השטן הצליח לשכתב את הבריונות הדתית ההסטורית ההיא. להאפיל שוב ולקעקע גם את ניצניו של הבית השלישי . להטל בנו להשליך איש באחיו לכלל מערבולת דמים  איומה ומרה.
 עיננו חזו בתחילתה של הקריסה.
 מרידת הממלכה הגדולה של רבנים קצרי ראות ורוח  שהמחישו ב"תורתם" את  עבודת האלילים הגדולה ביותר . שדווקא מתוך עבודת ה' קיצונית וחסרת ראות ומעוף הופכת היא בהפוך על הפוך : לעבודת אלילים.
 "לא תעשון איתי אלוהי כסף ואלוהי זהב".
 אתם יכולים לשכלל את עבודתי עד כדי עבודת אלילים. של כסף מזוקק זהב מלוקק
 הכל בטענה שזה "אתי" [את ה']

משהו נורא קורה לנו לכולנו.
בשתיקת הרוב השקט גם אנו נותנים למעשה את ידינו  לאותו התהליך שהחל מסתמן המרידה ב"אתחלתא".
 כולנו באדישותינו, מקעקעים מבלי משים את תשתיתה
זה תחילת סופה של הציונות הדתית.
ההסטוריונים של : ``חבלי הגאולה`` יציינו את ההתפתחות האחרונה כקו פרשת המים של השקיעה.
של דעיכת כל האורות
אקורד ראשון באותה סימפוניה של הספד,שדי תזכיר את ``איכה``
מחילה.
 אתם הרבנים המורדים. המעפילים לעלות בטרם עת.
אינכם יודעים מה אתם מעוללים.
להרים עתה בטרם עת ובשלות את נס ההכרעה :
 לפיו עתה נכפה את חוק התורה שיגבר על חוק הממלכה....
זה פשוט תלישות וחוסר הבנה משווע במהות זו הגאולה.
אתם מבלי משים, מקעקעים את כל התשתית הרגישה, שנבנתה עד עתה ובדמים יקרים.
אבל מי שמבין משהו בזו הגאולה, הרי שלמרבה הצער, ההתפתחות הזו היתה צפויה בעיניו.
הכתובת הזו מזמן היתה כתובה על הקיר
משום שמי שהקדים את המאוחר והעניק עדיפות מכרעת ל``גאולת`` הקרקע על פני גאולת העם. ברור היה שכשיתברר לו, כי באה שעת האמת והמשבר.
אלה ישובו ויתחפרו. להצדיק בכל מחיר את גישתם.
 היה ברור כי אלה
 ירוצו עוד יותר קדימה לקבוע : כי חוק התורה על פי תפישתם והבנתם מבטל הכל .
כאילו הקב``ה עד עתה ניהל את ה``אתחלתא`` על פי מצביאיו האדמו``רים
ועל פי אחרון הפוסקים אחרונים כראשונים.[הקב``ה בחר להתחיל את האתחלתא בכוונת מכוון על פי כללים החיצוניים לתורה]
אם לא תתעשתו ומהר, תמיטו עלינו חורבן נורא.
בפעם האחרונה זה לקח אלפיים שנה ושואה איומה .
הפעם מי יודע......