אושיית משפט שנעלמה - אור אחר

על ידי משה אהרון
"ויצעק אל ה' ויוריהו ה' עץ וישלך אל המים וימתקו המים שם שם לו חוק ומשפט ושם ניסהו
ויאמר אם שמוע תשמע לקול ה' אלוהיך והישר בעיניו תעשה
והאזנת למצוותיו ושמרת את כל חוקיו
כל המחלה אשר שמי במצרים לא אשים עליך
כי אני ה' רופאך"

רק אחרי מיצוי האמור לעיל,בא הפסוק הבא:

"ויבואו אילמה ושם שתם עשרה עינות מים ושבעים תמרים ויחנו שם על המים"

שרק אחרי מיצוי הרעיון הגלום במקרא שבפתיח
מובטח שמשגים שלוש:
אילמה : "אלי - מה"
שיורדים למהות שורש ורצון האלוהות
ומתוך כך כל 12 שבטי ישראל מפכים כמעיינות מים
ולסוף סנהדרין של שבעים מנהיגים את עם ישראל בנועם
כדבש של תמרים

נשוב למהותם של דברים:
אם כן, דבר גדול נפל מיד לאחר בקיעת ים סוף ועל סיפו של מדבר החיים.
הקב"ה הפך את עולמם של בני ישראל לרגע וכמשל - לעולם יבש
ואף הוסיף ונתן להם מים מרים לשתייה.
והכל בשביל להמתיק אותם לבסוף דווקא בעץ .
ולא בכדי שהעץ מקביל לאדם. שהרי - האדם עץ השדה
והכל וכבר בראשית הדרך, לצרוב בתודעתינו :
שכל מים מרים של תורה לעולם יומתקו מכאן ואילך
אך ורק בעץ האדם בערכי האדם באשר הוא אדם .
במילים אחרות בטרם ניתנה בסיני תורה משמיים .
ניתן במרה בארץ ומתוך הארץ
ערך העל של :"דרך ארץ קדמה לתורה"
ערך שנצרב כאמור כמסד לתורה
גם במושג על אופטימלי של :"חוק ומשפט"
אין המדובר בשניים שהם בנפרד גם חוק וגם משפט.
אלא בשני אברים של מהות מיוחדת אחת .
אם כן, מעתה אמור,
יש אחר כך בתורה: חוקה , חוק ומשפט.
אך קודם להם ומעליהם מצוי השילוב האל מותי של :"חוק ומשפט".
תערובת אופטימלית פרלימנרית לתורה.
שבאה גם לומר כי יסוד הפרשנות והביאור של התורה
חייב תמיד להוביל ולשאוף לכך שחלילה מי התורה לא יהיו מרים
שיהיו תמיד גדולים כמשה שייעשו מעשה:
להרים כנס את עץ האדם להמתיק בו ודווקא בו
את מי התורה הקשים ל"שתייה"
שדברי תורת ה' יהיו
הם מתוקים וזמינים "לשתיית" כל אדם.
ואכן מי לנו כמשה שגם הדגים זאת בפועל.
שבשלהי שליחותו עת במשנה תורה בא לפרש ולבאר את התורה
הוסיף והשלים ערך זה
בפיענוחו היותר ברור כערך העל של :
"הטוב והישר" או "הישר והטוב".
ערך העל ה"מככב" בחומש דברים.
ואם עדיין נותר בליבכם ספק
לכו לכם גם אל יהושע [כד' 25]
ואל עזרא [ ז' 10]
גם הם כשביקשו ללמד או להזהיר על התורה
נזקקו גם הם להדגשת ערך על זה
ולא בכדי דווקא באותו המושג של:
"חוק ומשפט".
והיה אם יש קורא לדברים והיה בהם שביב של קורת רוח ו/או יישוב הדעת
אנא חמישה לצדקה כי ממנה תוצאות חיים של גאולה
והאומר דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם