך,הנה קח את הכרטיס ביקור שלו..זה בחינם,תגיד שאני שלחתי אותך,אתה לא יכול לפספס את החנות שלו זה יוצא בסימטאת דנטה 6"
[ליצירה]
מר נביא שקר הנכבד.
על ראשונה ראשונה:1. מכיוון שר' נחמן מברסלב בעצמו לא כתב כלום הרי הציטוט מובא בשם אומריו לכן אין בבילוגרפיה מודגשת,הרב ישעיה הדרי ראש ישיבת הכותל ייתכן ששמע זאת ממשה או דורון
2.אם לא הבנת את המקורות לגבי כוח אוטונומי נפרד של הגוף תפנה שוב למחלוקת רש"י ותוס' לגבי יד מקום הנחה היא,משם התבססה התיזה שלי.
3. לגבי אליהו, כל אחד ופרשנותו, ב70 דרכים ניתן לפרש את התורה(כל עוד שזה אינו סותר את הבסיס, וכבר למדנו " אין חדש בתורה")
4. לגבי פירוש היהדות הסברת במילים אחרות את מה שכתבתי בהבדל הקט שאני רמבמיסט וטוען שלכל דבר יש סיבה לוגית שכן אילולי הסיבה הלוגית זה לא היה ניתן למוח סופי(האדם) להבנה, אם כך הכול גשמי ביהדות מלבד אותו סוד של " לו ידעתיו הייתיו", מפליא אותי שלא התייחסת לתשובת האל לאיוב, אולם זכותך.
5.המהפכנים בצרפת(ליתר דיוק בתחילת המהפכה) חיפשו מהפכה תחוקתית כפי שנעשתה באנגליה, חזור לספרים ותראה זאת.התעלמת משאר הדוגמאות ההיסטוריות
6.ועל אחרונה אחרונה: זה אינו משל יווני אלא בסיס המיתולוגיה שלהם(לאחר מכן רומא)והבאתי זאת להראות שאין הבדל בין פאגניזם למונותאיזם ברעיון
של התקדמות לעבר וחזרה לעתיד. תוכל למצוא מקורות מקבילים במדרשים היהודים לאותו רעיון ומכיוון שאני מתבסס כעת רק על זכרוני ואין לי את הרשימה הבבילוגרפית איני מרחיב.
אם המאמר מעורפל אני מתנצל מראש ויכולת להתעלם ממנו או לקרוא אותו כמה פעמים ואז להביע את דעתך
אולם כפי שאנדי ורהול כבר כתב, " כל אדם זכאי ל15 דקות של תהילה"
ענית התשובה שלי אליך לקחה בדיוק 14 דקות.
שלך
מאיר פרידמן.
[ליצירה]
אני.????
כשרוני.????
בטח טעית בבן אדם או בכתובת...מה..? לא סיפרו לך אודותי?
ראי בהמלצות של איתמר לא ברור, שחף דרור,ערוגה,ממזר פרחים ועוד ועוד טובים ורבות...
וכעת למשהו רציני...
שמייח שאהבת.
(למרות שלפי הדס היו חסרים לי מרכאות...אז בשביל לספק אותה הנה הם.." " " " " " " " " " " " " " " )
[ליצירה]
[ליצירה]
כמובן שמלחמת לבנון הייתה לבטחון המדינה..?
ברור...מה??? לא???
1000 ומשהו הרוגים על אדמה זרה ושטותית...
חבוב לא היית שם, אני לא בטוח שעשית בכלל צבא...אז בנינו...מי העלוב כאן?
זה בסדר..בזכות כמה עלובים כמוני אולי יהיה יום אחד שלום.
המשך להיות לא ברור איתמר.
[ליצירה]
ובכן מעוז צור...חיל הכותב מיציאה ליציאה..( מקווה שאין לך בעיות מעיים)
אני אוהב לצאת אידיוט, ואין לי בעיה עם זה...
גם הכפשת השם מאיר פרידמן לא מזיזה לי..בכנות..
אבל הצלחת לשכנע אותי ותודה לכך..
אני התחלתי את הבלאגאן ואני אסיים אותו.
ערוגה...את עדין כישלון שלא יודע לכתוב, ואת עדין יצור ששוה לכתוב עליו מחקרים בחות הקופים,נראה לי שזו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שיהיה הצדקה מוסרית לניסוים בבעלי חיים, אולי ימצאו לך תרופה?
בעצם על מי אנחנו עובדים..?
אין תרופה לטמטום...זו הסיבה שמעוז צור הגיב..
כמו כן..אני רואה שהפורום מתקדם יפה מאוד, והצביעות של מנחם מחייכת משניה לשניה, תגובה שלי מחקת וכשביקשת שאפסיק את השרשור- הפסקתי, אולם פורום שלם תחת הכותרת " הוציאו את המקלל"-זה אפשרי...
ובכן, כפי שאנדי וורהול אמר : " לא משנה מה אתה כותב, העיקר שמאייתים את השם שלך נכון בעיתון"
במקרה הזה..אני מודה לכולם שאייתו יפה את השם מאיר פרידמן..
" בלעדיי היה לכם משעמם.."
תגובות