הבכור - והברוך : אור אחר על ידי משה אהרון
ענין הבכורות במקרא ,:
הירידה "מגדולתם" או מעמדם
ובעיקר ההפסד של ברכתם - כבכורים
כמו גם בפרשתינו פר' ויחי.
מצריך לכאורה התייחסות והבהרה ענינית
מונחת בפניכם תשתית רעיונית פרשנית
שכזו :
"בכור" אותיות "ברוך" .
יש בו פוטנציאל ראשוני לברכה עודפת ראשונית
התלויה כל כולה אך ביכולתו להפוך
את ה"כור", שבתוכו שבמילה "בכור"
ל"רוך" שבמילה "ברוך".
והנה בכורות שמקדשים את עדיפות
אך מכח מעמדםם הפורמאלי
מחטיאים את המטרה.
שוכחים למעשה את יעודם
כי בדרך בין "בכור" ל"ברוך"
עליהם לשמש מקור וכור היתוך
של רוך ואהבה למשפחתם
ומימלא הברכה הראשית נודדת מהם
ובקשר ליעקב לענין שבכאן
[ בפרשתינו [סיקול ידיו]]
קראו בבקשה בפורום סרוגים רשימה תחת הכותרת
יעקב יוסף ורוח הקודש אור אחר
והזוכר ליתן חמישה לצדקה תבואהו ברכה
משה אהרון