[ליצירה]
היא לא היתה יכולה לשבור כלום אילולא היה ביסוס הלכתי למנייני נשים. ברור כשמש שאילו היה פוסק שהתייחס לשאלה זה היה עדיף עשרת מונים. אבל הואיל ואין, ומובן בהחלט למה אין (כפי שאמרתי, לא היתה דרישה כזו מצד הנשים), והואיל וההלכה בכלל לא שוללת מנייני נשים (כבר בגמרא מובא שאפשר לעשות מניין נשים לקריאת מגילה, למשל), לדעתי לעדות היסטורית שדבר כזה כבר קם והיה יש חשיבות, בביטול הרתיעה (חסרת הטעם, אולי) מהחידוש.
[ליצירה]
.
איזה יופי!
זה כל כך יפה בעיני כשמסתכלים על תופעה שגרתית כביכול, אולי אפילו מעצבנת, ומצליחים לבור מתוכה את הענין הפנימי שלה. העלאת ניצוצות כפשוטו. מעבר לזה שהקטע המסיים ביצירה הספציפית הזו ממש נגע בי, בתבונה שבהסתכלות ובכמיהה המתעוררת.
[ליצירה]
קודם כל הסגנון שלך נהדר, כמו תמיד. והעירוב של משלבי השפה ממש יפה.
לגבי התוכן- אני לא בטוח שהבנתי עד הסוף, אבל מה שהבנתי- מפעים ומעורר מחשבה. אולי מחר כך אבין יותר למה התכוונת..
[ליצירה]
טוב, אמנם שלחתי לדנדוש מסרישי בנושא, אבל בכל זאת אולי כדאי להגיב גם בפירוש:
אני בשום אופן לא מצדיק פיגועים, בשום צורה. אני גם לא חושב שאנחנו כובשים אכזריים שגזלו את אדמתם של הפלשתינאים האומללים.
אבל אני כן חושב שמדובר באנשים אומללים, ומה לעשות, מצטער שיש בי רחמים על אוכלוסיה שחיה בצפיפות, בערות, רעב ותחת מניפולציות של אנשי דת כביכול ואנשי שלטון רעי לב.
בעצם, אני לא מצטער.
[ליצירה]
תיקון טעות:
ככל שנשמה נמצאת יותר זמן בתוך גוף, כך גדל הסיכוי שתצא ממנו (הוכחה: יש יותר זקנים מתים מילדים מתים). מכאן נובע: ככל שנשמה חדשה יותר בגוף X, כך יש לה יותר זמן להחזיק בו מעמד.
מסקנה: לפי חוקי ההסתברות, אם אחרי שנכנסה לי נשמה משלי נכנסה לי נשמה של חתול- הסיכוי שדווקא היא תשאר *גדול* יותר.
לתשומת ליבך.
(תרגיל: הפריכו את ההוכחה ב2 דרכים שונות לפחות, להגיש לי במסרישי)
תגובות