התורה בכוונת מכוון הסמיכה את ניסיונו של יוסף באישה.
לניסיונו של יהודה באשה.
וכל כך לומר לנו מסר לדורות שרק שילוב כוחות ואחדות יוביל אותנו כעם לניסיון הלאומי ולגאולה השלימה.
שילוב של מידתו של יוסף שעמד בניסיון היושר וחסד בבחינת
: ``ישר``.
עם ניסיונו של יהודה ב``אמת`` בבחינת ``אל``.
ואזי ראויים אנו להקרא יחדיו באחדות ``ישר-אל``. ראויים אנו למימוש הפן הגאולי בשמינו :``ישראל``
[בעבר החלק ההסטורי של המובן ישראל כי שריתה עם ...מיצה עצמו בשלב הגאולה השלימה צריך לבוא לידי ביטוי החלק של ``ישר- אל`` כאמור. [סולם ערכים גבוהה של חסד ואמת]
בלעדי הצדקת והפגשת החסד והאמת לא נהיה ראויים לגאולה השלימה