"מורשה "איננו ביטוי חד מימדי" במובן של ירושה בלבד .ארץ ישראל ותורת ישראל  אל מול עם ישראל אינם אך עניין או מושא של  ירושה בלבד.

הרי התורה כבר עשתה שימוש בביטוי ירושה בקשר להנחלת ארץ לעמים אחרים וכאן ביקשה התורה במפורש להוסיף לביטוי ערך מוסף נוסף .

אם כן  הערך המוסף הוא ירושה שאין מהרהרים אחריה ירושה שהיא הופכת מוסכמת מבחינה גלובלית בבחינת  :"הרשאה" שאנו מורשים לא רק על ידי אלוקים אלא גם על ידי כלל האדם

בירושה על הארץ

ובהנחלת התורה גם לכלל האדם