גילויים : מגילת אסתר - בסתר המדרגה

 
על ידי משה אהרון
לא נגיע לככל אחדות אמת של גאולה .
אם לא נהיה כנים מספיק לחוש ולחשוף את האמת האלוקית הצרופה
המסתתרת במגילת אסתר.
הכי קרא שמה האתגרי - מגילת אסתר.
תגלוני שאני בסתר המדרגה
מגילת אסתר אם כן , היא מגילה שמגלה וחוספת
את ההסתתרות ובאותו "סתר של מדרגה" - של גדולה בממלכות העמים ונכרים.
מי שלא קורא דברים אלה נכוחה בפרקי הפתיח של המגילה מפספס את העיקר
והיא המגילה, מגלה את חרפתינו את הסתתרותנו במחמדי הגלות .
כשמנגד ארץ ישראל הייתה זמינה, משוועת ומצפה לבניה שישובו אליה
לכן זו גם הסיבה מדוע ביקש הקב"ה ששמו המפורש לא יופיע במגילה.
כאומר :
אתם מסתתרים בגלות גם אני אסתר מכם לרגע .
לחדד את הסתר הפנים הלעומתי להסתתרות שלכם
וראו מה יכול לקרות, לאן יכולים להתגלגל הדברים
[מה שקרה אגב לבסוף באחרית הימים - בשואה. עת כמאה שנה ארץ ישראל בקול הזמיר והתור ביקשה את בניה והרבנות החרדית התעלמה במסווה של "קול התורה"].
משימת העל הינה גם אם מאוחר :
לחשוף ולגלות ולהטיל "אגרה" במובן של "אגרת" של פלסתר
כי כל המהומה של המן ו"המן" שבכל דור.
לא באה אלא מפאת כך :
שאיש יהודי היה בשושן הבירה.
במקום שיהיה בירושלים הבירה
לכן גם מכאן גם שמו של "המן" .
כמי שעם כל רשעותו כשליח ההשגחה
הטיב למיין ולהצביע על הגורם לכך שיהודים יכולים להתחייב בגינו - השמדה.
העדפתם להיות פרודים ומפוזרים בגלות.
העובדה שהם ממשיכים להיות מפורדים ומפוזרים בין כל ארצות הגויים
[המענה המידי היחסי של לך כנוס את כל היהודים בשושן הבירה מצביע גם הוא על ערוותם]
כאומר באיפכא מסתברא :
לך כנוס ותוביל את כל היהודים לירושלים הבירה.
ערוותו של מרדכי מתחדדת יותר ומתגלה עת הוא אף אוסר על אסתר לגלות עמה ומולדתה.
שאם כך הייתה עושה מימלא לא הייתה מגיעה למלכות ומלכות אחרת הייתה צריכה להיות כל מעיינה
אבל מרדכי שישב בשער המלך כנראה לא כל כך הפריע לו שגם המלכה תהא יהודיה.....
והנה ,זו סיבת כל הטלטלה של פורים.
שאנו במו ידינו הטלנו על עצמינו את אותו הגורל
אותו הפור ובלשון רבים "פורים" וכל כך
כי להוותינו התוצאה כפי שנווכח בהמשך .
לא הניבה כל הבטחה שאותו הפור אותו הגורל של סכנת ההשמדה לא ישוב ויתממש
[כאמור בשואה] .
שהרי בזמן מרדכי ואסתר לא הטיבו ללמוד את הלקח הנכון .
היהודים אומנם ניצלו וכבשו את הפיסגה בניכר
אך נותרו להנות ממנה
ואף עתה ראו את הפער בין המורשת של חג הפורים ומסריו,
לבין אלו דברים .....
מרדכי הופך משנה למלך ,כאילו זנח מלכו של עולם בירושלים.
להיות משנה ל"אח" מזוייף "ורש" של ממש בשושן .
במקום להתעשת ולנצל את הקונסטלציה שהנה הוא עתה בפיסגה ובפוטנציאל מלא של שליטה
לכנס העדרים להובילם במגמה ונהייה לארץ ישראל .
הוא מבכר את האנרציה את הרגע לממש את פיסגת הצלחתו האישית בגלות
אומנם מבקש הוא לאחוז בערכיו להנחיל לעולם ערכים של
"אמת ושלום" .
אך מפלנטה אחרת ולא רלוונתית כלל
ותוך זניחת החזון כי האור הגדול יבקע לעולם מארץ ישראל
כשעם ישראל ישוב אליה להוכיח לעולם כי הוא אכן ממלכת כהנים
במקום מושב המקדש.
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת
אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה.
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם