[ליצירה]
טוב, אתה לא הראשון ששאל, אז אסביר כמיטב הבנתי (אני מכיר את ההוכחה בדיוק כמוך- מהשיר):
מניחים שP קיימת, ואז בונים תכנית שמגיבה הפוך מP ע"י שימוש בP עצמה, שזה צעד לגיטימי מבחינה לוגית, ומגיעים לפרדוקס כשמחילים את התכנית החדשה על עצמה (גם צעד לגיטימי). פרדוקסים לא יתכנו במכונה מתמטית ולכן חייבים להסיק שההנחה שP קיימת אינה נכונה (כי כל שאר הצעדים היו לגיטימיים). זה נכון שהרבה פעמים כללים שמנסים לחול על עצמם מובילים לפרדוקס, ועל זה נאמר- אין הכי נמי, אני לא מבין איפה הבעיה. פה, במקרה, היו צריכים עוד צעד (Q) כדי להגיע לפרדוקס, זה עניין של מה בכך. ובקשר למה שכתבת בסוף- לא הבנתי למה התכוונת..
מקווה שהובנתי.
[ליצירה]
כרגיל, ממש יפה.
מה שאני אהבתי בסוף זה השבירה הסגנונית הפתאומית שגורמת מראש לחשוב אחרת על התוכן של השורות האחרונות בפרט ושל השיר בכלל. לדעתי (הקטנה:-)) זו דוגמא טובה למקרה שהסגנון משרת באופן מובהק את התוכן.
[ליצירה]
אסתר, השאלה השלישית ממש כבדת משקל.
לגבי הראשונה- נראה לי שזה ציטוט כי בוב אמר את זה, אם כי זה די חסר ערך לספר לי שבוב אמר, כי איננו יודעים מה טיבו של בוב.
[ליצירה]
ליאיר: אני מסכים עם כל מה שאמרת, ונדמה לי שגם קצת אחרת תסכים (ואם לא, מבקש את סליחתך). נדמה לי אפילו שהיא כתבה את זה בהסבר: " יהיו שיקומו ויאמרו כי הדאגה לשטחים נובעת מתוך הדאגה לעמ"י כולו, ואני טוענת שאם כך היה הדבר- פני השטח היו נראים אחרת.הרבה אחרת." ואני בטוח גם שהרבה מהמתנגדים (כמו גם הרבה מהתומכים) עושים את מה שעושים למען העם כולו. הבעיה (בשני הצדדים. אני לא אוהב את הביטוי 'בשני הצדדים', אבל פה הוא נכון, לדעתי) מתחילה כשנראה מאופן ההתנהלות שזה לא באמת אכפת. זה בולט באופן בוטה בהתנהלות הגסה של שרון ובוודאי בהתנהלות של התקשורת המתארת את המתנחלים כתאבי ממון במקרה הטוב וכמשיחיים מטורפים במקרה הרע (בעצם אני לא בטוח מה המקרה הטוב ומה הרע פה)- מחד, ובאיומי המלחמה וה'התפטרות מהמדינה' ובאי ההסכמה להכיר במחיר שדורשת ההתיישבות בגוש מאידך. (ואני לא בא להביע עמדה בנושא, מהסיבה הפשוטה שאין לי עמדה מובהקת). אני חושב שבאתר שרוב גולשיו מתנגדים לתכנית ההתנתקות- תמונה כזו, שמביעה באמת מחאה עדינה, היא במקום.
[ליצירה]
תגובה ל(איך כותבים את זה?):
קודם כל אני מניח שלדוקטור הנ"ל היה מקור לדבריו. עם כל הכבוד לך לא נראה לי שעברת על כל ספרות השו"ת ועל כל העדויות האחרות (שיתכן, אתה יודע, שגם להן יש מהימנות מסוימת אע"פ שהן לא כתובות בשו"ת), אז חבל לזלזל בלי להקשיב לפני כן.
שנית, ברור שגם אם היתה תופעה כזו, היא היתה חריגה ויוצאת דופן, ולאו דווקא בגלל שהיא מנוגדת להלכה- פשוט כי מעמדן של הנשים היה כזה שהן לא הרגישו צורך להשתתף בפועל בתפילות ובשמחת התורה. אתה יודע, היום נשים מתפללות (הן אפילו יודעות לקרוא, זה גם חידוש), ולומדות תורה ועוד הרבה דברים. אתה יכול עד מחר לצעוק ש'זה לא מופיע באף שו"ת'. גם המדרשות לא מופיעות באף שו"ת. זה לא יעזור- כשיש רצון כן ואמיתי הוא מוצא את דרכו.
תגובות