רחיצת הכהנים בבואם לקודש
על ידי משה אהרון
וכי מדוע נסמכה פרשת רחיצת ידי ורגלי הכהנים
בבואם לקודש לתרומת מחצית השקל
אלא להזהיר בנחישות את הכהנים :
שכסף הכיפורים של מחצית השקל,
שיש לתיתו על עבודת אוהל מועד בלבד.
ושחלילה אסור שאבק ממנו ידבק בידיהם שלהם [גם לא ברגליהם כפי שנראה בהמשך]
שהם חייבים לצאת מהקודש כמו שנכנסו אליו .
בידיים נקיות שלא ידבק בהם ולו שביב של רבב מאותו הכסף.
על כן גם הכיור נחושת וכנו נחושת
להדגיש הנחישות והקשר לכסף.
אבל השלמות הזו של גם רחיצת ידיים וגם רחיצת רגליים
באה גם לבטא גם שלילה של כל טובת הנאה שאין היא מתבטאת בכסף ממש
כאילו רגליים המוליכות החוצה להנות מחוץ לקודש בזכת או על חשבון אותו הקודש.
ושגם הנאה עקיפה זו אסורה על חשבון הקודש
ומשום שמדובר בדברים חשובים
הזהיר גם על חומרת הענין בעונש של מיתה.
והזוכר ליתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה