קטורת של יום הכיפורים
על ידי משה אהרון


הקטורת אמצעי של טשטוש פני ה´.
שהרי נאמר ופניי לא ייראו מכאן שהקטורת תכליתה הייתה בכלל כפולה מחד לאפשר חיבור ישיר עם השכינה בקודש הקדשים כדי להגיע לכלל הרמוניא לכפר גם על הקודש מטומאות בני ישראל
ומאידך בכדי לא לראות ממש את פני ה´.
אלה טושטשו כאמור בענן הקטורת.
זהו שנאמר : "בענן אראה על הכפרת" .
לעומת זאת לשון הכתוב המפורשת שענן הקטורת כיסה ממש את פני הכפרת.והכל מפני מהותה המיוחדת של הכפורת .
כי הכפורת המסמלת בין השאר את מהות ואופן כפרת הקודש היא לעולם מכוסה מעין אדם
אם כן ההבדל בין כפרת הקודש לכפרת האדם היא באמצעי : כפרת האדם בקורבן של אש דם ובשר וריח הניחוח הוא נחות יותר ובהתאם.
וכפרת הקודש ברוחניות צרופה של קטורת זכה וטהורה,שגם היא מעלה ריח ניחוח שונה ואחר אותו של מזבח הזהב,המחבר טוב יותר אלוהים ואדם.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת,אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם


התשובה מעל המצוות
שהיא בכלל ה"ישר" שהוא מעל ובנוסף ל"טוב"[השווה למצוות התורה]