מדוע פותחים בכיפור בתפילת כל נדריי
על ידי משה אהרון
רק הפגנת אחדות כלל ישראל יש בה כדי לשחרר ריאקציה חיובית שיש בה כדי להשפיע על הדין
שרשרת ריאקציה של ערבות הדדית ועד כדי זליגת זכויות מאחד לאחד
ליום הכיפורים אנו מבקשים לבוא עם הערך המוסף המוחלט שיש בו כדי להשפיע באופן מכריע על הדין והוא ערך האחדות ואהבת כלל ישראל .
שמידת הדין מתכופפת תמיד אל מול אחדותם של כלל ישראל
משלרק "גוי אחד" יכול שיעמוד כביכול כשווה מול "ה' אחד"...
והנה איך אפשר שלא לפתוח את היום הזה בהסרת כל המחיצות המפרידות. בביטול כל הנדרים ,הנידויים, האסרים והחרמות שתמיד תמיד יש להם גם השפעה שלילית על אחרים או על הסביבה.
זאת ועוד מי שמבקש כפרה ביום הזה צריך להפגין נכונות לעמוד בשורה אחת עם כל העבריינים.
שוב באחדות של מחנה ובנכונות לזליגת זכויות מאחד לשני בבחינת ערבות הדדית במיטבה [ועינתם את נפשותיכם שגם אחד מתענה בעבור השני].
והנה איך אפשר בכלל לדבר על עם ישראל , על אהבתו ואחדותו בלוא נוכחות עילת העילות,בלא ליבתו בלא המצע הנורמטיבי המלכד את שורותיו - תורת ישראל [לכן מוציאים ספרי התורה מההיכל]
ובלא אותו הקילוס האלטימטיבי שרק דרך סגולותיה של התורה זרוע אור לצדיקים ונמצאת השמחה לכל ישרי הלב
[אמירת הפסוק : "אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה"]