זאת חוקת התורה : קדושת החיים


קדושת החיים המסומלת בראשיתם :
בפרייה ורבייה עלי אדמה
הוא שכינה הכתוב בהמשך במעין מטאפורה :
"פרה אדומה".[פרייה עלי אדמה]
אם כן תורת ישראל , ניתנה רבדים רבדים.
וכך בכל דור ודור .
כשם שהולכים ומתעצמים אמצעי האור הפיזיים שבידינו.
כך מתברכים אנו יותר ויותר בזרקורי אור רוחניים
אשר יש בידם לחדור עוד שכבה
ועוד שכבה כאותו איזמיל הלייזר
בדרך לגילוי מלוא אמיתה של התורה.
וכך אותה השמש כשמש הגאולה
תלך ותזרח יותר ויותר
עד שאורה הגדול יפרוץ גם כמפץ פתע
להאיר פתע פתאום את האנושות כולה
להמליך את אלוהי ישראל :
לא רק כאלוהים אחד .
אלא אף "שמו אחד"
ואין גילוי שם ה' כאחד ,אלא במיצוי תהליך חשיפת
כל מכמניה של תורתו.
והנה מה לא נאמר ומה לא נכתב על פרשת פרה אדומה
ועדיין דומה נותרה פרשה זו סתומה במידה רבה.
בפשטות הדברים מבקשים אנו לומר כי למעשה
לא ירדנו עד תום לפישרה ומהותה של פרשה זו.
שהתמקדנו בצורה מוחלטת בנמשל הטכני המעשי
ולא במשל האידיאולוגי המהותי
התמקדנו והלכנו שבי אחר המטאפורה .
דלגנו למעשה על המהות האמיתית.
שבניגוד למה שנדמה או נראה במבט ראשון
הרי שפרשת חוקת איננה מתחילה בפרה אדומה.
פרשת פרה אדומה באה בהמשך ואך כתוספת
נילוות של המחשה.
באמצעות : "ו" הריבוי
במילות המפתח "ויקחו אילך".
כאמור כביטוי והמחשה של "נמשל"
של האמצעי הטכני וכמטאפורה.
אם כן קודם לפרטיה של פרשת פרה אדומה .
קיימים פסוק וחצי המקפלים בחובם ככמוסה מסר אדיר
בבחינת חוקת התורה
הדברים כאמור,באו להעביר לנו מסר אידיאולוגי כביר
העולה מעלה מעלה במפלס החשיבות עד כדי היותו כאמור
בחזקת : "חוקת התורה"
והמסר הוא : אותו שבא לידי ביטוי בכותרת :
"קדושת החיים".
שלא באה טומאת המת והטהרה ממנה אלא לרוממות ערך קדושת החיים
והעלאתו מעלה מעלה לאותה דרגה ראשונה בבחינת :
"וזאת חוקת התורה.
קיימת קורולציה מוחלטת בין שני שתי המהויות:
"וזאת חוקת התורה" לבין "וזה כל האדם"
או "וזאת תורת האדם".
פרה אדומה באה לפי להמחשה מידית מגדר קוצר השגת אותם דורות .
שהיהצורך להמחיש ולפשט את הדברים
להעביר להם כל מסר מופשט נעלה
באמצעי המחשה פולחניים.
ולהטמיעם בלבבות האנשים גם באמצעות טקס פולחני.
טקס שבא למעשה להזכיר :
כי מוסד המוות נפסד הוא מראשיתו ועד אחריתו
וכי אפילו צריך למרק את השפעתו הערטילאית הסמויה
בדמות אותה הטומאה
כדי שחלילה המוות והשלכותיו לא יפגעו ולא יורידו חלילה לטמיון
את קדושת החיים.
וכך ככל שהאנושות מתקדמת וערך קדושת החיים
מימלא הולך ותופס את מקומו יתפוס יותר ויותר ובראש כאמור
בחוקותיהם של כל בני האדם.
כי אז גם יבא שלב הפינאלה שלב סגירת המעגל
יבא אותו הטקס הסופי והאחרון
שלעתיד לבא תשחט פרה אדומה עשירית ואחרונה.
ובכך תיתום ותתייתר תפקידה כאמור
של הפרה האדומה.....