[ליצירה]
ועל זה נאמר: לצחוק בפה מלא, הרגשתי כאילו אני נוקמת בכל אותם מתמטיקאים עם כל ההמצאות המעצבנות שלהן, והיה מצחיק ממש לצחוק על כל אלה שלומדים עליהם בהרצאות!!!! חיחיחיחי
[ליצירה]
יונתן, המשפט האחרון של פרמה הוכח בעזרת כלים מתמטיים שהתפתחו מאות שנים אחרי שפרמה מת, כך שלא יתכן שההוכחה שמוכרת לנו כיום היא ההוכחה שפרמה הוכיח בזמנו, ולכן יש רבים הטוענים שהוא פשוט היתל במתמטיקאים, בלי כל קשר לכך שהבעיה נפתרה בסוף.
[ליצירה]
קודם כל, יישר כח על הסיפור - אהבתי מאוד. לא ידעתי שאתה כותב גם *כזה* (זהירות, קב"ן)...
משהו שלא היה ברור לי - למה היא מציירת אותיות? כי זה לא כל כך משתלב אחר כך. אהבתי את הבחירה של השמות, והרעיון פשוט יפה. הפואנטה היתה די ברורה, אבל זה בכלל לא הרס לי. חמוד מאוד, אהבתי!
[ליצירה]
איזה פספוס
לא יכולתי לגלות את השיר הזה לפני המבחן באלגוריתמיקה???
זה פשוט סידר לי את הדברים יותר טוב בראש.
גם נחמד וגם משכיל...
טוב,למועד ב' אני אדע מאיפה ללמוד באמת
[ליצירה]
יש! תלתולי שם יצירה!
ב"ה
קסום, יפהפה ועצוב (אבל לא יותר מדי, זה מתוק מכדי להיות עצוב).
הערה שולית מאד בקשר לניקוד - אם אתה רוצה לנקד ש' שמאלית, זה בכפתור של הספרה 9, ש' ימנית בספרה 0, חולם במקף. ואם אתה רוצה לשים באותה אות גם דגש וגם ניקוד אחר, או גם דגש, גם ש' שמאלית או ימנית וגם ניקוד אחר, קודם שים את הדגש, אח"כ הש' שמאלית או ימנית, ובסוף את הניקוד הרגיל, אחרת חלק מהניקודים יוצאים מחוץ לאות :-)
אבל כמובן שזאת הערה שולית ביותר.
ואיך לאכול ארוחות אתה שומר על חריזה כזאת עם אוצר מילים כזה ובאורך כזה?
[ליצירה]
אין לךמושג
כמה האנטרופיה הזו מתארת היטב את חיי כרגע וכמה עודד אותי הסיפור שלך מבפנים. במיוחד המשפט שבו נאחזת בלגאניסטית כמוני: "המאבק אבוד מראש. הבלגן שנוצר כאשר מסדרים דבר מה, תמיד גדול יותר מהבלגן שסודר".
(אמנם הופניתי לכאן במוצ"ש, אז הייתה עוד אנטרופיה עם המעבורת ורמון וכל זה, אבל רק כעת מצאתי זמן להעמיק וטוב שכך).
[ליצירה]
אני מכיר אותו !!!
בשבתות ניתן לראות אותו מופיע עם תרנגולי ההודו מחופשות לבובות שרוקדות למבדה, בטיילת של ת"א, ליד חוף שרתון.
אולי הוא מסרק את הזקן ביום שלישי, אבל מגלח אותו לפני שבת.
אפ'עם לא הבנתי על מה הוא שר. אני אולי שומע רוסית, אבל לא מבין מילה. מותר בכלל לשמוע אותו בשבת?
מה שכן, כל פעם שאני רואה אותו, מתופף בקצב על תוף המרים (כמה מתנות אפשר לקבל מבתולת הים? התוף הוא מבתולת הטיילת), הוא מעלה חיוך גדול על הפנים שלי.
[ליצירה]
מעולה!
אני מבין שזה נכתב בסביבות תשעה באב בשנה שעברה ועל-כן הכותרת הנ"ל... אבל הכותרת טובה בכל-מקרה, כיוון שהסיפור ממחיש לנו כמה חבל שאין לנו בית-מקדש... בתקווה לראות יצירות מסוג זה גם השנה, הראל.
prednisolone side effects in dogs bilie.org prednisolone 5mg tablets
[ליצירה]
מסכים עם טובי: הסרט אמנם מעבד את הספר, אבל משמר מאד את רוחו. ראיתי כמה עיבודים לאליס, רובם נאמנים יותר לספר- אבל העיבוד של וולט דיסני מוצא חן בעיני יותר מכולם.
ואגב- ספר וסרט הם שני מדיומים שונים מאד. לכן כשרוצים להעביר ספר לקולנוע *חייבים* לעבד אותו. כשלא מעבדים אלא פשוט 'מעתיקים' את הספר אל הבד- מקבלים דברים חסרי השראה כמו 'הארי פוטר' הראשון והשני.
[ליצירה]
לרקיע:
יאיר א אמר שאין בש"ס אמירות בזכותן של נשים. ודאי שיש, לולא היו באמת שהיתה לנו בעיה קשה. הוא אמר, ובצדק גמור, שיש הרבה מאד אמירות שמתיחסות לנשים כקלות דעת פתיות וטפשות, ולא רק בש"ס אלא גם בראשונים ובאחרונים. והנקודה העיקרית היא שיתכן שמבחינה היסטורית היו לאמירות אלו בסיס אז- מאחר ואצל נשים הונצחה בורות (ולהגיד שגברים אנאלפביתים אבל יודעי תורה היו שקולים לנשים נראה לי כהתממות גדולה מאד) ומאחר והן לא נחשבו בתור מישהו שלהשיג השגים בידיעת ה'- ממילא הדרישות שמתעוררות היום לא התעוררו אז.
ורק עוד הערה קטנה- הביטוי 'מניין נשים' לא בא להגיד שהן יכולות לומר קדושה ולקרוא בתורה. זו פשוט צורה להגיד -קבוצה של נשים שמתכנסת לתפילה משותפת, שיש לה את הערך המוסף שדיבר עליו יאיר בתגובתו. אם יש לך מילה טובה יותר, קדימה.
[ליצירה]
הוא שאמרתי: הביקורת לא היתה על התוכן בעיקר אלא על הצורה. היא כתבה את זה כשיר, ולשיר אמורות להיות איכויות מסוימות שלדעתי חסרות פה. באשר לתוכן- מסכים איתך בכל ליבי, יהודית.
[ליצירה]
ליאיר: אני מסכים עם כל מה שאמרת, ונדמה לי שגם קצת אחרת תסכים (ואם לא, מבקש את סליחתך). נדמה לי אפילו שהיא כתבה את זה בהסבר: " יהיו שיקומו ויאמרו כי הדאגה לשטחים נובעת מתוך הדאגה לעמ"י כולו, ואני טוענת שאם כך היה הדבר- פני השטח היו נראים אחרת.הרבה אחרת." ואני בטוח גם שהרבה מהמתנגדים (כמו גם הרבה מהתומכים) עושים את מה שעושים למען העם כולו. הבעיה (בשני הצדדים. אני לא אוהב את הביטוי 'בשני הצדדים', אבל פה הוא נכון, לדעתי) מתחילה כשנראה מאופן ההתנהלות שזה לא באמת אכפת. זה בולט באופן בוטה בהתנהלות הגסה של שרון ובוודאי בהתנהלות של התקשורת המתארת את המתנחלים כתאבי ממון במקרה הטוב וכמשיחיים מטורפים במקרה הרע (בעצם אני לא בטוח מה המקרה הטוב ומה הרע פה)- מחד, ובאיומי המלחמה וה'התפטרות מהמדינה' ובאי ההסכמה להכיר במחיר שדורשת ההתיישבות בגוש מאידך. (ואני לא בא להביע עמדה בנושא, מהסיבה הפשוטה שאין לי עמדה מובהקת). אני חושב שבאתר שרוב גולשיו מתנגדים לתכנית ההתנתקות- תמונה כזו, שמביעה באמת מחאה עדינה, היא במקום.
[ליצירה]
לדעתי זה ממש יפה. (וגם לי זה הזכיר את הגשרים של הילד). ודווקא מצא חן בעיני הרעיון של רשימת המקורות שהובילו לסיפור, מפני שברור שהיא רצתה להעביר איזשהו רעיון כאן, ולא רק לספר סיפור, וככה הקוראים יכולים למצוא אותו ביתר קלות. אני ממש לא בעד הקטע של 'יצירה טובה היא יצירה שרק חכמים מצליחים להבין, ויש המון אנשים שחושבים ככה, משום מה. איזושהי הרגשה שמי שלא הבין את כל הרמזים ששתלתי ביצירה הגאונית שלי כנראה לא שווה שיטרחו להסביר לו. אני אוהב להבין דברים, ואם לא הולך לי, אני שמח שמסבירים.