עוד אתם מדשדשים בקטנות וכל התורה כולה אינה אלא תורת האדם

לעתיד לבא יתגלה לנו, מה שאנו אך מתחילים עתה מעט לחוש בו כנאמר במאמר זה.

כי כל תורת ישראל ואפילו למעלה מזה כל עבודת האלוקים לא באו לעולם, אלא למען ובעבור האדם באשר הוא אדם וכל אדם.

וודאי האדם המוגבל, שחותם נוסף של אלוהים בו

בין בגופו ובין בנפשו

דבר זה מגלה לנו ברמז ברור, דוד משיח צדקנו

[בשמואל ב´ פרק ז´] לאמור:

" ותקטן עוד זאת בעינך ה´ אלוהים ותדבר גם אל בית עבדך למרחוק וזאת תורת האדם ה´ אלוהים.

וכי מה זה שנראה אך למרחוק בבחינת חזון

 והוא  גם "תורה"ף שהיא "תורת האדם" וגם "ה´ אלוהים"

אלא שכאמור, למרחוק  קריא לעתיד לבא יתגלה לנו כאמור שגם התורה וגם ה´ אלוקים, הכל בעבור ולמען האדם.

עד כי התורה נקראת לעתיד לבא כ"תורת האדם" וה´ אלוקים הוא הנשרך והנלווה רעיונית - כבטוחה, לאותה התורה  

 

 

בהמשך לתגובה של מגיב -1...

שליש אוריים יליד ירושלים 3/5/2013 8:53:00 PM

אח יקר, תחשוב בבקשה היטב על דבריי הבאים:

אין כזה דבר : "דעת תורה".

זה מושג מלאכותי שנוצר בידי דיספלינות רדיקליות כמו שלך.

הביטוי והמהות העומדת מאחוריו היא יומרה לנפנף באמת המוחלטת ,שהיא תמיד מעבר להשגתינו המירבית בטווח נתון .

לכן יש לכל היותר אפשרות לגילוי של על תנאי :

"דעתי בתורה" .

וזו כמובן כבר "אופרה אחרת" .

מן תערובת של סוביקטיביות ואוביקטיביות ,הניתנת תמיד  לסתירה , באותה הדרך האין סופית והעולה, לגילויה של האמת המוחלטת.

אגב הערתי זו יפה גם לרב הצעיר, כותב המאמר, שמנפנף בלגו של : "דעת תורה"

והחלת"ב