מדינה מהתורה.....
כידוע לכתחילה הסדר התקין הוא שעם ישראל אינו זקוק לכאורה למלך,כי ה´ הוא מלכו.
ואזי האלטנטיבה היחידה שנותרה הינה מסגרת מדינתית.
והנה משה רעיא מהימנא מרמז על כך בפרשת וזאת הברכה לאמור :
"ויהי בשורן מלך בהתאסף ראשי עם יחד שבאי ישראל"
אם כן כך אומר להם משה:
אם עם ישראל ממלא יעודו כרמוז בשמו .
לאמור : להוכיח כי "ישר" הוא האל .
[וגם "ישורון" : מלשון ויחזו את אלוהי ישראל]
כי אז מימלא כל העולם ימליך גם הוא את ה´ למלך .
וכל שנותר, הינה המסגרת המדינית הרגילה של בהתאסף ראשי עם [כעין כנסת] וכן כל שבטי ישראל יחדיו - מסגרת מדינתית כאמור.
ואכן אם נשוב לענין ציוויה של התורה לענין המלכת מלך בשר ודם אשר נאמרו דווקא בפרשת שופטים על כל המשתמע מכך לענין רשות שופטת מדינתית כבסיס מקדמי
שימו לב למהות נרמזת בכפל הלשון "שום תשים" ה"תשים" מתייחס כמובן למידי הסמוך ל"השמת מלך".
אבל קודם לו המילה "שום" מרמזת על מהות תשתיתית קודמת על מערך תשתיתי בסיסי והכרחי בדמות כל אותן השמות הכרחיות לסדר מדינתי וחברתי תקין.
שהרי כאמור המלכת המלך במקרה שכזה אינו אלא משאלת נפש להיותינו ככל הגויים והוא לכתחילה לא רק מיותר אלא אף מזיק....
הנה כי כן יעודינו להיות:
"ישורון" .
למלא את יעודינו כגלום בשמינו להוכיח לכל העולם כי ישר ה´ [ישר-אל]והוא הראוי למלוך ועל כל העולם
להיותו ה´ אחד ושמו אחד.
כך שכל העולם יתעלה עימנו ויתקיים גם בו "ישורון"
שיתקרבו אל ה´
ויחזו גם הם בו
בחינת "אצילי ישראל
.....