שמרנו אל
משנאה עצמית
מסילוף אמת
מהשוואות אומללות
מבורות עצומה
כי
דוקרות הן כמדקרות
צורבות בפצע הפתוח
זורות בו מלח
גם לאחר דורות
רחם עליהם
מיום זיכרון זה
עד יום זיכרון הבא,
החונן לאדם דעת
ומלמד לאנוש בינה
קרוב לשבע שנים באתר "צורה" ועדיין היד (עם העט) נטויה.
נשוי ואב לשתי בנות.
עוסק בכתיבה בתור תחביב ובתור עורך ספרותי ורעיוני
לאחרונה יצא ספרי "מיתר סמוי"
[ליצירה]
לא מתבייש, אבל אני מקווה שהבנקים ידעו עם מי יש להם עסק ויגדילו את מסגרת האשראי שלו.
ואולי, אולי זה קשור לזה שהאוברדרפט גדל והמסגרת מצטמקת והוא רוצה לרמוז להם בעדינות שיגדילו ולא יגבילו.!
[ליצירה]
"ביום הקמתה של ישראל, המדינה ניצלה בצורה צינית ביותר, את פלישת צבאות-ערב, שנתמכו על ידי האימפריאליזם הבריטי, בתור עילה לכאורה, לטיהור אתני חסר-תקדים במזרח-התיכון, שבמהלכו, גורשו או אולצו לעזוב, בסביבות 700 אלף תושבי הארץ הערביים; יותר מחמש מאות כפרים ועיירות חרבו; וכתוצאה מכך, אלפים על גבי אלפים, בן לילה נהיו לפליטים".
אמירה צינית. הטיעון הזה פשוט מידי טריוויאלי מידי:
עילה? הרי כל האליטה הערבית, המנהיגות הבורגנית הערבית ברחה לפני ה"עמך" והותירה את הציבור הערבי או לברוח או להתמודד מול "האויב הציוני". אין בזה עניין של שחור או לבן.עזיבה של האוכלוסיה או גירושה אירעו בעקבות נסיבות המלחמה. היו מקומות בהם ברחו הערבים בעצת מנהיגיהם כמו למשל בחיפה (דוגמה מובהקת) וביפו (עקב התקפת האצ"ל ובריחת האליטה) והיו מקומות כמו לוד ורמלה שהערבים גורשו משם (עקב ההתקוממות שאירעה שם)
דע לך כי במאורעות 36 39 נקטה האליטה הערבית בצעד דומה ו50 אלף איש נמלטו לארצות אחרות עד תום ימי הרעה.
טיהור אתני? מה קרה בירדן 1970 בספטמבר השחור כאשר צבא ירדן ביצע טיהור אתני במחבלי אש"ף והרג 7000 מהם?
בל תשכח כי במהלך שלשת החודשים שקדמו לחודש מרץ (אז בערך פתח היישוב היהודי באופנסיבה התקפתית) נהרגו/ נרצחו במגה פיגועים כאלפיים איש. חלק נכבד מהם מן האוכלוסיה האזרחית.רק להזכירך במהלך אינתיפאדת אל אקצא נהרגו אלף איש אך במהלך ארבע שנים.
[ליצירה]
---
כל אחד עובר את זה, וגם מבנה השיר מעיד על כך:
בתחילה יש את הסיעורין, המילה שסותמת את צינור המוזה נפלטת ובעקבותיה מילים נוספות ושטף אדיר של רעיונות עד הגדר שעוצרת :-)
חינני כתמיד :-)
תגובות